• smurfsyster88

soc tar unga föräldrars barn!

Dum förklarar mig om ni vill! Men de är så i min stad i alla fall att dom tar barn från unga par som inte gjort nått fel. Sen skickar dom iväg dom på familjehem, där de skriver falska grejer.  Och de är på så sett dom blir av med barnen.

En tjej jag känner var där nere förra året, hon blev gravid under tiden hon var där nere. Dom tog hennes son utan andledning.

Nu är hon där med sin dotter och sin man. Och dom har sagt detta till dom vi har inte tänkt att ta eran dotter än. Sen så klagar dom på samma sak som med sonen.

Men dom hade frågat hennes man om han vart där förut för han var så duktig. Men något måste hänt eftersom dom kan säga så. Vi har inte tänkt ta henne än, men de gör dom ju väldigt trygga eller inte.

Vill ha lite råd hur man kan hjälpa dom.
  • Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!
  • smurfsyster88
    sanne82 skrev 2010-05-03 14:17:38 följande:
    smurfsyster88: Vad tycker egentligen din vän om att du sitter och diskuterar hennes situation i en tråd på FL? Hade jag varit din vän skulle jag verkligen inte uppskatta det!
    Hon vet att jag bara vill hjälpa.
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:18:41 följande:
    För att hon pratar väl med min kille eftersom de är hans mamma som pratat med våran kommun
    jaha, hans mamma bryter mot tystnadsplikten? hon jobbar alltså på soc i en annan kommun?
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:18:41 följande:
    För att hon pratar väl med min kille eftersom de är hans mamma som pratat med våran kommun
    Oh shit, hans mamma har begått grova tjänstefel om hon berättat det för andra!
    Hon kan bli polisanmäld, få fängelse för grovt brott mot sekretesslagen och förlora jobbet.
  • smurfsyster88
    Lia85 skrev 2010-05-03 14:18:22 följande:
    Snälla TS, vi är många här som försöker förklara för dig utifrån det du skrivit att soc har hanterat situationen på ett föredömligt sätt. Som vän är det ganska självfallet att du tar föräldrarnas (mammans) parti, men ibland måste man se att ens vänner också har brister. Brister som kanske döljs för dig men som andra uppmärksammat.
    Då borde ju hennes kontaktperson med sett de, eftersom dom sågs rätt ofta. Hon får ju inte ens vittna för att då kan hon förlora jobbet
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:19:22 följande:
    Hon vet att jag bara vill hjälpa.
    Så hon vet om det?
  • sanne82
    smurfsyster88: Ja och nu har tråden varit igång sen i fredags.. vad har du fått för råd? Tror inte du kan göra så mycket mer än att finnas där för henne som ett stöd, som en vän.
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 14:19:52 följande:
    jaha, hans mamma bryter mot tystnadsplikten? hon jobbar alltså på soc i en annan kommun?
    japp hon jobbar i en annan kommun, min vän ville ha in den kommunen.
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:21:12 följande:
    Då borde ju hennes kontaktperson med sett de, eftersom dom sågs rätt ofta. Hon får ju inte ens vittna för att då kan hon förlora jobbet
    eh jo hennes kontaktperson får vittna till sin persons fördel
  • smurfsyster88
    BlommyNess12 skrev 2010-05-03 14:20:06 följande:
    Oh shit, hans mamma har begått grova tjänstefel om hon berättat det för andra!Hon kan bli polisanmäld, få fängelse för grovt brott mot sekretesslagen och förlora jobbet.
    får en som jobbar på soc vittna till nåns fördel?
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:24:05 följande:
    får en som jobbar på soc vittna till nåns fördel?
    bra fråga, vet inte
    Men hon får i alla fall inte tala om för sin son som känner personen som ärendet handlar om NÅGONTING!
    Det är ett allvarligt sekrettesbrott
Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!