• smurfsyster88

soc tar unga föräldrars barn!

Dum förklarar mig om ni vill! Men de är så i min stad i alla fall att dom tar barn från unga par som inte gjort nått fel. Sen skickar dom iväg dom på familjehem, där de skriver falska grejer.  Och de är på så sett dom blir av med barnen.

En tjej jag känner var där nere förra året, hon blev gravid under tiden hon var där nere. Dom tog hennes son utan andledning.

Nu är hon där med sin dotter och sin man. Och dom har sagt detta till dom vi har inte tänkt att ta eran dotter än. Sen så klagar dom på samma sak som med sonen.

Men dom hade frågat hennes man om han vart där förut för han var så duktig. Men något måste hänt eftersom dom kan säga så. Vi har inte tänkt ta henne än, men de gör dom ju väldigt trygga eller inte.

Vill ha lite råd hur man kan hjälpa dom.
  • Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 13:41:02 följande:
    och mamman fickinte ens behålla vårdnaden så hon är ite heller lämpligMAo så är det därför pojken är i familjehem
    Soc skulle gjort en ny bedömning på henne, i nov men de blev inte så. Men nu får hon ju en ny utredning från samma ställe där hon var först med sonen. Och nu blir ju plast pappan till sonen med utredd. Så då kanske dom kan få hem sonen med
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:42:43 följande:
    Men hon har ju inte vart ensam med sonen han har en plast pappa, som vart som en pappa för honom. Men honom har dom inte velat utreda, förrän nu då när han är pappa till ett barn som är hans på riktigt. Dom på soc har alltid sagt att hon är ensam fast denna killen funnits sen innan pojken var född.
    Ja det spelar ingen roll, för det är hennes ansvar, inet plastpappans ansvar att ta hand om hennes barn. Vad har detta med saken att göra?

Hon har inte klarat av att sköta hem, vardag och barn p.g.a svår adhd, det betyder alltså att hon är olämplig som vårdnadshavare. Om hon ätit medicin en längre tid nu så kan hon ju gå in i en vårdnadstvist och visa på att medicineringen gjort henne bättre.
  • Lia85
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:39:28 följande:
    Nä, han är inte lämplig han klarar ju inte ens av sin egen hygien
    Och ändå fick han vårdnaden framför mamman i tingsrätten, vilket visar att hon är ännu mer olämplig. Eller konspirerar det svenska rättssystemet och myndigheterna mot din kompis?
  • pingstlilja

Har låst hela tråden nu. Vilket jag tycker du också ts bör göra..
    Du säger emot dig själv, hittar på, drar av osv.
    Att soc blivit inkopplad för att hjälpa ett barn som i detta fallet verkar ju vara helt korrekt.
    Behöver man medecin för adhd har man allvarliga problem med den vanlig vardagen.

Sen måste jag bara påpeka att det är verkligen svårt att förstå dina inlägg. Du rör ihop ord o meningar. Snälla, läs igenom dina inlägg innan du skickar iväg dom.

• SaramedM

Bara så ingen missförstår, jag vet flera med ADHD som är bra föräldrar så det ensamt är inte ett skäl för omhändertagande

• smurfsyster88
    BlommyNess12 skrev 2010-05-03 13:45:20 följande:
    Ja det spelar ingen roll, för det är hennes ansvar, inet plastpappans ansvar att ta hand om hennes barn. Vad har detta med saken att göra?Hon har inte klarat av att sköta hem, vardag och barn p.g.a svår adhd, det betyder alltså att hon är olämplig som vårdnadshavare. Om hon ätit medicin en längre tid nu så kan hon ju gå in i en vårdnadstvist och visa på att medicineringen gjort henne bättre.
    Dom har en vårdnadstvist nu. Hon klarar av att ståda och grejer
  • Jen nifer

jag tycker de låter bra att soc är inblandade.. Soc är inte onda. Du verkar verkligen inte insatt i detta.. Ett omplacerat barn är det endast när de finns starka grunder för det.

Mollys & Minnas mamma
  • smurfsyster88
    pingstlilja skrev 2010-05-03 13:47:24 följande:
    Har låst hela tråden nu. Vilket jag tycker du också ts bör göra..Du säger emot dig själv, hittar på, drar av osv. Att soc blivit inkopplad för att hjälpa ett barn som i detta fallet verkar ju vara helt korrekt. Behöver man medecin för adhd har man allvarliga problem med den vanlig vardagen. Sen måste jag bara påpeka att det är verkligen svårt att förstå dina inlägg. Du rör ihop ord o meningar. Snälla, läs igenom dina inlägg innan du skickar iväg dom.
    Men då sist så hade hon inte medicin när hon var uppe i rätten. Och sen är de ju bara pappans familj som sätt hur han vart mot pojken. Men min vän hon har ju både släkt och vänner. Hennes kontaktperson är svin förbannad på soc.
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 13:48:21 följande:
    Bara så ingen missförstår, jag vet flera med ADHD som är bra föräldrar så det ensamt är inte ett skäl för omhändertagande
    Nä, de har ju inga riktiga argument heller på soc.
  • smurfsyster88
    Jen nifer skrev 2010-05-03 13:54:28 följande:
    jag tycker de låter bra att soc är inblandade.. Soc är inte onda. Du verkar verkligen inte insatt i detta.. Ett omplacerat barn är det endast när de finns starka grunder för det.
    Jo, om de är att mamman är begåvnings fri då måste de var de i så fall. Men då är de konstigt att hennes mamma fått behålla alla barn, eftersom soc påstår att hon med är begåvningsbefriad.
Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!