• smurfsyster88

soc tar unga föräldrars barn!

Dum förklarar mig om ni vill! Men de är så i min stad i alla fall att dom tar barn från unga par som inte gjort nått fel. Sen skickar dom iväg dom på familjehem, där de skriver falska grejer.  Och de är på så sett dom blir av med barnen.

En tjej jag känner var där nere förra året, hon blev gravid under tiden hon var där nere. Dom tog hennes son utan andledning.

Nu är hon där med sin dotter och sin man. Och dom har sagt detta till dom vi har inte tänkt att ta eran dotter än. Sen så klagar dom på samma sak som med sonen.

Men dom hade frågat hennes man om han vart där förut för han var så duktig. Men något måste hänt eftersom dom kan säga så. Vi har inte tänkt ta henne än, men de gör dom ju väldigt trygga eller inte.

Vill ha lite råd hur man kan hjälpa dom.
  • Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 14:23:02 följande:
    eh jo hennes kontaktperson får vittna till sin persons fördel
    då blir hon sparkad har hennes chef sagt till henne
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:22:34 följande:
    japp hon jobbar i en annan kommun, min vän ville ha in den kommunen.
    så hon såg inget problem med att bryta allvarligt mot tystnadsplikten?
    För det lär ju knappast hjälpa din vän
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 14:24:58 följande:
    bra fråga, vet inteMen hon får i alla fall inte tala om för sin son som känner personen som ärendet handlar om NÅGONTING!Det är ett allvarligt sekrettesbrott
    men vi känner ju henne båda så tror inte att hon bryr sig. sen har ju hennes mamma alla papper hemma.
  • Lia85
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:21:12 följande:
    Då borde ju hennes kontaktperson med sett de, eftersom dom sågs rätt ofta. Hon får ju inte ens vittna för att då kan hon förlora jobbet
    Eh, vittna? Bli av med jobbet? NU är du nog ute och cyklar.
    Om soc tror att kontaktpersonen kan tillföra något till utredningen så kan de prata med henne, men det är ju knappast så att hennes observationer väger tyngre än utredarnas. Och är det en kontaktperson anställd inom soc, eller en privatperson som "extraknäcker" som kontakperson åt socialtjänsten?  
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:26:17 följande:
    men vi känner ju henne båda så tror inte att hon bryr sig. sen har ju hennes mamma alla papper hemma.
    Det är otroligt allvarligt att hon inte bryr sig och desutom låter känsliga handlingar ligga hemma så andra kan se dom
    Detta kommer inte att hjälpa din vän, tvärtom snarare
    och det visar enbart på att det uppenbarligen finns personer på Soc som inte ska vara där, i detta fall din killes mamma
  • Lia85
    Spelar roll!!! Hon bröt mot den viktigast plikten av ALLA!!! Har man gjort den en gång är det ruggigt lätt att fortsätta resonera så. Hon borde bli uppsagd. SÅNNA människor skadar socialtjänstens rykte och tillit.
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 14:25:41 följande:
    så hon såg inget problem med att bryta allvarligt mot tystnadsplikten?För det lär ju knappast hjälpa din vän
    de kommer de nog att göra, när hennes advokat får se och höra.
    men en sak är konstig som dom sa till killens mamma, de var att dom vet att dom gjort fel mot min vän och att dom ska rätta till de.

sen några veckor efter så skickas dom till ett sånt där jävla hem igen
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:29:03 följande:
    de kommer de nog att göra, när hennes advokat får se och höra.men en sak är konstig som dom sa till killens mamma, de var att dom vet att dom gjort fel mot min vän och att dom ska rätta till de.sen några veckor efter så skickas dom till ett sånt där jävla hem igen
    hennes advokat kanske anmäller din killes mamma för brott mot tystnadplikten?
    detta är knappast uppgifter som kommit fram på ett sånt sätt att de går att använda öht
  • BlommyNess12
    Det spelar ingen roll! Din pojkväns mamma kan få fängelse för det är ett brott!
  • Lia85
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 14:29:03 följande:
    de kommer de nog att göra, när hennes advokat får se och höra.men en sak är konstig som dom sa till killens mamma, de var att dom vet att dom gjort fel mot min vän och att dom ska rätta till de.sen några veckor efter så skickas dom till ett sånt där jävla hem igen
    Har du hört detta direkt från socialsekreteraren eller ifrån din vän?....
Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!