• smurfsyster88

soc tar unga föräldrars barn!

Dum förklarar mig om ni vill! Men de är så i min stad i alla fall att dom tar barn från unga par som inte gjort nått fel. Sen skickar dom iväg dom på familjehem, där de skriver falska grejer.  Och de är på så sett dom blir av med barnen.

En tjej jag känner var där nere förra året, hon blev gravid under tiden hon var där nere. Dom tog hennes son utan andledning.

Nu är hon där med sin dotter och sin man. Och dom har sagt detta till dom vi har inte tänkt att ta eran dotter än. Sen så klagar dom på samma sak som med sonen.

Men dom hade frågat hennes man om han vart där förut för han var så duktig. Men något måste hänt eftersom dom kan säga så. Vi har inte tänkt ta henne än, men de gör dom ju väldigt trygga eller inte.

Vill ha lite råd hur man kan hjälpa dom.
  • Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!
  • pingstlilja
    Rocktroll skrev 2010-05-03 15:11:29 följande:
    Nu vet jag inte vilka sidor hon har men hon har haft flera olika bloggar som hon stängt ner när pappan till pojken verkar börjat kommentera. Och hon har skrivit massor av inlägg på olika communityn...tex helgon.
    Har hon någon blogg förtillfälligt??
  • Rocktroll
    pingstlilja skrev 2010-05-03 15:21:17 följande:
    Har hon någon blogg förtillfälligt??
    Just nu vet jag inte. Hon hade en metroblogg innan som hon la ner. Jag känner henne inte ens och vet ändå direkt vem man pratar om det säger väll ganska mycket om att hon offentligör sig ganska mycket.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • pingstlilja
    Rocktroll skrev 2010-05-03 15:25:51 följande:
    Just nu vet jag inte. Hon hade en metroblogg innan som hon la ner. Jag känner henne inte ens och vet ändå direkt vem man pratar om det säger väll ganska mycket om att hon offentligör sig ganska mycket.
    Det är väl inte mamman som bet sitt barn i uppfostarns syfte??
  • Rocktroll
    pingstlilja skrev 2010-05-03 15:29:22 följande:
    Det är väl inte mamman som bet sitt barn i uppfostarns syfte??
    Har ingen aning. Får man länka till blogg här hittade en "gammal"?
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • pingstlilja
    Rocktroll skrev 2010-05-03 15:30:29 följande:
    Vet inte men du kan maila mig länken om du vill..
  • Ruggugglan
    vittra skrev 2010-05-03 10:22:11 följande:
    Det är ju lite skillnad på en 4-åring och ett spädbarn En 4-åring har uppnått en social utveckling som ett spädbarn eller en 1-2 åring inte ens är i närheten av att ha. 4-åringar klarar av att utveckla relationer till alla möjliga människor, både ytliga och mycket nära. Jämför man med yngre barn så är de öht inte kapabla till den typen av sociala relationer.
    Är medveten om att det är stor skillnad Men det var fortfarande TS som frågade om mitt barn gråter bland främmande människor. Hon frågade aldrig om åldern.

Min dotter har aldrig börjat gråta pga främlingar. Men det skiljer ju helt enkelt från barn till barn. Jag själv var fruktansvärt blyg som liten och fick läkarintyg på att jag var tvungen att ha dagisplats vid 3-4års åldern.
  • BlommyNess12
    pingstlilja skrev 2010-05-03 15:32:31 följande:
    Vet inte men du kan maila mig länken om du vill..
    inboxa mig också om du får tag i den.
  • Ruggugglan
    Rocktroll skrev 2010-05-03 15:30:29 följande:
    Maila mig också.
  • smurfsyster88
    Rocktroll skrev 2010-05-03 15:03:23 följande:
    Hon har nog inget emot det iom att hon själv skriver om sin situation på bloggar och en massa olika communityn
    vad vet du om att hon gör de?
Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!