• smurfsyster88

soc tar unga föräldrars barn!

Dum förklarar mig om ni vill! Men de är så i min stad i alla fall att dom tar barn från unga par som inte gjort nått fel. Sen skickar dom iväg dom på familjehem, där de skriver falska grejer.  Och de är på så sett dom blir av med barnen.

En tjej jag känner var där nere förra året, hon blev gravid under tiden hon var där nere. Dom tog hennes son utan andledning.

Nu är hon där med sin dotter och sin man. Och dom har sagt detta till dom vi har inte tänkt att ta eran dotter än. Sen så klagar dom på samma sak som med sonen.

Men dom hade frågat hennes man om han vart där förut för han var så duktig. Men något måste hänt eftersom dom kan säga så. Vi har inte tänkt ta henne än, men de gör dom ju väldigt trygga eller inte.

Vill ha lite råd hur man kan hjälpa dom.
  • Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!
  • smurfsyster88
    BlommyNess12 skrev 2010-05-03 13:04:00 följande:
    Jahaja, hon behövde alltså medicinering för sin adhd?  Har man omedicinerad adhd som behöver medicineras stöter man ofta på stora problem i vardagen, t.ex sina barns vardagliga omvårdnad, hemmets dagliga skötsel etc.
    Ja, tänk att hon behövde de. Nu klarar hon allt gallant, men de är ju ingen som vill se de.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:07:18 följande:
    Ja, tänk att hon behövde de. Nu klarar hon allt gallant, men de är ju ingen som vill se de.
    Då finns det ju antagligen en grund till varför soc klev in och ingrep från början, eftersom hon faktiskt hade så allvarliga besvär att hon behövde medicinering.
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 13:04:24 följande:
    Kanske är ADHD gruden till att de omhändertagit barnet?Om hon haft stora problem med det och inte kunnat ta hand om sig själv eller sin familjSpelar ingen roll, det kan inte vara en ursäkt för att inte kämpa för sitt barn.Jag är inte ett dugg stark men hade någon tagit M då jävlar
    Nä, för de visste inte ens om de då, för hon fick inte göra färdig sin utredning. Hon kände ju inte något störe stod från sina föräldrar heller tyvärr, tycker inte att dom gjorde så mycket. Men dom besökte ju en advokat byrå i juli för att få hjälp att få hem pojken.

Sen tyckte dom på soc att flickan och hennes mamma inte fattade vad soc menade, då satt dom och skrev ur en pykologi bok. För de var flickans pappa som upptäckte de då han läste till pykolog.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:12:58 följande:
    Nä, för de visste inte ens om de då, för hon fick inte göra färdig sin utredning. Hon kände ju inte något störe stod från sina föräldrar heller tyvärr, tycker inte att dom gjorde så mycket. Men dom besökte ju en advokat byrå i juli för att få hjälp att få hem pojken.Sen tyckte dom på soc att flickan och hennes mamma inte fattade vad soc menade, då satt dom och skrev ur en pykologi bok. För de var flickans pappa som upptäckte de då han läste till pykolog.
    Näe, men det faktum att hon var UNDER utredning kan få soc att reagera. Dessutom så ger ADHD symptom även om man inte vet vad det beror på, är de så pass starka som för din vän innebär det allvarliga brister i vardagslivet.
  • smurfsyster88
    BlommyNess12 skrev 2010-05-03 13:07:00 följande:
    va pratar du om nu? hänger inte med.
    Ja min killes mamma jobbar för soc i en annan kommun. Och hade ringt och pratat med soc i våran kommun och sagt de till mig och killen att dom kan ju inte ha någon utbildning
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:12:58 följande:
    Nä, för de visste inte ens om de då, för hon fick inte göra färdig sin utredning. Hon kände ju inte något störe stod från sina föräldrar heller tyvärr, tycker inte att dom gjorde så mycket. Men dom besökte ju en advokat byrå i juli för att få hjälp att få hem pojken.Sen tyckte dom på soc att flickan och hennes mamma inte fattade vad soc menade, då satt dom och skrev ur en pykologi bok. För de var flickans pappa som upptäckte de då han läste till pykolog.
    nej men även innan man fått diagnosen har man ju stora svårigheter, det var det jag syftade på
    Vad hade hennes föräldrar med saken att göra? sina barn får man ta hand om på egen hand ändå

Resten av inlägget hänger jag inte alls med i, du får nog skriva tydligare
  • smurfsyster88
    BlommyNess12 skrev 2010-05-03 13:08:24 följande:
    Då finns det ju antagligen en grund till varför soc klev in och ingrep från början, eftersom hon faktiskt hade så allvarliga besvär att hon behövde medicinering.
    Så hemskt allvarligt var de ju inte, då hade ju pojken inte vart glad jämt eller jag kanske har fel.

Visst hon hade svårigheter att ha de fint men de är ju inga problem längre.
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:17:00 följande:
    Så hemskt allvarligt var de ju inte, då hade ju pojken inte vart glad jämt eller jag kanske har fel. Visst hon hade svårigheter att ha de fint men de är ju inga problem längre.
    om man får en ADHD diagnos och behöber medicineras så har man ett allvarligt funktionshinder som påverkar vardagen
    ochatt pojken jämt var gölad när du träffade honom säger ingenting om hur han mådde
    HAde de inte längre haft problem hade de inte bott på ett utredningshem idag
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:17:00 följande:
    Så hemskt allvarligt var de ju inte, då hade ju pojken inte vart glad jämt eller jag kanske har fel. Visst hon hade svårigheter att ha de fint men de är ju inga problem längre.
    Jo om hon behöver medicin för det så var det allvarligt, tro mig! Barn kan vara glada även om de inte fått bara på flera veckor eller om man bara får äta mackor, men det räcker inte bara med att älska sitt barn, man måste ta hand om dem också.
    Du är uppenbarligen inte insatt i det här fallet alls, det märks verkligen!
    Jag är 100 % övertygad om att det berodde på de symptom adhdn orsakade.

Är det niga problem längre? Men vad bra, hämta hem barnet då.
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 13:15:44 följande:
    nej men även innan man fått diagnosen har man ju stora svårigheter, det var det jag syftade påVad hade hennes föräldrar med saken att göra? sina barn får man ta hand om på egen hand ändåResten av inlägget hänger jag inte alls med i, du får nog skriva tydligare
    Dom såg inget fel i de hon gjort med sonen, dom gjorde ju likadant med sina barn.

Men skriva saker ur en pykologibok vissar väl bara på att dom inte hade något att gå på egentligen. Mer än att han är ett känsligt barn vad fan dom nu menade med de. Men då måste ju familjen med som har sonen vara dumma för dom ser inte att han är känsligare än andra barn.
Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!