• smurfsyster88

soc tar unga föräldrars barn!

Dum förklarar mig om ni vill! Men de är så i min stad i alla fall att dom tar barn från unga par som inte gjort nått fel. Sen skickar dom iväg dom på familjehem, där de skriver falska grejer.  Och de är på så sett dom blir av med barnen.

En tjej jag känner var där nere förra året, hon blev gravid under tiden hon var där nere. Dom tog hennes son utan andledning.

Nu är hon där med sin dotter och sin man. Och dom har sagt detta till dom vi har inte tänkt att ta eran dotter än. Sen så klagar dom på samma sak som med sonen.

Men dom hade frågat hennes man om han vart där förut för han var så duktig. Men något måste hänt eftersom dom kan säga så. Vi har inte tänkt ta henne än, men de gör dom ju väldigt trygga eller inte.

Vill ha lite råd hur man kan hjälpa dom.
  • Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!
  • Rocktroll
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 16:03:24 följande:
    vad vet du om att hon gör de?
    Annars hade hon väll sagt åt dig att inte lägga dig i. Hon har ju varit offentlig med sin situation själv så.
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::.
  • smurfsyster88
    Fragile Flower skrev 2010-05-03 15:42:02 följande:
    TS, det är inte så att det är du som är mamman som det hela handlar om?
    de kan man aldrig veta
  • smurfsyster88
    Rocktroll skrev 2010-05-03 16:05:09 följande:
    Annars hade hon väll sagt åt dig att inte lägga dig i. Hon har ju varit offentlig med sin situation själv så.
    inte vad jag vet så har hon inte de. så du kanske länkar till nån annnan
  • Rocktroll
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 16:07:27 följande:
    inte vad jag vet så har hon inte de. så du kanske länkar till nån annnan
    Det är inte särskilt troligt då du beskriver människan i detalj. Kanske dig vem vet som sagt.
  • smurfsyster88
    Rocktroll skrev 2010-05-03 16:08:45 följande:
    Det är inte särskilt troligt då du beskriver människan i detalj. Kanske dig vem vet som sagt.
    nä, de var ju så dåligt skrivet sa ju ni för en stund sedan.
  • Rocktroll
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 16:09:45 följande:
    nä, de var ju så dåligt skrivet sa ju ni för en stund sedan.
    Själva situationen som du beskriver tror jag ju inte på för fem öre för soc tar nog inte barn från en lättvindigt. Utan jag tänkte på familjesituationen osv för då beskriver du människan som jag prata om.
  • Trollsländan

Har läst hela tråden och tycker att det är helt absurt. Vare sig TS är den det handlar om egentligen eller inte så finns det faktiskt ett stackars barn med. Som många tidigare har skrivit så ska det mycket till innan ett barn blir omhändertaget. Det handlar knappast om lite tvätt på golvet för då fanns det inte många barn kvar hos sina föräldrar. Tyvärr sä är det så att vissa mäniskor inte är kapabla att ta hand om sina barn utan samhällets stöd. Tar man inte emot hjälpen så finns det kanske inte något annat val än att barnet blir omhändertaget.

Till TS, tänk på vad du skriver om på internet det kommer att finnas kvar i lång tid framöver. Dina anhöriga/vänner kanske inte uppskattar att du blottar dem så mycket!

• smurfsyster88

men ingen vet att jag skrivit här. sen allt de jag skrivit är ju de soc sagt till henne. sen så har ju soc bara sätt denna tjejen en gång i månaden med hennes son just innan hon och sonen åkte till nått föräldra hem

• Trollsländan
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 16:23:52 följande:
    men ingen vet att jag skrivit här. sen allt de jag skrivit är ju de soc sagt till henne. sen så har ju soc bara sätt denna tjejen en gång i månaden med hennes son just innan hon och sonen åkte till nått föräldra hem
    Snälla du, du skriver så utlämnande att det räcker för mäniskor i din närhet att direkt veta vem du är.
  • smurfsyster88

tycker att soc skulle rycka in när föräldrarna sitter hemma och super när barnet är ett år. och alla däckar så att mormor får komma och hämta barnbarnet. men den mamman får ju behålla barnet

Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!