• smurfsyster88

soc tar unga föräldrars barn!

Dum förklarar mig om ni vill! Men de är så i min stad i alla fall att dom tar barn från unga par som inte gjort nått fel. Sen skickar dom iväg dom på familjehem, där de skriver falska grejer.  Och de är på så sett dom blir av med barnen.

En tjej jag känner var där nere förra året, hon blev gravid under tiden hon var där nere. Dom tog hennes son utan andledning.

Nu är hon där med sin dotter och sin man. Och dom har sagt detta till dom vi har inte tänkt att ta eran dotter än. Sen så klagar dom på samma sak som med sonen.

Men dom hade frågat hennes man om han vart där förut för han var så duktig. Men något måste hänt eftersom dom kan säga så. Vi har inte tänkt ta henne än, men de gör dom ju väldigt trygga eller inte.

Vill ha lite råd hur man kan hjälpa dom.
  • Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:21:38 följande:
    Dom såg inget fel i de hon gjort med sonen, dom gjorde ju likadant med sina barn. Men skriva saker ur en pykologibok vissar väl bara på att dom inte hade något att gå på egentligen. Mer än att han är ett känsligt barn vad fan dom nu menade med de. Men då måste ju familjen med som har sonen vara dumma för dom ser inte att han är känsligare än andra barn.
    vilka såg inget fel? Soc?
    Att hennes föräldrar gjort samma sak innebär ju inte att det är ett bra sätt?

Eller så ser inte föräldrarna barnets behov och det var anledningen till omhändertagandet som uppenbarligen var allvarligt eftersom det pågått i 1 år nu
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:21:38 följande:
    Dom såg inget fel i de hon gjort med sonen, dom gjorde ju likadant med sina barn. Men skriva saker ur en pykologibok vissar väl bara på att dom inte hade något att gå på egentligen. Mer än att han är ett känsligt barn vad fan dom nu menade med de. Men då måste ju familjen med som har sonen vara dumma för dom ser inte att han är känsligare än andra barn.
    Du är helt förvirrad och vet inte vad du pratar om det är uppenbart. Klart att de kan hämta texter som beskriver sinnestillstånd ur böcker om psykologi. Dessutom så har detta omhändertagande skett p.g.a din kompis inte klarat av att sköta vardagen, hemmet och sitt barn, p.g.a allvarlig adhd.
  • smurfsyster88
    BlommyNess12 skrev 2010-05-03 13:20:53 följande:
    Jo om hon behöver medicin för det så var det allvarligt, tro mig! Barn kan vara glada även om de inte fått bara på flera veckor eller om man bara får äta mackor, men det räcker inte bara med att älska sitt barn, man måste ta hand om dem också.Du är uppenbarligen inte insatt i det här fallet alls, det märks verkligen!Jag är 100 % övertygad om att det berodde på de symptom adhdn orsakade.Är det niga problem längre? Men vad bra, hämta hem barnet då.
    De kan hon ju inte pappan har ju vårdnaden. Och jag är visst insatt i detta fallet, de kan ju inte du vet.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:24:48 följande:
    De kan hon ju inte pappan har ju vårdnaden. Och jag är visst insatt i detta fallet, de kan ju inte du vet.
    Det märks att du inte vet vad du pratar om, det är bara det. Vadå, då får väl pappan hämta hem barnet då? Piece of cake.
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:24:48 följande:
    då får väl pappan åka dit
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 13:23:14 följande:
    vilka såg inget fel? Soc?Att hennes föräldrar gjort samma sak innebär ju inte att det är ett bra sätt?Eller så ser inte föräldrarna barnets behov och det var anledningen till omhändertagandet som uppenbarligen var allvarligt eftersom det pågått i 1 år nu
    Min väns mamma och pappa har fem barn, och dom är ju ofta där och hälsar på så något större fel kan de ju inte vart som dom gjorde heller
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:26:57 följande:
    Min väns mamma och pappa har fem barn, och dom är ju ofta där och hälsar på så något större fel kan de ju inte vart som dom gjorde heller
    det kan det väl? att tex itne se att ens barn har ett funktionshinder är rätt allvarligt
  • smurfsyster88
    BlommyNess12 skrev 2010-05-03 13:24:42 följande:
    Du är helt förvirrad och vet inte vad du pratar om det är uppenbart. Klart att de kan hämta texter som beskriver sinnestillstånd ur böcker om psykologi. Dessutom så har detta omhändertagande skett p.g.a din kompis inte klarat av att sköta vardagen, hemmet och sitt barn, p.g.a allvarlig adhd.
    Hon hade inte stora fel i sin vardag, hon tog hand om sonen tvättade. Hade lite tvätt på golvet. Men de kan dom inte klaga på längre. Så de är ingen som fattar varför dom är iväg denna gången mer än samspelet då.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:26:57 följande:
    Det vet väl inte du. Min mormor har 6 barn, de är ofta och hälsar på henne, trots att hon var alkoholist dem och lät hennes otaliga mängd karlar slå dem gula och blå.
    De besöker henne, firar jul och är skitglada idag. Det betyder inte att min mormor gjort något rätt. Om allt detta som hänt erkänner förstås ingen för någon utanför familjen.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:29:59 följande:
    Hon hade inte stora fel i sin vardag, hon tog hand om sonen tvättade. Hade lite tvätt på golvet. Men de kan dom inte klaga på längre. Så de är ingen som fattar varför dom är iväg denna gången mer än samspelet då.
    Varför har hon då fått medicinering för adhd? Då ska hon ju absolut inte medicineras om hon inte hade några stora problem i sin vardag!
Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!