• smurfsyster88

soc tar unga föräldrars barn!

Dum förklarar mig om ni vill! Men de är så i min stad i alla fall att dom tar barn från unga par som inte gjort nått fel. Sen skickar dom iväg dom på familjehem, där de skriver falska grejer.  Och de är på så sett dom blir av med barnen.

En tjej jag känner var där nere förra året, hon blev gravid under tiden hon var där nere. Dom tog hennes son utan andledning.

Nu är hon där med sin dotter och sin man. Och dom har sagt detta till dom vi har inte tänkt att ta eran dotter än. Sen så klagar dom på samma sak som med sonen.

Men dom hade frågat hennes man om han vart där förut för han var så duktig. Men något måste hänt eftersom dom kan säga så. Vi har inte tänkt ta henne än, men de gör dom ju väldigt trygga eller inte.

Vill ha lite råd hur man kan hjälpa dom.
  • Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-01 19:48:29 följande:
    Jo, men då väntade hon ju barn med så hon orkade inte ta upp striden. Men nu ska hon ta upp striden nu igen.
    detta säger allt tycker jag!

Om någon tog mitt barn ifrån mig skulle jag lägga 100% av min kraft på att visa hur fel de har, oavsett om jag var gravid eller inte
    jag hade inte slagit mig till ro en minut förrän hon var hos mig igen
  • smurfsyster88
    BlommyNess12 skrev 2010-05-03 12:56:05 följande:
    Vilket bullshit, jag fick barn strax innan jag fyllde 18 och ingenting har någonsin hänt för mig.
    Nä, men du vet ju inte heller vilken stad jag bor i. När en annan kommun ifrågasätter om våran kommun har någon utbildning över huvud taget så tyder väl de på något eller? För en kommun har ringt hit för att snacka med dom om detta fallet just.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 12:59:07 följande:
    Nä, men du vet ju inte heller vilken stad jag bor i. När en annan kommun ifrågasätter om våran kommun har någon utbildning över huvud taget så tyder väl de på något eller? För en kommun har ringt hit för att snacka med dom om detta fallet just.
    Nä jag tror att du ljuger, eller inte vet hela sanningen.
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 12:59:07 följande:
    Hur vet du vad andra kommuners socialtjänster säger? För uttala sig om enskilda fall får de inte göra

Det finns ingen stad i Sverige där man blir av med barnet slentrianmässigt för att man är ung
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 12:56:08 följande:
    detta säger allt tycker jag!Om någon tog mitt barn ifrån mig skulle jag lägga 100% av min kraft på att visa hur fel de har, oavsett om jag var gravid eller intejag hade inte slagit mig till ro en minut förrän hon var hos mig igen
    Men då var hon inte så stark, hon har precis fått reda på att hon har adhd. Så nu har hon midiciner som gör att hon är mycket starkare som person. Nu är de istället hennes kille som tvivlar lite. Men hon säger jag ska ha mina båda barn hemma för att jag klarar de.
  • smurfsyster88
    BlommyNess12 skrev 2010-05-03 13:00:16 följande:
    Nä jag tror att du ljuger, eller inte vet hela sanningen.
    Jag ljuger inte de är jag och min kille som låtit hans mamma komma in för att hjälpa dom. Hennes pappa hörde till och med när hon ifrågasatte de.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:01:53 följande:
    Men då var hon inte så stark, hon har precis fått reda på att hon har adhd. Så nu har hon midiciner som gör att hon är mycket starkare som person. Nu är de istället hennes kille som tvivlar lite. Men hon säger jag ska ha mina båda barn hemma för att jag klarar de.
    Jahaja, hon behövde alltså medicinering för sin adhd?  Har man omedicinerad adhd som behöver medicineras stöter man ofta på stora problem i vardagen, t.ex sina barns vardagliga omvårdnad, hemmets dagliga skötsel etc.
  • SaramedM
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:01:53 följande:
    Kanske är ADHD gruden till att de omhändertagit barnet?

Om hon haft stora problem med det och inte kunnat ta hand om sig själv eller sin familj

Spelar ingen roll, det kan inte vara en ursäkt för att inte kämpa för sitt barn.
    Jag är inte ett dugg stark men hade någon tagit M då jävlar
  • smurfsyster88
    SaramedM skrev 2010-05-03 13:00:45 följande:
    Hur vet du vad andra kommuners socialtjänster säger? För uttala sig om enskilda fall får de inte göraDet finns ingen stad i Sverige där man blir av med barnet slentrianmässigt för att man är ung
    Nä, men då hade dom la något emot min vän då. Jo, för frågade henne om hon ville vi skulle ta hjälp av nån som vi vet kan mycket. Och de  var klart att hon ville de.
  • BlommyNess12
    smurfsyster88 skrev 2010-05-03 13:03:21 följande:
    Jag ljuger inte de är jag och min kille som låtit hans mamma komma in för att hjälpa dom. Hennes pappa hörde till och med när hon ifrågasatte de.
    va pratar du om nu? hänger inte med.
Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!