Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Frogster skrev 2010-09-10 05:30:18 följande:
    Ja ni... Det där med namn är verkligen fruktansvärt svårt!
    Har verkligen INGEN aning om vad vår lillskrutt ska heta... Börjar tycka det är jobbigt faktiskt för det är trots allt inte såååå länge kvar och våra förslag är väldigt få!
    Vårt största problem är att ingen av oss riktigt kan svara på vad för typ av namn vi föredrar! Tycker om både de gamla som ju är moderna nu och de som man räknar som mera klassiska....

Vet liksom inte riktigt vilken ände man ska börja i längre!
    Framförallt som man insett att man efter att ha kollat ex. almanackan EN gång så fastnar man för vissa namn, men läser man igen så har man hunnit "smaka" lite på dem och då blir listan efter helt annan!

Jaja... Det löser sig på nån höger!

Alltså ni...
    Behöver jag oroa mig över att Mini far illa för att jag minskar i vikt?
    Nu är jag ju förvisso sjuk och även om jag försöker äta ordentligt så är det svårt när typ inget smakar och allt gör ont att svälja så att jag minskar lite nu känns inte på något vis konstigt.

Men trots att jag är förkyld så tycker jag att jag har tappat för mycket på för kort tid!
    Vägde mig vid förra kontrollen som var för 3 veckor sedan. Då hade jag en total viktuppgång på nästan 8kg. Nu har jag tappat så att den totala uppgången sen inskrivningen ligger på strax under 5kg!

SF-måttet ökar precis så som det ska så rimligtvis gör Mini det med!
    Men det innebär ju samtidigt att min viktminskning är ännu större i och med att jag går ner medan han ökar....
    Tror inte du behöver vara orolig alls. Bäbisen tar allt den behöver. Eftersom du är sjuk så är det ju inte konstigt att du inte går upp i vikt. Hoppas du känner mer aptit snart och att du får mer energi.
  • Belavon
    Bebis050810 skrev 2010-09-10 10:41:06 följande:
    mammadeborah- lägg gärna in magbilden här

Frogster- jag tror inte heller att du behöver vara oroligt för din viktnedgång, bebisen tar det den behöver! jag har oxå gått ner 1 kg de senaste 3 dagarna, har vart kass i magen och inte vågat äta mer än nödvändigt.

Amningen ja, jag helammade första i 6 månader (började lite smått med smakisar vid 4 mån) sen ammade jag till hon va 8,5 mån. Jag hade dock mkt problem med amningen första barnet, fick åka till amningsmottagningen många ggr! jag fick kärlkramp i bröstvårtorna, nån så fruktansvärd värk som inte går att beskriva, kändes som nån tatuerade mig i bröstvårtorna!! kändes både vid amning, innan, efter, speciellt när jag blev kall. men tillslut fick jag en salva som hjälpte, men det tog nog 6 veckor med smärta innan det helt löste sig. jag fick googla själv på detta och hittade vad jag led av, ingen på amningsmottagn. visste det. märkligt egentligen... www.amningshjalpen.se/Nya_hemsidan/om_amning/...
    (om nån råkar ut för samma)

Mitt andra barn helammade jag oxå till 6 mån (smakisar vid 4 mån) sen ammade jag delvis, både dag och natt fram till 1 år och 3 mån. sista månaderna va det inte så mkt.... mest mysamning

Hoppas kunna amma till 6 mån även denna ggn, men jag funderar på att lära bebisen äta även ur flaska efter några månader, jag vill inte känna mig så låst, vill att även pappa, mormor ska kunna ta bebis om jag inte orkar, vill iväg, blir sjuk, vill känna den tryggheten. att pumpa ur mjölk för att ge är inget alternativ, då amma jag hellre helt själv.
    Ha ha, nu blir man ju nästan rädd för att börja amma :p Jag hoppas det går bra för mig eller att jag får den hjälp jag behöver på bb. Jag har bara lite svårt att lita på att de vet vad de gör sedan jag träffade den där BM som tvingade mig amma en docka och bara påpekade hur fel jag gjorde.
  • Belavon

Vi börjar med ett barn och ser hur det går :) Men vi vill nog ha fler i framtiden skulle jag tro. Är ju dock redan 32 så då kanske vi får ligga i lite.

Ja aminingen blir nog ett kapitel för sig. Jag hoppas att det går bra i alla fall. Ska man köpa en bröstpump redan nu så man har en egen?

Jag har aldrig rökt eller snusat men ni gör det väldigt bra som sluta för graviditeten. Jag tycker det är nog jobbigt nu med att inte få äta socker :p jag var nog lite sockerberoende utan att jag visste om det.

• Belavon
    dazazz skrev 2010-09-11 07:09:31 följande:
    Belavon, om det verkligen blir problem är det bästa att hyra en från bb, de är elektriska och bra. Om allt funkar super och man bara vill pumpa ur någon gång kanske handpumparna är ok... Den här gången kommer jag antagligen se om jag kan hyra med en från bb direkt, jag har väldigt små förhoppningar på en välfungerande amning ;)
    Marinero skrev 2010-09-11 08:16:28 följande:
    Jag köpte en enkel pump innan Olivia föddes på apoteket, men den är helt värdelös. Så en sådan rekommenderar jag inte.
    Då ska jag inte inhandla en sådan innan jag vet hur det går, tack!
    NoahLeah skrev 2010-09-11 14:04:03 följande:
    Suck..var o hämtade ut Babyboxen på barnen hus idag och blev besviken. Den innehöll bara ett paket blöjor oen liten burk Vanish + 2 amningskydd , sen broschyrer o en halv tidning. Iofs fick man en blöjhink också men förra graviditeten var det mer saker i som hudkräm, leksak  mm

Skulle även på kräftskiva hos en kollega men mår inget vidare, ont i kroppen, huvudet o snorig så blir nog soffan för min del.
    Ja visst var det lite i boxen, och en massa reklam tackar man ja till. De har tom ringt från någon tidning och skulle sälja på mig och sedan försäkringar.
  • Belavon
    MammaDeborah skrev 2010-09-12 00:03:14 följande:
    Han har gjort vad han kan.. pulsen rusar och jag bara skakar.. inget hjälper... Är klarvaken men dödstrött... :(
    Prova ät något så att kroppen blir lite upptagen med något annat. Varm dush kanske kan hjälpa. Annars kan du ju alltid ringa sjukvårdsrådgivningen och säga vilka symptom du fått av bricanylen och se om de har något förslag vad du kan göra.

På fass står det att rastlöshet och sömnsvårighet är sällsynt biverkning men det finns ju.

*skickar massa kramar* Hoppas du får sova snart
  • Belavon
    Helen C skrev 2010-09-12 14:38:00 följande:

Vi fixar vikten sen tjejer. Nu har vi inte så länge kvar.

Magbild vecka 33 idag
    Vilken underbar mage! Vackert!

Jag läste idag ur en bok om förlossning och avslappningstekniker. Somnade ganska snabbt så avslappningen fungerar nog :)

Läkaren sa när jag fick diabetesen att nu fick jag inte gå upp mer, men när han tittade i papperen och jag bara hade gått upp 5kg så var det ju helt oki. Men jag får inte gå upp mycket mer sa han. Lite jobbigt med maten och allt och att vara hungrig som en galning nu när jag är gravid. Men ska till BM på fredag och efter kolla UL så jag hoppas allt ser bra ut.

Jag har alltid varit kurvigast i familjen och även om de är de enda som retar mig och påpekar min vikt så är jag väldigt nöjd med mig själv. Jag är inte så sportintresserad men jag hoppas att jag inte bara lägger på mig massor under graviditeten som inte går bort sedan. Jag får verkligen försöka ta hand om mig och motionera mer så att jag får energi och ork. Just nu är jag mest trött så jag känner att det får jag oroa mig för sedan.
  • Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 17:31:51 följande:
    Är så himla ledsen
    Vår bebis är jätte liten, ligger på (- 32 % )
    All styrka till er och nu hoppas vi på att flödet är bra och att han får stanna ett bra tag till.
    *kramar*
  • Belavon
    NoahLeah skrev 2010-09-14 10:22:43 följande:
    Behöver lite hjälp (ärlig sådan). Vi har ju pratat om namnet Leah till syskonet men nu känns det lite som tårta på tårta med Noah och Leah???
    Jag tycker att de passar bra till varandra för de börjar ju helt olika. Om du gillar Leah så kör på det!
  • Belavon

Jag har fått världens bästa vänner de senaste åren. Även om jag flyttade från stan så har vi hållit kontakt under två år och nu när jag är tillbaka så finns de kvar. Sådana där vänner som jag kan vara precis som jag vill och som jag får stöd av och man bara kan vara. Helt underbart.

Jag har alltid varit väldigt social person och kännt massor av folk men inte umgåtts på fritid med dem. Så under skola och jobbtider så har man varit lite avunsjuk på dem som har. Men för mig har mina vänner dykt upp nu senare i livet och jag är så glad för det.

Springa upp på natten för att man måste är inte roligt, jag blir nästan arg då och drar mig upp men för det mesta har det gått bra att somna om. Vissa dagar har jag helt enkelt fått gå upp då för att jag är klarvaken men det har ju inte hundarna något emot. Så kan jag ju somna om senare på dagen.

Jag är lite nervös inför TUL på fredag och se hur bäbisen mår, om den har växt lika mycket som magen sedan jag fick diabetes. Är väldigt orolig att den ska bli för stor för att jag ätit mat. Men mat måste jag ju ha. Jag vill inte heller bli igångsatt men det blir väl så om den är lite större än de vill.

Williams mamma - hoppas du fått sova lite mer och du har ju gått så långt så även om din bäbis måste ut så tror jag den klarar sig galant. Men jag förstår oron och jag hoppas du får en massa stöd. Min syster fick ta ut sin yngsta kille en månad för tidigt pga liten tillväxt. Han är nu 12 år och har absolut inga problem. Det är nog den friskaste personen i hela familjen.

• Belavon
    Bebis050810 skrev 2010-09-14 11:47:51 följande:

Idag går jag in i vecka 32 ett steg närmare bebis......!!
    Lägger in en magbild

Fin mage du har :) Så roligt att se hur den växer.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2