Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-07-11 10:24:40 följande:
    Gud vilken härlig bild, så mysigt......

Vecka 24 idag och tycker det e lite jobbigt faktiskt, jag brukar inte klaga, men nä detta e inge rolig graviditet trots jag mår bra, det ända som e jobbigt att bäckenet som gör sig hörd nu, mest på kvällen....

Tjejen gör sig hörd hela tiden och inte en lugn stund alls känns de som...
    kicki08 skrev 2010-07-11 13:00:19 följande:
    Bevalon: Åhhh va vacker bild! Tårar här med från ännu en hormonstinn en
    blir helt sentimental av sånt där Jättegrattis
    Tack! Ja fotografen var helt underbar, vi fick över 300 bilder från henne på CD-skiva, klart värt det. Nu ska vi beställa album och printa ut lite bilder och dekorera väggarna.
  • Belavon
    Annizsj skrev 2010-07-11 13:32:07 följande:
    Belavon! Stort grattis! Var det inte väldigt nervöst? Börjar själv bli riktigt nervös nu.......drygt en månad kvar tills man bli fru. Vi har lyckats få en av landets bästa fotografer, å det helt gratis...kontakter hehe....

Kicki08- Vilket riktigt svin. Så gör man bara inte. Skulle själv lämnat honom direkt......blä för sådana karlar

Så skönt att komma till jobbet nu och få sitta i AC:n..hemma är det en kamp i värmen. Griniga ungar, grininga föräldrar.....grannar som festat-........Hoppas det bli svalare snart ! PUH!
    Jag var mest nervös för RUL som vi hade på morgonen. Som tur var såg allt bra och det verkar vara en kille som kommer. Sedan hade vi ju bara en liten cermoni med pappa och en vän som vittnen, inte så många att vara nervös för. Jag var mest bara lycklig för att få gifta mig med den jag älskar. Enda som var fel på hela dagen var brudbuketten, de hade missat att sätta in 3 vita kallor bland rosorna, ja man kan väl inte få allt. Kvällen myste vi hemma, lagade hummer och chokladfondue picknick på golvet. På lördagen efter så hade vi grillfest och överraskade alla när pappa skålade för brudparet. Efter chocken lagt sig så var nog alla glada för oss :)
  • Belavon
    Annizsj skrev 2010-07-11 19:10:48 följande:
    www.billigabarnvagnar.se/product_info.php?pro...

Snälla ni som ska köpa syskonvagn, kan ni gå in och titta på denna? Tycker att den verkar bra, men är lite tveksam till att köpa när man inte kan prova. Men den ser så smidig ut,annat mot våran stora Baby travel........
    Jag fick upp virusvarning när jag försökte öppna sidan och min dator har nu blockerat den.
  • Belavon

Lite sliten efter besök på akuten med gallstensattack för två dagar sedan. Men snart känner jag mig nog normal igen. Klarar man den smärtan ska nog en förlossning gå bra :)

Idag åkte min man (hihi jag har inte vant mig riktigt att vi är gifta och han är min man nu!) till sjöss och jobbar. Kommer kanske hem om 8 veckor, men det känns så tugnt denna gången. Tror det blir jobbigare nu för jag känner mig lite övergiven och gravid och ensam. Men ensam är stark och det är ju många som klarar detta helt själv. Men idag känns bara lite jobbigt, förhoppningsvis blir det lättare om någon dag när jag vant mig.

Kram på er alla och hoppas ni mår bra!

• Belavon
    Bebis050810 skrev 2010-07-13 23:46:02 följande:
    Belavon skrev 2010-07-13 22:37:04 följande:
    Lite sliten efter besök på akuten med gallstensattack för två dagar sedan. Men snart känner jag mig nog normal igen. Klarar man den smärtan ska nog en förlossning gå bra :)

Idag åkte min man (hihi jag har inte vant mig riktigt att vi är gifta och han är min man nu!) till sjöss och jobbar. Kommer kanske hem om 8 veckor, men det känns så tugnt denna gången. Tror det blir jobbigare nu för jag känner mig lite övergiven och gravid och ensam. Men ensam är stark och det är ju många som klarar detta helt själv. Men idag känns bara lite jobbigt, förhoppningsvis blir det lättare om någon dag när jag vant mig.

Kram på er alla och hoppas ni mår bra!
    8 veckor!!! oj det är ju en evighet! förstår att det känns tungt o ensamt!
    Jobbar han 8 veckor o e hemma 8 eller?
    Japp han jobbar 8 veckor är hemma 8 och åker ut igen. Det fungerar men jag gillar inte när han måste åka. Vi hinner aldrig bli trött på varandra ;)
  • Belavon
    Marinero skrev 2010-07-14 06:03:46 följande:
    Åh, är han sjöman? Vilken båt? Jag är ju det själv så därför är jag intresserad Förstår det måste kännas tufft när han åker, inte kul att veta att man har 8 långa veckor framför sig. Men hoppas det går fort
    Kinne79 skrev 2010-07-13 22:48:02 följande:
    Lustigt, våran bebis hade också 140 slag/min.

Jag hade mycket bra järnvärde för att vara kvinna och extremt bra för att vara gravid, så jag slipper järntabletter.
    Ja han är sjöman, tror hans befattning är överstyrman (chief officer). Han jobbar på kabelfartyg, rent arbetsfartyg men de jobbar över hela världen. De lägger bla kablar på havsbotten för internet mellan länder.

Jobbigaste biten är när han åker och jag måste ställa om mig till att bo helt själv. Efter några dagar brukar jag komma in i lunken och det känns inte lika jobbigt då. Hur länge är du borta när du jobbar?
  • Belavon
    Marinero skrev 2010-07-14 09:04:35 följande:
    Åh okej Har en kompis vars man oxå jobbar till havs, först va han överstyrman, sen blev han kapten, länge jobbade han som din man, nu vet jag inte för jag vet att han har bytt båt. Hon sa precis som dig, att de va jobbigast i början.

Hittills har jag jobbat veckovis, jobbat 8 dagar resp 6 dagar och sedan ledig lika många dagar. Nu kommer de nya båtarna så då kommer vi jobba kortare pass, 4-4-6 och ja, ledigt lika mkt då Jag kommer dock jobba max 75 procent, då blir det jobb max 4 dar i sträck, vilket känns sååå skönt! Blir lite mer åkande för mig men det är värt det då jag vet att jag inte behöver va lika länge från barnen. Men det är såklart en vanesak det med. Som sagt, kompisens man jobbade ju åtta veckor från sin dotter även efter hon föddes.
    Ja min man älskar sitt jobb och han kommer fortsätta som det. Inget jag tänker tvinga honom ifrån. Jag älskar honom och vi har så roligt tillsammans. Så det blir bara att stå ut att vara "ensam mamma" när han är ute på jobb. Blir nog tugnt ibland men vill man så går det nog :)

Härligt att jobba så korta pass och du kan säkert stuva om lite om det är något speciellt du vill vara hemma till. Samtidigt kan du ju helt fokusera på familj och dig när du är ledig.
  • Belavon
    Jojo 85 skrev 2010-07-14 11:10:35 följande:
    hej hej.. har ju inte så mycket tid för datorn numera.. vädret gör ju att man hittar på mycket mer saker..
    är halvvägs idag, tjoho! 19+6 alltså Känns härligt att kunna känna lite buffar utanpå magen, även om maken inte känt nåt än. Annars är det stor skillnad från när jag väntade Josefine.. då var det ett väldans liv, men då låg ju moderkakan i bakvägg oxå.. nu i framvägg.
    Vart stungen av en geting igår när vi var på kalas. AJ AJ AJ.. har int hänt mej sedan jag var liten skitunge, haha. Josefine satt precis bredvid mej så jag måste ändå säga att jag är glad den stack mej o inte henne. Hade skitsvårt att smna dock för att det gjorde så j*vla ONT! men nu känns det knappt
    Fick en allergitablett av svägerskan o både hon o svågern sa att "Jo, dom kan man ta även m man är gravid".. googlade på det sedan o såg att så inte är fallt så nu känner jag mej så HEMSK!! Vaf*n! Hoppas att det inte är så farligt eftesom det bra var en tablett.. det står ju inte på bipacksedeln att det leder till skador på fostret, men dom kan inte bevisa motsatsen heller Vad tror ni??
    Jag tror inte att en tablett är någon större fara, men ring sjukvårdsrådgivningen om du är väldigt orolig. Just när det gäller allergimedicin tror jag de flesta är så nya så det har inte forskats på hur de är för gravida. Därför står det att de bör ej tas. Bara två olika som är oki vad jag vet.
  • Belavon
    Nanniz skrev 2010-07-14 10:35:51 följande:

Hej, som vanligt så är jag värdelös på att hålla mig uppdaterad och vara aktiv här inne.. men jag går in och läser emellanåt. Är nu readan inne i v. 25, känns helt fantastiskt. Har en riktig fighter där inne, karatesparkar dygnet runt.

Ser att vi är fler som lever deltid som ensamstående pga makar som är på sjön. Min man jobbar som fartygsvärd och är borta 7 dagar och hemma 7 dagar, fungerar fantastist bra, han gick från att jobba 13 dagar av 14 (iof sov han hemma varje natt) till detta så jag är mer än nöjd

Kram på er!

Alla som får reda på att min man är borta till sjöss tycker synd om mig och de tycker det låter så jobbigt. Visst kan det vara jobbigt ibland, men det är det ju att anpassa sig efter någon hela tiden med, och det är lite speciellt. Men som du säger så fungerar det jättebra. Alla fungerar nog inte för svenssonliv :)
  • Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-14 14:20:49 följande:
    Ser att ni pratar männens jobb.
    Nu jobbar ju inte min man på båt, men han kör lastbil (natten) Så han börjar 17.00 på eftermiddag och går av 08.00 på morgonen därefter sen, så sover han ju typ till 16.00 för att börja jobba 17.00 igen.

Så han går på idag, och går av onsdag nästa vecka, för att då vara hemma en vecka,
    Vad härligt att han får vara hemma en vecka efter att ha jobbat så länge!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2