Marinero skrev 2010-07-14 09:04:35 följande:
Åh okej

Har en kompis vars man oxå jobbar till havs, först va han överstyrman, sen blev han kapten, länge jobbade han som din man, nu vet jag inte för jag vet att han har bytt båt. Hon sa precis som dig, att de va jobbigast i början.
Hittills har jag jobbat veckovis, jobbat 8 dagar resp 6 dagar och sedan ledig lika många dagar. Nu kommer de nya båtarna så då kommer vi jobba kortare pass, 4-4-6 och ja, ledigt lika mkt då

Jag kommer dock jobba max 75 procent, då blir det jobb max 4 dar i sträck, vilket känns sååå skönt! Blir lite mer åkande för mig men det är värt det då jag vet att jag inte behöver va lika länge från barnen. Men det är såklart en vanesak det med. Som sagt, kompisens man jobbade ju åtta veckor från sin dotter även efter hon föddes.
Ja min man älskar sitt jobb och han kommer fortsätta som det. Inget jag tänker tvinga honom ifrån. Jag älskar honom och vi har så roligt tillsammans. Så det blir bara att stå ut att vara "ensam mamma" när han är ute på jobb. Blir nog tugnt ibland men vill man så går det nog :)
Härligt att jobba så korta pass och du kan säkert stuva om lite om det är något speciellt du vill vara hemma till. Samtidigt kan du ju helt fokusera på familj och dig när du är ledig.