Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-08-27 19:09:19 följande:
    Här somnade lillfisen 18.30, lugn kväll med andra ord.
    Mannen jobbar men är nog hemma vid 22-tiden.

Igår var jag och beställde en skötväska till våran vagn, helvete va dyrt det va. Vet inte ens om jag vågar berätta för gubben vad den kostade ;P Då går han nog i taket
    Något speciellt man ska tänka på med väska? Jag tänkte ha min axelväska som är relativ stor.
    Kinne79 skrev 2010-08-27 19:10:18 följande:
    Jag ligger utslagen i soffan är superförkyld.
    Låter inte roligt på en fredag. Hoppas du kan vila och har någon som kan pyssla om dig :) Krya på dig!
  • Belavon

Spännande med alla som går in i nya veckor, själv blev det v28. Ligger ju lite efter men det är roligt då får man läsa vad som kommer att hända.

• Belavon

Jag har hämtat ut min babybox på babyproffsen idag. Blöjhink +1påse, reklam, rabattkuponger, blöjor från pampers, amningsinlägg, barnolja, en burk vanish tvättmedel och någon tidning för gravida.

Idag var en annars ganska tråkig dag, två olika kompisar som jag skulle träffa fick förhinder så det blev en lugn dag ensam.

Jag är också väldigt trött tar ofta en tupplur på em eller två :) Kan bero på att jag håller på att ställa om kosten med. Annars så känner jag av höfterna mer nu när jag går och det stramar och man känner att nu blir man tyngre, har dock bara gått upp 5kg.

• Belavon
    Kinne79 skrev 2010-09-01 19:18:50 följande:
    Vad är era åsikter/erfarenheter kring ergonomisk sittdel (typ Bugaboo) är det bra eller dåligt?

Är det någon som vet något om Britax Vigour 3? Har hittat en fin och billig på Blocket som jag blev lite sugen på.
    Vi kommer köpa Britax smart 3 den är liknande Vigour tror jag men vi kommer köpa ny, kostar 3995:- men vi köper bara sittdel för vi kommer köra med mjuklift. Så jag vet inte hur bra priset är du kanske kan pruta lite :) Smart har inte ergonimisk sittdel och det är ju en fördel för oss när vi kommer använda den från start.
  • Belavon
    Annizsj skrev 2010-09-01 20:53:46 följande:
    Då var man gift och den underbara dagen är över..Det blev en helt underbar dag!!! Jag är så lycklig! Försöker lägga upp en bild här, men nåt är fel... Får försöka lägga in i mitt album....!
    Grattis till er stora dag! Visst är det en härlig känsla.
  • Belavon
    Kinne79 skrev 2010-09-02 14:29:56 följande:
    Oj, det var ju bara 1000kr mer än vad de vill ha, vad kostar en mjuklift? Har ju en Brio Happy också, så det räcker ju med mjuklift till eftersom vi under de första månaderna bara tänkt använda den när vi ska till köpcentrum och dyl, sen har vi tänkt använda sittvagnen under sommaren. Eller kan man använda sittvagnen i fullt liggläge till en liten bebis om man bara ska shoppa lite? 
    Mjuklift Britax går på 800 tror jag men vi ska köpa en voksi påse som räcker lite längre och är varmare. Du kan ju ha vilken mjuklift du vill. Japp man kan ha sittdelen i full liggläge och den är vändbar, eller så var handtaget vändbart. Finns även med 4 hjul om man vill ha.
  • Belavon
    Jojo 85 skrev 2010-09-02 17:33:48 följande:
    Nu har jag inte kört B-smart'en ute, men tycker inte om hjulen på den.. dom är mycker smalare än på Vigour'en..
    Sen så är det så att den bla är blilligare för att man måste köpa till regnskydd o att Britax nu har fästen på babyskyddet som förut följde med vagnen. Så en ny Vigour gick på ca 4695:- o liggkorg kostade 1695:- så det är ju en dyrare vagn från början.. vigour finns oxå med 4 hjul.. det är ju nästan samma vagn.. har dock hört att B-smart ska vara rangligare.. men jag vet inte.
    Jag har hört precis tvärtom att de har gjort den stabilare, men jag har ju inte testat någon av dem. Ja att regnskydd måste köpas till är synd men man kan ju köpa av annat märke som är mycket billigare. Sedan så sa de att babyskyddets fästen följer med så vi behövde inte köpa till något. Kanske är olika. Ja liggkorgen är ju dyrare men det är inget vi vill ha. Sedan så vill vi köpa ny så det blir en Smart här. Hoppas den funkar i norrland :)

Har varit hos spec BM idag. Hade SF 30 (magen har tydligen växt väldigt mycket på 2 veckor) Jag är i v 28 nu. Annars såg allt bra ut med puls på 140 och blodvärdet mitt var 120. Blir många träffar med BM nu, varannan vecka (sista månaden varje vecka) UL var 4e vecka. Det är ju bra att de har koll men det ska bli skönt när det är över :)
  • Belavon
    Jojo 85 skrev 2010-09-02 17:58:40 följande:
    Det ska ju vara i princip samma vagn..
    Vad jag förstått så är det så dom nya babyskydden från britax redan är gjorda så att det bara är att fästa på chassit.. så man behöver inte få med fästen med vagnen längre o sätta på på babyskyddet själv.. det är ju sånt som drar ner priset.
    Jag gillar Britax över lag.. lite sugen på en B-mobile, men det har vi inte råd med.. gillar inte sulkys med dubbla hjul. Men vi tänkte iaf avvakta med sulky till Josefine o kör på en enkelvagn o en syskonvagn.. så får vi se efter bebis kommit om det finns behöv av två enkelvagnar..
    Ah det kan ju vara så att de gör dem utan att man måste ha fästen nu :) Kul att du är nöjd annars med Britax jag hoppas vi blir det med. Det är ju vår första. Min man fastnade för P&T men de är ju nästan dubbelt så dyra och så såg jag Britax. Hoppas den funkar.
  • Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-02 18:09:58 följande:
    Vart hos tandläkaren nu, han limmade fast den gamla tanden så länge. Han ville inte påbörja en procedur så länge jag var gravid för att undvika röntgen. Så den får sitta där tills bebis kommit ut.

Sen ska han sätta fast en krona, och göra så gott det går för att få försäkringsbolaget att betala det, annars får jag så snällt punga ut dom pengarna =/
    Hoppas det går på försäkringen och att tanden håller graviditeten ut!
  • Belavon

Ja som jag förstått det så går P&T inte att vända så jag är glad att jag såg Britax. Vi ska beställa den när mannen kommer hem i slutet på september. Ska bli roligt!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2