Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Låter jobbigt med hormoner och bråk och allt. Idag har jag bara en allmänt dålig dag, men de enda som märker något är hundarna. Fördelen med att mannen är borta är väl att vi inte bråkar så mycket ;)

Har varit några dagar i mina föräldrars sommarstuga vid havet. Mycket avkopplande och roligt att vara med släkten. Men sömn blev det inte mycket. Stormvädret drog in och jag vaknade hela tiden av åskan, mysigt i början men när jag inte fick sömn så blev jag mer bara frustrerad. Härligt att komma hem till sitt hus som är tystare.

Hoppas allas magar mår bra!

• Belavon
    NoahLeah skrev 2010-08-01 09:40:55 följande:
    Ska in till förlossningen snart, inte känt några fosterrörelser på över ett dygn.
    Hoppas allt är bra! *håller tummarna*

Här blir det gräsklippning idag och det ser jag inte fram emot, men jag ska nog överleva det. Annars är läget bara lugnt här :)
  • Belavon
    NoahLeah skrev 2010-08-01 13:21:49 följande:
    Hej tjejer, nu är vi hemma igen och allt såg bra ut.
    Bm hittade hjärtljudet efter att ha letat ett bra tag och ultraljudet såg bra ut det med, bebben rörde ppå sig bra trots att jag inte kände så mkt. Kände desto mer när vi satt i bilen på väg hem.
    En häftig grej som hände när vi låg i förrummet med ctg hörde vi från andra sidan väggen en tjej som födde sitt barn...först ett dödsvrål sen det härliga ljudet av barnskrik. *längtar*
    Vad härligt att höra att allt var bra! Spännande med förlossning i rummet brevid.
  • Belavon

Vad fina magar ni har!!!

Helen C - hoppas du får det underbart i Ullared! Berätta om alla bäbis saker du hittat ;)

Taniko - Ja migrän är verkligen inte något man vill ha när man är gravid. Min läkare och jag har diskutterat och jag får försöka överleva på Panodil när jag får mina attacker. Det är ju bara att gå och lägga sig för mig för jag får både känsel- och synbortfall. Men nu har jag bara haft en migrän på 3 månader, så jag hoppas på att det håller i sig. *massa kramar*

Idag blir det lunch på stan med en kompis sedan kommer mina föräldrar i kväll och ska plocka bär i min trädgård och trimma ogräs :) Himlans bra!

• Belavon
    Bebis050810 skrev 2010-08-05 08:34:43 följande:
    Fasen vad ont jag hade uppe i bröstkorgen igår kväll, i mellangärdet o upp i ryggen långt upp, tror det va gaser jag hade i magen. gjorde mest ont när jag satt, sen när jag gick och la mig så släppte det av och jag somnade.
    Vad tror ni det kan ha varit? nån som haft mkt gaser i magen och fått ont där? jag va iofs inte speciellt pruttig..... men det va en obehaglig konstig diffus tryckande värk.
    Det kan vara gallsten om det strålar ut mot ryggen. Det är en molande värk som inte försvinner hur man än rör sig och försöker slappna av. Tydligen lättare för gravida att få det och ett tips är att inte ta värktabletter för då blir det värre i alla fall för mig. Men vi får hoppas att det bara var gaser, för det är ju lättare att bli av med :)

Vad jag börjar få mycket kommentarer om vad jag bör och inte bör göra nu när jag ser mer gravid ut. Även om det inte är något jag ber om att få råd om eller något ämne vi pratar om. Jag ska försöka lära mig att bara bita ihop och le och låta dem säga vad de vill.
  • Belavon
    Bebis050810 skrev 2010-08-05 13:28:17 följande:
    ja man vet aldrig, men jag tror inte att det va gallsten, men vem vet!? känner inget av det idag iaf, det släppte sen när jag fick lägga mig på kvällen. höll väl på i några timmar innan dess...
    jag tror iofs nu att det va för att jag frös så mkt och spände mig, så det blev typ som kramp.
    Ja hoppas att det inte kommer tillbaka!
  • Belavon

Här kommer det mesta införskaffas för vi har inget dirket. Något som ni känner att det här var det bästa vi skaffat?

Barnvagn, babyskydd till bilen och kläder är ju självklart.

• Belavon

Jag har en helt underbar dag idag. Lever fortfarande på att vi var på konsert med Europe och The Poodles igår. Häftigt värre, och vi satt i gräset framför scen och picknickade i 7 timmar.

Idag är det regn men jag myser på ändå. Kompis ska komma hit och plocka bär från buskarna så då blir jag av med det :) sedan blir det lite mys och middag.

• Belavon
    Bebis050810 skrev 2010-08-08 17:21:53 följande:
    ... förresten så såg jag Europe på Sweden rock 2004, helt underbara!!!!!!!!! varje gång jag hör dem på radion/tv:n så får jag rysningar och vill baka tillbax till den sommaren och den festivalen! Lovely stämning där!
    Hade gärna åkt dit i år med, då var ju Guns N´  Roses där men det passar sig inte som gravid, o inte har man lika kul då heller med mage och allt! och sen är det ju bara Axl som e original, jag såg dem på stadion i Sthlm 1992, då var jag 14 år
    Här var det många gravida magar på konserten. Det kändes bra att man inte var den enda där :) Tänkte nästan om man skulle ta med sig hörselkåpor till magen *hihi*

Hoppas i morgon blir en mycket bättre dag *massa kramar*
  • Belavon

Jag gick på inskrivning v14 och nästa BM tid är v25 (24+3) nästa vecka. Sedan kommer jag inte ihåg framåt hur schemat såg ut men så många gånger var det inte. De hade tydligen inte föräldragrupper heller pga tidsbrist. Men de skulle försöka ha för oss förstagångsföräldrar.

Tycker det är skönt att inte åka dit så ofta.

Idag var jag och spanade på barnvagn och allt man kan behöva. Vilka pengar det blir när man räknar ihop allt och då kollade jag bara på de "stora" inköpen. Men jag blev ganska så sugen på att få träffa bäbisen när jag såg alla underbara kläder och leksaker som man kan köpa. Sedan åkte jag hem och tog det lugnt och försökte intala mig att jag behöver tid att förstå att jag ska bli mamma :)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2