Rosen skrev 2010-09-06 10:32:39 följande:
jo men jag tycker ändå att man som hundägare har skyldighet att fråga om det e okej att dom tar med den o inte tar det för givet att det går bra. tänk om vi har nån kompis här eller nåt som e allergisk som dom inte vet om innan dom kommer?
jag hade ju inte ens en tanke på att dom ens har hund så när dom kom hit med den igår så tänkte jag: åh nej just det, dom har ju hund.
Jag håller med. Man kan inte bara ta med sig sin hund till andra utan att fråga. Själv blir jag så förvånad när jag kommer till någon och de frågar var mina hundar är. Jag skulle aldrig ta med dem om vi inte pratat om det innan. Förstår också att det är jätteirriterande med hundhår och att de blir tillåtna av sina ägare att vara i din soffa. Stå på dig, för det kan man säga nej till. Sedan kan du vara extra bitchig och skylla på att du är gravid :)
bb-väska har jag börjat skriva ner vad jag vill ha i, men jag har ju 12 veckor kvar nästan så jag har inte börjat packa. FL-brev har jag också börja skriva ner punkter som jag känner är viktiga för mig, som att min man ska informeras om allt även om han pratar engelska och att jag vill ha stöd och peppning så jag inte får panik :) Här skriver man brevet med BM i vecka 36-37 tror jag.
Någon här som blivit igångsatt? Jag har börjat nojja mig lite inför det eftersom de inte kommer låta mig gå över tiden. Jag som ville ha så naturligt som möjligt men nu får jag bara anpassa mig efter vad läkarna tycker.