Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-09-04 10:15:14 följande:
    Kan man köpa sånna på vanliga ICA?? har långt till apoteket.....
    Finns som brustabletter på ICA. De fungerar väldigt bra för mig för myrkrypningar i benen, har inte fått så mycket kramp än.

I natt fick jag sova mycket men jag somnade med en liten huvudvärk som hade blivit värre när jag vaknade. Var bara upp en gång i natt :) Så jag känner mig utvilad ändå.

Idag blir det till stan i det vackra höstvädret och gå på bondens marknad, hoppas jag hittar några goda grönsaker.

kram på er!
  • Belavon
    NJsmamma skrev 2010-09-04 19:12:05 följande:

Ja det hoppas jag verkligen, är i vecka 28+4 idag, så det är lite väl tidigt:( Men får ta en dag i taget och ta det lugnt.

Tänker på er. Hoppas ni mår bra och att den stannar ett tag till. Kram
  • Belavon
    Rosen skrev 2010-09-06 10:32:39 följande:
    jo men jag tycker ändå att man som hundägare har skyldighet att fråga om det e okej att dom tar med den o inte tar det för givet att det går bra. tänk om vi har nån kompis här eller nåt som e allergisk som dom inte vet om innan dom kommer?
    jag hade ju inte ens en tanke på att dom ens har hund så när dom kom hit med den igår så tänkte jag: åh nej just det, dom har ju hund.
    Jag håller med. Man kan inte bara ta med sig sin hund till andra utan att fråga. Själv blir jag så förvånad när jag kommer till någon och de frågar var mina hundar är. Jag skulle aldrig ta med dem om vi inte pratat om det innan. Förstår också att det är jätteirriterande med hundhår och att de blir tillåtna av sina ägare att vara i din soffa. Stå på dig, för det kan man säga nej till. Sedan kan du vara extra bitchig och skylla på att du är gravid :)

bb-väska har jag börjat skriva ner vad jag vill ha i, men jag har ju 12 veckor kvar nästan så jag har inte börjat packa. FL-brev har jag också börja skriva ner punkter som jag känner är viktiga för mig, som att min man ska informeras om allt även om han pratar engelska och att jag vill ha stöd och peppning så jag inte får panik :) Här skriver man brevet med BM i vecka 36-37 tror jag.

Någon här som blivit igångsatt? Jag har börjat nojja mig lite inför det eftersom de inte kommer låta mig gå över tiden. Jag som ville ha så naturligt som möjligt men nu får jag bara anpassa mig efter vad läkarna tycker.
  • Belavon
    Rosen skrev 2010-09-06 11:36:07 följande:
    ja jag e helt slut nu. tack för att ni stått ut med mitt tjat men jag e så irriterad. jag kommer nog aldrig någonsin skaffa hund eller katt i hela mitt liv.
    nu ska jag försöka lägga på ett kål så jag kan ägna tiden åt barnen sen, men om jag känner mig själv rätt så kommer jag att hålla på o städa här hela dagen... usch blir så less på sånt här. skulle kunna slita av mitt hår alltså
    Kommer fler vänner så får du hålla dem kvar tills de städat själva, eller så får de komma tillbaka dagen efter och städa :)
  • Belavon
    MammaDeborah skrev 2010-09-06 12:51:32 följande:
    Nu har jag ringt bm och blir uppringd om en timme drygt.. Har så förskräckligt mycket sammandragningar! Höll mig vaken inatt.. De får nog ta in mig på en extrakoll. Jag tror ju inte att nåt är på gång men det känns lite märkligt med så många sd vad jag än gör!

Dessutom väntar jag på ultraljud (22/9) för att se att moderkakan har flyttat sig. Jag vill ju gärna veta säkert hur den ligger om bebisen skulle ha bråttom ut.

Det tröttar dessutom ut en hel del... jag är helt slut just nu...
    Usha låter inte roligt men bra att du kollar upp det! Hoppas att det bara är tillfälligt och att du får sova snart igen på nätterna. Jag har också oroliga nätter och magen spänner sig, men jag kan ju sova på dagen. Du får tänka på att det är livmodern som tränar upp sig så den kommer vara helt redo när det väl är dags :)

Rosen -  nej jag blir inte sur när någon säger att jag inte kan ta med mig hunden. Enda är ju att man kanske måste hem och gå ut med hunden om man ska vara borta länge eller att man skaffar hundvakt. Men det är ju mitt ansvar och inte den jag ska hälsa på. Säg nej du! Kanske kan du säga att du är lite överkänslig mot djur just nu - behöver inte nämna att det är städningen efter dem som gör dig galen :)
  • Belavon
    NoahLeah skrev 2010-09-08 12:55:25 följande:
    Nu är jag hemma från tillväxrultraljudet och hon ligger på + 24% så det blir ett nytt UL den 4/10. Då ska läkaren även känna hur livmoderhalsen o tappen känns sen avgörs det om det blir snitt, igångsättning el låta det ske naturligt.
    Hoppas allt ser bra ut den 4e. Tänker på dig.
  • Belavon
    Kinne79 skrev 2010-09-08 19:59:27 följande:
    Med eller utan Mimmi?
    Jag tycker alla 4 namn var fina och tillsammans. Blir inte alls för långt bara vackert.
  • Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-08 19:34:42 följande:
    Magbild tagen igår  .

Vecka 33
    Fin mage och snygg tunika!
  • Belavon

Vi har inte bestämt oss för något namn. Tror vi kommer ha lite olika på förslag och sedan bestämma oss när vi får träffa honom. Vill ju gärna ha något som fungerar både på svenska och engelska.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2