-
Håll oss uppdaterad när du börjar dricka det så vi får veta hur det går. Jag är så nyfiken, men jag vet inte om jag vågar dricka det själv för jag vet inte om jag kommer att få starka sd då.popcornplaya skrev 2010-09-14 13:28:58 följande:Så nu har jag beställt två påsar hallonbladste. Men väntar allt till v.35 med att börja dricka (ifall att). Har tänkt dricka det även efteråt också om det inte är allt för äckligt vill säga men jag brukar gilla dom flesta teer. -
pasta med egen tomatsås och mozzarellabitar
korvgryta med broccoli + bulgur med majs
fläskfilegryta med philadelphiaost + pasta
köttfärsås med rivna morötter och majs i + spagetti
biffstroganoff + ris
stuvade makaroner och korv (eller köttbullar) favorit!
tacos
bacon och ost sallad
korv och egen potatismos
grillad kyckling med cremefraishe mangochutney sås och chips eller nachos till (vår snabbmat hemma)
fiskpinnar och potatisklyftor
( nu när jag är själv blir det enklare mat till lunch som mackor eller fil och med diabetesen så blir det mindre pasta, potatis och ris ) -
Någon fler som inte beställt barnvagn eller fixat en?
Jag blir lite stressad men det är ju 10 veckor kvar och min man vill ju så gärna hinna hem innan vi beställer den. Han beräknas hem inom 2-4 veckor. -
Här är en till förstagångsmamma :) Du är inte ensam.Bisquit skrev 2010-09-16 15:17:41 följande:Är det bara jag som är förstagångsmamma här?
Jag har mest sovit idag för jag somnade inte i natt då bäbisen lekte tivoli i magen tror jag. Fick aldrig ro så jag somnade närmare morgonen.
Jag har köpt kudde för det rekomenderade de på babyproffsen men jag har inte köpt något täcke än pga det kan bli för varmt och de kan få det över sig. Så här blir det en massa filtar så man kan anpassa värmen för barnet.
Såg att det var v35 för någon... jag ligger lite efter jag är i v29+4. Men det är kul att läsa vad som händer er så vet man vad som kommer :) -
Hoppas det går bra idag! Lycka till!Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-16 23:03:23 följande:imorn är det dags för ett nytt besök på sjukhuset.
Ska göra ctg och mäta flödet i navelsträngen. Wish me luck!
Själv ska jag på TUL idag och se om bäbisen har växt för mycket nu med graviddiabetesen. Jag är lite nervös.
Maddie72 - hoppas du får den förlossning du vill ha denna gången tråkigt att du har diabetes, det är ju verkligen inte så lätt har jag märkt.
NJsmamma - fin fin mage!
Libragirl - Här är nog bäbisen vildast på natten speciellt dessa veckor. Jag somnar sent (eller tidigt på morgonen) Vilken kämpe du är som orkar med alla barnen. Här är det ju första så jag får väl försöka njuta ändå.
Kram på er alla! -
F-n och j-vla skit, fick just veta att min sjöman stannar ute till havs 3 veckor till. Själklart så låter jag så peppande när jag skriver tillbaka till honom men jag bara bröt i hop och grät. Fy vad jobbigt det känns just nu. Är så less på att kämpa själv.
förlåt gnället... nu ska jag till sjukhuset och kolla TUL hoppas på bra nyheter där -
Ja det är ett enda kolla bs och ta insulin och att försöka förstå någon logik i det hela, men det verkar inte så logiskt för det går bara upp och ner. Ibland får jag dåligt samvete när bs gått upp, men det känns också lättare att kämpa när jag vet att jag gör det för bäbisen. Du gör det otroligt bra som lever med det hela tiden. Förhoppningsvis för mig så går den över när bäbisen är ute. Kämpa på!Maddie72 skrev 2010-09-17 08:32:46 följande:Bevalon - Ibland går det bra att sköta diabetesen ibland går de mindre bra. Under gravidieten är det ett himla pass och man blir lätt trött på det. Jag längtar verkligen till det är över. För då måste jag inte sköta mig helt perfekt längre. -
Nej han skulle kommit nästa vecka, men jag saknar honom så. Blev bara jobbigt att det blev längre.Marinero skrev 2010-09-17 08:59:20 följande:Åh nej
Skulle han kommit hem idag? 3 veckor är ju jättelänge
Han stannar borta längre för att han kan. För då kommer han att vara hemma från oktober till februari och vara längre hemma efter bäbisen kommer. Så jag förstår honom och jag tycker det är bra egentligen, men jag blev lite ego och ville ha hem honom till mig.kicki08 skrev 2010-09-17 09:53:21 följande:Belavon: Men åhhh
Varför måste han stanna ute 3 veckor till? Det är ju en evighet
kramTack!Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-17 10:00:26 följande:Håller tummarna för ditt TUL idag ! :)
TUL gick jättebra, jag är så lättad.
Jag hade gått ner 1,4kg
Bäbis har gåt upp till 1671g (viktökning 771g på två veckor) beräknad till 1500g något så ligger lite över men helt ok. Över med 9% men ingen fara.
Så totalt borde väl jag gått ner över 2 kg vilket är jättebra med diabetesen. Jag lovar att jag inte bantar utan jag äter mer nu men skippar de där söta godsakerna :)
Magen SF var 31 och stor enligt BM men oki så länge bäbis mådde bra.
Bäbis hjärtslag låg mellan 138-158 och såg jättefint ut och även flödena var bra.
När läkaren tog ultraljudet över huvudet stannade hon så att jag såg hans ansikte och det såg så fridfullt ut och han är helt underbar. Jag blev så glad så nu blev en jobbig dag en väldigt bra dag. Så skönt att han har det bra där inne och att allt jag kämpar för ger bra resultat. -
Han kommer att jobba två månader ute och sedan är han hemma två månader och så håller det på.Kinne79 skrev 2010-09-17 11:14:23 följande:Belavon- Fy vad jobbigt och tråkigt! Hur ska han jobba sen när bebisen är här?Jag skulle nog inte orka utan sömn, hoppas verkligen att du får sova igen dig i helgen!NoahLeah skrev 2010-09-17 10:44:22 följande:Lycka till ni som ska göra TUL. *kram*
Här sovs det typ ingenting och har ju aldrig en chans att ta igen det på dagarna heller, då är det jobb som gäller...ser mer el mindre levande död ut.
Idag kör jag kvällspass (13-21) sen ledig i helgen...vet ju att sambon ger mig en sovmorgon i alla fall..lördag ska vi ju ev till Östhammar så då blir det tajt.
Någon som vet vad man kan ta för allergimedicin när man är gravid..jag tror jag blivit allergisk mot katterna, kliar sjukt mkt i näsan när jag kelar med dem el de sovit i vår säng.
Du kan prova med Rhinocort Aqua, finns receptfritt på apoteket. Jag har det för min allergi och har klarat mig på den hela sommaren, utan några andra mediciner för det. Det är cortison nässpray och ska vara helt ok. Jag har tagit det varje dag mot att det rinner och kliar i näsan.
Men få ingen panik, dina slämhinnor är extra känsliga så det kan mycket väl gå över efter graviditeten. Så ta inte bort katterna för fort. -
Vad otroligt glad jag blir att det gick bra för dig idag! Jag förstår oron och det är tur att du får gå och kolla upp det ofta, ovissheten är jobbig. Så njut av att veta att allt är bra nu i helgen och gör något mysigt!Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-17 14:57:52 följande:Mellan v. 30-42 (som det var min del då) gick jag upp 12 kg. Gick upp 1 kg i veckan förra gången.
Allt gick iaf bra idag, ctg kurvan var jätte fin.
Flödet var bra, och fostervattenmängden var bättre idag än i måndags
Så nu är jag lättad!!
Ska tillbaka på ny koll (samma procedur) på ondag igen!