Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

NoahLeah skrev 2010-07-21 02:20:37 följande:
    Suck, ännu en sömnlös natt. Somnade strax efter 12 men nu är jag klarvaken och med hemska myrkrypningar, blir galen på detta.
    Jag brukar ta magnesium för kryp i benen, det har hjälp väldigt mycket.

Sover inte heller så bra på nätterna men jag vet inte varför jag vaknar. Kanske för att det är varmt eller så är det bäbisen som slår runt i mage. Känner fortfarande inte så mycket bara lite knuffar ibland så jag kan inte säga. Men bästa sömnen får jag mellan 9-13 Så jag brukar vara uppe tidigt och gå och sova igen senare.
  • Belavon
    NoahLeah skrev 2010-07-21 09:15:25 följande:
    Belavon: Jag har börjat äta magnesiumtabletter men det dröjer väl innan de verkar, är brustabletter effektivare?

Lyckade somna vid 3.30 igen sen blev vi väckta av hunden kl 5 ..underbart. *s*
    Tack o lov så somnade Noah om o jag likaså, sen sov vi till 8:30...hoppas att få sova lika länge imorgon.

Jag velar lite över könsul här...på Rul var hon ju "säker" på att det var en tjej och ska ju på tillväxtul den 8/9 o då kanske de kan se igen?
    Annar har jag ett könsul inbokat den 16/8 o han som gör det är ju proffs på det..kanske värt att lägga 340 kr på det för att vara helt säker???
    Jag tror det är mer magnesium i tabletterna som jag köpte på apoteket, så förmodligen är de effektivare. Jag tog dem ca en vecka innan allt kryp gick bort, vissa tar tydligen kalcium till för att få effekt. Nu tar jag brus de kvällar jag känner att jag är rastlös och det hjälper. Kanske var 3e dag eller så. Vet inte om brus är effektivare för just snabb effekt... lycka till!
  • Belavon
    Paris2006 skrev 2010-07-21 13:48:40 följande:
    Hejsan! Hoppas jag får hoppa på med er i denna tråd när jag nu hittat er? Själv heter jag Linda, är 30 år, och har bf 10.11 med mitt andra barn. Har en dotter från tidigare som är född i april 07.
    Halloj! Jag är 32 och har just gift mig :) BF den 28 nov och det är vårt första. Jag börjar bli lite väl nipprig känner jag med att det inte är så lång tid kvar.
  • Belavon
    MammaDeborah skrev 2010-07-22 07:52:24 följande:
    Jag har körkort nu. Trodde det inte själv och gick in för att jag skulle kugga igen. Idag blir det premiärtur på egen hand. Ska åka och handla med barnen.
    Stort Grattis!!! Vad härligt att du klarade det, bra kämpat.
  • Belavon
    NoahLeah skrev 2010-07-22 08:08:31 följande:
    Godmorgon.

Chanell: Hemsk med din vän, cancer är en jävla skitsjukdom.

Mamma Deborah: Grattis till körkortet.

Här blev semestern inte riktigt som jag tänkt mig...som vanligt blir sambon helt personlighetsförändrard när jag är bortrest, otrevlig i telefon, svarar inte när man ringer o igår efter lite tjafs slängde han på luren  o stängde av alla telefoner. Bad hans son som är på besök att han skulle be sin pappa ringa mig men inte ett ljud, den tiden sonen skulle vara hemma stängde även han av sin mobil.
    Känns inte som det finns så mkt kvar att hämta i den där relationen när han beter sig som ett barn...nu är jag mer orolig om jag har ett hus att komma hem till.
    Inte för att jag brukar svära mycket men Fy f*n! Verkligen barnsligt beteende. Man vill ju inte leva tillsammans med någon som better sig sådär. All styrka till dig!
  • Belavon

Här blir det en kille!

Jag trodde det var en tjej för jag såg inte nåt på RUL men tydligen så såg både barnmorskan och min sambo ;) För oss spelar inte könet någon roll. Barnrummet blir lila som tänkt innan och vi längtar ju efter barnet och att träffa den, inte könet. Helt galet vad livet kommer förändras, häftigt. Jag skulle nog inte ha gjort ett köns UL om det inte hade synts. Men all respekt till er som inte vill veta alls.

Idag kände jag lätta sammandragningar tror jag, magen blev aldeles hård och sedan släppte det, och samma sak igen 3 ggr. Spännande!

• Belavon

Frogster: Härligt att ni kan prata igen och att allt känns bra för dig. Så roligt att höra när det går bra :)

Bebis: Jag skulle ha blivit tokigt och slängt ut alarmet och mannen mycket tidigare :p Jag förstår att det är jobbigt att ha allt ansvar själv. Så blir det ju för mig med halva året när min man jobbar. Men det är väl så att man får bara göra det och så får man ta hjälp av vänner och släkt. Glöm inte bort dig själv!

Barnvagnar har jag också funderat på. Den vi fastnade för var också P&T men så såg jag att Britax har ju en tre hjuling och den är jag väldigt nyfiken på nu. Den ligger ju på ca halva priset av P&T så man får väl testa. Jag hittar dock inte så många som har barnvagnar från Britax, men många har babyskydd och bilstolar. Den ser bara så lätt och smidig ut och lätt att fälla ihop.

Igår hade jag en helt underbar dag. Flera vänner var över och vi fikade, åt gott och pratade i flera timmar. Mys! Idag blir det nog till biblioteket, funderar på att köpa några böcker om förlossning men vill kika först om jag gillar dem.

Ha det gott alla!

• Belavon
    Jojo 85 skrev 2010-07-24 12:20:49 följande:
    Vi har en britax i 2008 års modell.. t.o.m förra året hette detras 3 hjuling Britax Vigour 3+.. du kan säkert fynda på blocket! Sen får du ju känna efter om du vill ha en ergonomisk sits el. en "vanlig" som på senaste modellen (B-smart). Vad jag vet så har förra årets modell oxå en "vanlig" sittdel.

Vi är jätte nöjda med våran vagn o Josefine stormtrivs i den.. vi kommer ha den till bebisen oxå + köpa en syskonvagn.
    Vad kul att höra att ni är nöjda. Vi kommer nog köpa en ny och de verkar bara ha "vanlig" sits. Jag gillar att det är en sittdel som man kan fälla helt plant och använda mjuklift i första halvåret-året. Men tydligen på de nya vagnarna som är billigare, följer inte regn- eller insektskydd med. Så det blir nog att se till att man har alla tillbehören man behöver.
  • Belavon
    Helen C skrev 2010-07-26 21:33:14 följande:
    Här kan ni läsa roliga förlossningsberättelser.=)

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m52886508-2.html
    Helt underbar tråd!

Själv började jag fundera på (av en annan tråd) hur länge man stannar på BB. Vad är det egentligen man ska stanna kvar för? Lite panik får jag ju om jag känner mig obekväm efter förlossningen och vill stanna men de ska skicka hem mig efter 6 timmar. Men jag funderar på vad är det egentligen som man gör kvar? Kan man förbereda sig så att man klarar sig hemma?

Nu har jag bara varit på inskrivning än och all information jag hitentills fått är fram till förlossningen men inte längre.
  • Belavon

Tack för alla intressanta svar!

Här så pratade jag med en granne som är barnmorska. Hon nämde att de hade det jobbigt när de måste skicka hem någon 10mil för att sedan kalla in dem för det där testet (kanske var PKU) Regeringen har ju nya bestämmelser från i år om att alla "normala" förlossningar ska hemgång ske efter 6 timmar. Man får säkert stanna om man känner att man måste.

Självklart så stannar man ju om något händer, jag tänkte mest vad man stannar för om alla mår bra. Men efter era inlägg så förstår jag mera :)

Själv försöker jag mest ta reda på saker och sedan hoppas på att det går smidigt, men även försöka ta det som det kommer och inte planera. Det blir spännande.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2