BF November,2010 DEL 2
Det jobbiga är nog tror jag att ställa om kroppen hela tiden.
Att de ska vara så förbannat varmt. vill bara klä av mig naken och springa genom en vattenspridare.... haha, men det e kolosalt varmt alltså.... Tycker inte om att vara gravid nu kan jag säga....
Här är det mycket svalare idag. Skönt i alla fall för hundarna, de har nästan haft det kämpigt. Men här ska det trimmas lite hår på dem idag så de inte behöver ha det allt för varmt.
Själv var jag på Diggiloo igår och hade så otroligt trevligt. Inte för jag hade koll på hälften av artisterna men det var underhållande. Magen verkade också tycka det var kul för det var fullt ös när jag kom hem.
Jag kan inte riktigt förstå det här med att graviditeten har gått halva tiden. Känns rätt fort faktiskt och lika lång tid så ska man bli mamma. Helt otroligt. Jag har inga barn sedan tidigare och det är vårt första. Så jag tror nog fortfarande det är en ailen i magen som rör sig och känner mig lite spänd på vad det faktisk är som kommer, hihi.
Undra hur man blir som mamma?! :)
Jag blev lite inspirerad av en anna tråd om att föda själv.
Men om det skulle hända att förlossningen startar tidigt eller sent och eran respektive är på jobb eller av annan anledning inte är i närheten, och ni kanske måste åka in själv. Skulle ni ringa in någon vän eller släkting att vara med då?
Nu planerar jag och min man att han ska vara hemma från sjöss till förlossningsdatumet, men man vet ju aldrig vad som kan hända.
Jag känner mig faktiskt rätt stolt när jag går på stan med min gravida mage. Visst blir det tyngre och tyngre men jag mår som tur är så bra så jag försöker bara att njuta av allt :) Idag märkte jag dock hur många som tittar på en på stan, inte van alls.