Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-14 14:31:52 följande:
    Ja det är verkligen skönt =)
    Det jobbiga är nog tror jag att ställa om kroppen hela tiden.
    Ja precis det tycker jag med, fast min är ju borta så länge så det blir bara 6 gånger per år. Nu känns det bättre än igår för nu är redan borta. Det jobbiga är att säga hej då. Men vi har kontakt på mail och han brukar ringa en gång i veckan. Ibland kan jag tro att vi har en djupare relation när han är borta för vi skriver så mycket till varandra ;)
  • Belavon
    Helen C skrev 2010-07-14 17:17:09 följande:

Att de ska vara så förbannat varmt. vill bara klä av mig naken och springa genom en vattenspridare.... haha, men det e kolosalt varmt alltså.... Tycker inte om att vara gravid nu kan jag säga....

Jobbigt! Jag tycker inte värmen är så farlig, men attans vad jag inte gillar min gräsmatta idag när jag skulle klippa den. Tog någon timme. Tror jag ska lägga grus på hela gården i stället :)
  • Belavon

Här är det mycket svalare idag. Skönt i alla fall för hundarna, de har nästan haft det kämpigt. Men här ska det trimmas lite hår på dem idag så de inte behöver ha det allt för varmt.

Själv var jag på Diggiloo igår och hade så otroligt trevligt. Inte för jag hade koll på hälften av artisterna men det var underhållande. Magen verkade också tycka det var kul för det var fullt ös när jag kom hem.

• Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-16 13:49:55 följande:
    Vad har ni för hundar?
    Våran vovve gillar inte alls värmen nu, kan ja förstå med den pälsen
    Två stycken Lhasa Apso. Just nu är det kanske 2-4cm päls men det växer ju så fort! Vad har du för ras?
  • Belavon

Jag kan inte riktigt förstå det här med att graviditeten har gått halva tiden. Känns rätt fort faktiskt och lika lång tid så ska man bli mamma. Helt otroligt. Jag har inga barn sedan tidigare och det är vårt första. Så jag tror nog fortfarande det är en ailen i magen som rör sig och känner mig lite spänd på vad det faktisk är som kommer, hihi.

Undra hur man blir som mamma?! :)

• Belavon

Jag blev lite inspirerad av en anna tråd om att föda själv.

Men om det skulle hända att förlossningen startar tidigt eller sent och eran respektive är på jobb eller av annan anledning inte är i närheten, och ni kanske måste åka in själv. Skulle ni ringa in någon vän eller släkting att vara med då?

Nu planerar jag och min man att han ska vara hemma från sjöss till förlossningsdatumet, men man vet ju aldrig vad som kan hända.

• Belavon
    Annizsj skrev 2010-07-19 13:20:19 följande:
    Belavon-- Själv så hade jag aldrig vågat eller velat. Hade inte heller fått då jag är en av de som förlorar mkt blod. Har dessutom haft andra komplikationer. Det är så tryggt att vara i sjukhusets händer...

Usch nu mår jag sämre igen. Har ringt VC, men det tar en evighet innan de ringer upp. Har inte hört ngt på ena örat sedan i fredags. Förkyld å eländig. Måse in och spola örat. Vill ut ur denna kakburk Mådde bättre ett tag, men nu somnar jag nog snart....blä för att vara sjuk på sommaren..... O sen käner jag att jag måste jobba....
    inte vågat vara själv? eller att ha någon närstående där?

Jobbigt att vara sjuk, hoppas du kryar på dig snart!
  • Belavon
    popcornplaya skrev 2010-07-19 14:20:15 följande:
    Jag hade inte velat vara utan min sambos stöd för allt i världen och det är ju hans barn också. Men om det ofrivilligt blev så att han inte kunde vara med så hade jag nog gjort det själv. Har ju gjort det en gång tidigare så man vet ju lite mer vad man ger sig in i.
    Ja jag hoppas min man kommer att vara hemma, men eftersom han jobbar så långt borta och den lille kan ju vilja titta ut tidigare. Så jag har funderat på om han inte är hemma och hur jag vill ha det då. Men det är svårt eftersom jag inte har varit med om det tidigare. Jag kanske får ha lite backup planer på G i fall att, sedan hoppas på det bästa :)
  • Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-19 16:09:51 följande:
    Har du ingen nära vän som kan medverka  isf?

Jag kommer ha med mig  min man och min bästa vän som ska kunna hjälpa mig på det sättet min man inte kan.
    Jo jag har en vän som skulle nog passa in att vara med. Lite skrämmande när jag själv inte ver hur jag reagerar eller hur jag hanterar en förlossning. Eller om jag vill vara helt själv och ta personalen till hjälp. Men det är helt klart ett alternativ som jag funderar på. Speciellt eftersom min man är engelsktalande och kanske inte hänger med i allt, så kanske det är bra med någon som kan även förklara för honom utan att jag ska göra det. Det gäller väl att hitta de man känner sig bekväm med och som inte kommer kännas ivägen.
  • Belavon

Jag känner mig faktiskt rätt stolt när jag går på stan med min gravida mage. Visst blir det tyngre och tyngre men jag mår som tur är så bra så jag försöker bara att njuta av allt :) Idag märkte jag dock hur många som tittar på en på stan, inte van alls.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2