• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79

popcorn- Förstår att det måste kännas som en chock, men jag lovar dig att du snart kommer kunna ta till dig din dotter och älska henne av hela ditt hjärta. Tillåt dig att gråta, du har rätt till dina känslor, vilka de än må vara.
    Verkar finnas massor av bra mammor här på fl som har barn med downs, kanske kan du finna stöd hos någon av dom. Stor kram till dig och din man.

• Helen C
    popcornplaya- Usch jag har inga ord. Men din dotter behöver dig även om det e svårt just nu. Men all styrka till er... Massa kramar
  • Barnen är mitt liv

Hoppas också att du finner styrka och glädje i eran dotter såsmåningom, Så svårt att veta vad man ska säga då ens sorg inte kan förstås då man inte varit med om det själv.. Ger dig alla styrkekramar i världen!

Carolina, Ja jag har haft jättevattninga flytningar i månader och trosskydd bor i mina trosor dag som natt vilket gett mig svamp tror jag, väldigt kul! Men hellre tusen gånger av trosskyddsbyten än trosor faktiskt..

Har dock fått märkligare och märkligare flytningar nu dom senaste veckorna då färgen är grön, slemmig, gult eller med svarta prickar i.. Men jag har lactaspapper tror jag det heter och vid misstanke så kan jag konstatera att det bara är flytningar..

Idag har en vän och hennes döttrar varit här, trevligt med sällskap   :)
    Har haft ont i ryggen något fruktansvärt hela morgonen och fm och emellanåt i magen och mellan benen, ett tag fick jag för mig att det var dags men sen försvann det såklart..

• Carolina13

oj vilken chock popcorn... Förstår hur du känner dig... får man fråga om ni gjorde någon son kub-test för att undersöka chansen för downs?
    Jag vet att du snart hittar styrkan och kommer älska din dotter så himla mycket!! Jag jobbar med ungdomar med downs och du ska inte ha panik inför framtiden, det kan jag lova dig!
    Men förstår att det kommer ta tid, men låt det ta den tid det tar, få inte dåligt samvete utan låt det ta tid så ska du se att ni kommer vara en väldigt lycklig familj snart!
    Sänder mina tankar till er!

• NoahLeah

Popcorn: Jag förstår dina känslor men jag kan lova dig att du kommer älska din dotter över allt annat precis som din son tids nog bara chocken lagt sig. Jobbat mycket med barn/ungdomar med Downs och mer kärleksfulla, nyfikna o underbara barn får man leta efter..känn det absolut inte som ett misslyckande, hon har lika stora chanser att lyckas som alla andra.
    Stora varma kramar till dig och din familj! {#emotions_dlg.flower}

• MammaDeborah

Popcorn: Ta åt dig av alla grattis! Det är en jättechock för er men det kommer att bli bra tids nog. Hon är samma lilla flicka som har legat i din mage hela tiden. Vi finns här alla härinne och vi bryr oss alla!! Stor kram!!!

• Yoshii

Popcorn: Jag kan förstå sorgen du känner just nu, men jag vet att det kommer kännas bättre & bättre med tiden och du kommer att ta till dig & älska din dotter lika mycket som eran son P...

Du får gråta & du får känna sorg över att hon har downs, det måste du för att det skall bli bättre!

Ta hand om dig nu och ta dig tid med din dotter {#emotions_dlg.flower} Hjärta

• popcornplaya

Tack för era vänliga svar, just nu ser jag inget ljus i vårat mörker. Känner mig som världens sämsta mamma. Vill bara åka hem till våran son med min man och att livet skall vara som förut.

Förlåt om jag förstör den här underbara tråden med min sorg just nu. Ni är underbara och jag hoppas att ni pussar lite extra på era friska barn ikväll och uppskattar just det, att ni har friska barn.

Jag ska väll se mig om här på fl nu efter fler som har barn med downs.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • mzetterblad

Popcorn, förstår din känsla, det är omtumlande att få veta att ens barn barn bär på en sjukdom.
    Men jag är övertygad om att du kommer ta dig till henne när du fått smälta chocken.
    och du kommer älska henne precis lika mkt som du älskar eran son.

Vi finns här för dig när du behöver ventilera dina känslor, kram!! {#emotions_dlg.flower}

William 070824 & Pyret BF 101101
  • Yoshii
    Popcorn: Du förstör absolut ingenting!
    Vi finns ju här för att kunna prata & stötta varandra....
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2