• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-11-11 13:05:46 följande:
    Nä eller hur!? Jag tittar på min lilla och kan fortfarande inte fatta att jag fått en dotter
    Knäpp man är
    o JAG KAN TITTA PÅ fREJA O RÅKA KALLA HENNE FÖR oLIVIA FÖR JAG HAR INTE FATTAT ATT jag har ett barn till haha Oj sorry caps... Sambon har gjort samma grej hihi
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Carolina13

Någon som har haft mkt vattninga flytningar? Jag har ju haft mkt flytningar men inte så här "blöta" kan det vara nått farligt eller bara ett tecken på att det närmar sig?

• frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-11-11 13:10:06 följande:
    Tror man kan titta hur länge som helst utan att fatta Säger till min sambo varje dag. Kolla, där ligger vår dotter... Han e riktigt stolt...

Kollade igenom sakerna man fick från BB. Va mycke. En body, ett par strumpor, små flaskor med b.la oljor, schampo, 3 olika salvor, 2 par amningskupor, reklam, två paket blöjor pampers och Libro, bindor, haklapp, en liten påse tvättmedel, underlägg för att ha med sig i skötväskan när man byter blöja, nässug, tidning.

så de va en del=)
    Jag fick två väskor med när jag födde på Östra i Gbg. I Skövde fick man inget.
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-11-11 13:20:56 följande:
    Orgasmen är väl det som gör mest nytta.. eftersom den ger sammandragningar.. sperman innehållar såpass lite av det hormon som kan sätta igång att det tydligen kvittar även om man skulle ligga typ 10 ggr på raken, hehe.

Grattis Mita o Popcorn!!!

Bebis: så fin mage
    Jag tänker som dej angående smärtlindring.. om allt går som det ska vill säga..

Helene: Skönt att allt ser bra ut o att lillan börjar växa till sej igen
    Phu, lät jobbigt o ligga 10 ggr på raken hihi
  • Carolina13

Jag har ju fått väskor med prylar av bm... Vet inte hur det e med BB här i Linköping,, får fråga Debbie som e den som vet hur det va för någon vecka sen =)

• frukarlssonn
    MammaDeborah skrev 2010-11-11 14:16:40 följande:
    Känner mig lite nere idag... Lillan tappar fortfarande i vikt. Hon vägde 3855g vid födseln, 3705g i måndags och idag endast 3600g. Som jag har sagt flera ggr så suger hon inte bra. Hon tar för litet tag och får i sig mer luft än mjölk. Nu blev jag ordinerad napp och att jag pumpar och ger på flaska. Mjölk har jag i överflöd men hon får alltså inte i sig tillräckligt. Räckte det inte med allt strul innan och all oro det medförde? Nu detta också... jag måste väcka henne ofta och stoppa i henne vad jag kan. Men hon är slö och svårväckt...
    Vet hur det är, hade så med Olivia De va riktigt jobbigt psykiskt med för jag ville så gärna amma. Men nappen och pumpning så ordnade det upp sig tillslut. Hoppas det gör det för dig med! Det är verkligen en konst att amma.
  • Helen C
    Carolina-
    Dom säger att vattninga flytningar ökar i slutet... Jag hade de jätte mycke. Sen gick ju slemproppen som va mer tjocka vita och sen efter några dagar kom de ju med blod i och de hade jag nog i 3 dagar innan hon kom.... Fostervattnet ska ju lukta mer som sperma säger dom.. Mina luktade Urin så de va inte fostervatten jag läckte, även om man kan tro de när de blir så blött
  • NoahLeah

MammaD: vad jobbigt det låter, hoppas allt kommer igång snart. Skönt att du kan pumpa och mata med flaska, det gjorde vi i perioder med Noah när det krånglade.

• popcornplaya

Hej alla i tråden. Tänkte uppdatera lite om vad som hänt oss men håll det gärna borta från Facebook då inte alla vet än.

Jag har i alla fall varit med om dom värsta dagarna hitills i mitt liv. Det började med att jag fick åka in med ambulans till akuten i tisdags kväll. Konstaterades att jag hade dubbelsidig lunginflammation. Blev inlagd och mådde skit och hade jätte, jätte ont. På onsdagen så fick vi i alla fall göra ctg och ultraljud för att se att allt var bra med bebis och allt så bra ut.

Sen på natten tyckte jag att jag började få lite förvärkar som känndes lite mer och att det kom flera efter varandra, fick ringa på sköterska som kontaktade förlossningen som skulle komma ner och ta en kik. Medans vi väntade på att dom skulle komma så gick vattnet, då var klockan 20 över 1 på natten. När barnmorskan kom sen vid tjugo i 2 så kände hon på mig och jag var då öppen 5 cm. Efter lite dividerande så körde dom i alla fall upp mig i sängen till förlossningen. Då var klockan ungefär 2 på natten när vi kom in på rummet. Kvart över 2 kom min man äntligen också, han hade fått skynda sig rätt bra..... Då hade krystvärkarna redan börjat men jag försökte att bara andas igenom dom. 02:25 så var hon ute sen i alla fall.

Var inte världens roligaste att föda barn när man mådde som jag mådde men när våran dotter kom ut så var vi världens lyckligaste. Nu var våran familj fullbordad....... Lyckan blev tyvärr väldigt kortvarig.......... Det visade sig tillslut att våran dotter har down.......

Så nu i princip så rinner tårarna för det mesta, har panik för framtiden och allt känns bara skit. Har svårt att ens titta på min dotter, vill inte ta i henne än mindre amma. Mår även fortfarande fruktansvärt dåligt och får antibiotika intravenöst.

Så jag tackar så fruktansvärt mkt för era grattis men jag har svårt att känna att det är nått att gratta............

Skriv som sagt inget om detta på facebook.......

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • ID blir 3
    popcornplaya skrev 2010-11-11 17:26:27 följande:
    Hej alla i tråden. Tänkte uppdatera lite om vad som hänt oss men håll det gärna borta från Facebook då inte alla vet än.

Jag har i alla fall varit med om dom värsta dagarna hitills i mitt liv. Det började med att jag fick åka in med ambulans till akuten i tisdags kväll. Konstaterades att jag hade dubbelsidig lunginflammation. Blev inlagd och mådde skit och hade jätte, jätte ont. På onsdagen så fick vi i alla fall göra ctg och ultraljud för att se att allt var bra med bebis och allt så bra ut.

Sen på natten tyckte jag att jag började få lite förvärkar som känndes lite mer och att det kom flera efter varandra, fick ringa på sköterska som kontaktade förlossningen som skulle komma ner och ta en kik. Medans vi väntade på att dom skulle komma så gick vattnet, då var klockan 20 över 1 på natten. När barnmorskan kom sen vid tjugo i 2 så kände hon på mig och jag var då öppen 5 cm. Efter lite dividerande så körde dom i alla fall upp mig i sängen till förlossningen. Då var klockan ungefär 2 på natten när vi kom in på rummet. Kvart över 2 kom min man äntligen också, han hade fått skynda sig rätt bra..... Då hade krystvärkarna redan börjat men jag försökte att bara andas igenom dom. 02:25 så var hon ute sen i alla fall.

Var inte världens roligaste att föda barn när man mådde som jag mådde men när våran dotter kom ut så var vi världens lyckligaste. Nu var våran familj fullbordad....... Lyckan blev tyvärr väldigt kortvarig.......... Det visade sig tillslut att våran dotter har down.......

Så nu i princip så rinner tårarna för det mesta, har panik för framtiden och allt känns bara skit. Har svårt att ens titta på min dotter, vill inte ta i henne än mindre amma. Mår även fortfarande fruktansvärt dåligt och får antibiotika intravenöst.

Så jag tackar så fruktansvärt mkt för era grattis men jag har svårt att känna att det är nått att gratta............

Skriv som sagt inget om detta på facebook.......
    Lider med dig men hoppas att du snart hittar styrka att ta hand om din flicka för hon behöver dig väldigt mycket. Förstår att allt detta måste kännas så frunktansvärt jobbigt. Kramar om.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2