• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NoahLeah

Grattis till de små Mita o Popcornplaya!

Känns som det snart bara är jag kvar. *s*
    Haft lite mer mensvärk inatt än innan men inte så farligt...färdknäppen blev inställd igår, somnade så fort jag la mig ner så får testa det ikväll istället. *s*

• Kinne79

Är lite rastlös, har inget att göra (förutom att ta hand om tvätten).

Har lust att göra i ordning skötplatsen, men känns lite tidigt bebisen kan ju faktiskt behaga komma om 5 veckor. Hur många veckor innan har ni fixat med skötbord, säng m.m?

• NoahLeah
    Kinne79 skrev 2010-11-11 11:17:17 följande:
    Är lite rastlös, har inget att göra (förutom att ta hand om tvätten).

Har lust att göra i ordning skötplatsen, men känns lite tidigt bebisen kan ju faktiskt behaga komma om 5 veckor. Hur många veckor innan har ni fixat med skötbord, säng m.m?
    Med Noah var det klart 1 månad innan men denna gång är det inte fixat alls. Skötbordet är uppskruvat o på plats på övervåningen men inget är ställt på plats...skötdelen på nedervåningen är inte fixad alls. Sängen är uppskruvad men inte bäddad men annars är henne kläder iordninglagda o BB-väskan packades relativt klart igår.
    Känns ju som hon aldrig tänker kika ut...o att det inte behöver vara klart fören tidigast 20e då det i så fall blir igångsättning.
    Jo just de, vaggan i vardagsrummet är bäddad.
  • Belavon

Min man har hittat en ny favoritsysselsättning. Han lägger örat mot min mage och lyssnar till bäbisens hjärtljud. Han säger det hörs mycket bättre än med ctg på sjukhuset :) Så söt han är!

Grattis popcorn!!! Hoppas att allt gått bra.

• NJsmamma

Hemkommen från bm, har högt undertryck som har ökat för tredje gången jag är där nu.. 140/96 inget i urinen tack och lov, men ska vila och hålla koll på så att jag inte blir illamående, får yrsel eller väldig huvudvärk.. ska tillbaks på måndag igen för koll så det känns ju bra iaf. Mitt sf-mått har inte växt sedan förra veckan utan ligger på 36 men det var tydligen vanligt att det inte växer ngt speciellt mer på slutet när bebis är fixerad.

• Bebis050810
    GRATTIS Mita och popcornplaya!!! {#emotions_dlg.flower} Hoppas ni alla mår bra! och popcorn, hoppas du mår bättre med din värk och allt det..... :)
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Bebis050810

Jag har BF på måndag, så alltså 4 dagar kvar!! hoppas på bebis imorn!
    mitt SF har inte heller växt mellan vecka 38-40 och det va normalt sa min BM..,

Har inte minsta känning! bebis är helvild på kvällarna, tror den ska sparka sig ut! :)

Jag bäddade vagnen i veckan som var och spjälsängen förra veckan tror jag, även väskan packade jag klart förra veckan, bara tandborste, smink o deo, kamera o mobil typ sånt som fattas....

Ang. smärtlindring ska jag försöka klara mig på lustgasen, den vill jag absolut ha för den är underbar!! men gör det för jäkla ont och blir en lång förlossning så är jag öppen för EDA, det hade jag första fl men inte andra.

Magen vecka 40:

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • NJsmamma
    Bebis050810 skrev 2010-11-11 12:03:28 följande:
    Jag har BF på måndag, så alltså 4 dagar kvar!! hoppas på bebis imorn!
    mitt SF har inte heller växt mellan vecka 38-40 och det va normalt sa min BM..,

Har inte minsta känning! bebis är helvild på kvällarna, tror den ska sparka sig ut! :)

Jag bäddade vagnen i veckan som var och spjälsängen förra veckan tror jag, även väskan packade jag klart förra veckan, bara tandborste, smink o deo, kamera o mobil typ sånt som fattas....

Ang. smärtlindring ska jag försöka klara mig på lustgasen, den vill jag absolut ha för den är underbar!! men gör det för jäkla ont och blir en lång förlossning så är jag öppen för EDA, det hade jag första fl men inte andra.

Magen vecka 40:
    Du har en så himla fin mage
  • Annizsj
    NJsmamma skrev 2010-11-11 11:32:48 följande:
    Hemkommen från bm, har högt undertryck som har ökat för tredje gången jag är där nu.. 140/96 inget i urinen tack och lov, men ska vila och hålla koll på så att jag inte blir illamående, får yrsel eller väldig huvudvärk.. ska tillbaks på måndag igen för koll så det känns ju bra iaf. Mitt sf-mått har inte växt sedan förra veckan utan ligger på 36 men det var tydligen vanligt att det inte växer ngt speciellt mer på slutet när bebis är fixerad.
    Ta det så lugnt du bara kan nu. Jag tror inte att min mage har växt sen sist heller...var där förra tisdagen. Min mage är verkligen inte stor har jag förstått. MEN tillräckligt för att vara ivägen! Är så less idag. INte sovit inatt heller....blä! Förstår inte varför man såhär på slutet ska börja ha svårt att somna....Innan lade jag huvudet på kudden och slockande direkt. I och med att de små här hemma kör marathon med oss är man så slut!

Snart dags att göra sig klar för hämtning på dagis. hade tänkt låta mannen hämta å jag själv tänkte tjura mig igenom dagen. Men jag följer med och åker pulka, vi lovade ju Milo det igår! Mamma får rycka upp sig

12 dagar till bf!

Trulsa-- Vaggen är på plats sen igår, men inte bäddad. Kändes bara så konstigt att flytta ut Viggos säng för att ställa in en tom vagga där en liten främling ska ligga. hum....hur ska detta gå frågar jag mig hela tiden????
    Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • NoahLeah

Dammsugahela nedervåninge var kanske inte så smart, bränner som eld i underlivet nu och svimfärdig, blir nog en stund på soffan.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2