• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NoahLeah

Känns konstigt här med att bli mamma till en dotter, trodde jag var en pojkmamma.
    Sambon är lika nervös han..han har ju 2 grabbar nu och ville gärna ha en dotter.

• Saraia
    Helen C skrev 2010-11-11 13:10:06 följande:
    Tror man kan titta hur länge som helst utan att fatta Säger till min sambo varje dag. Kolla, där ligger vår dotter... Han e riktigt stolt...

Kollade igenom sakerna man fick från BB. Va mycke. En body, ett par strumpor, små flaskor med b.la oljor, schampo, 3 olika salvor, 2 par amningskupor, reklam, två paket blöjor pampers och Libro, bindor, haklapp, en liten påse tvättmedel, underlägg för att ha med sig i skötväskan när man byter blöja, nässug, tidning.

så de va en del=)
    Visst e det kul med alla gratisgrejer man får! Strumpor fr både POP o Åhléns + 20% på ett köp av bebiskläder i båda affärerna! Får väl ta en shoppingtur efter förkylningstider!
    Två flickor f.-04 och -06, bebis i magen BF 101106
  • Saraia
    NoahLeah skrev 2010-11-11 13:11:51 följande:
    Känns konstigt här med att bli mamma till en dotter, trodde jag var en pojkmamma.
    Sambon är lika nervös han..han har ju 2 grabbar nu och ville gärna ha en dotter.
    Underbart m tjejer !
    Tre flickor f.-04 och -06 och nov -10
  • Helen C
    Saraia skrev 2010-11-11 13:12:30 följande:
    Visst e det kul med alla gratisgrejer man får! Strumpor fr både POP o Åhléns + 20% på ett köp av bebiskläder i båda affärerna! Får väl ta en shoppingtur efter förkylningstider!
    Ja gratis e ju aldrig fel. Men kändes som man fick mer än när jag fick lilleman 07, då va de mest blöjor tycker jag. Men shopping blir de sen.-D
  • Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-11-10 23:30:58 följande:

Färdknäppen är det orgasmen eller penetreringen som sägs göra susen?

Orgasmen är väl det som gör mest nytta.. eftersom den ger sammandragningar.. sperman innehållar såpass lite av det hormon som kan sätta igång att det tydligen kvittar även om man skulle ligga typ 10 ggr på raken, hehe.

Grattis Mita o Popcorn!!!

Bebis: så fin mage
    Jag tänker som dej angående smärtlindring.. om allt går som det ska vill säga..

Helene: Skönt att allt ser bra ut o att lillan börjar växa till sej igen
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • dazazz
    NoahLeah skrev 2010-11-11 13:11:51 följande:
    jag tycker också att det är underligt... förra gången jag var gravid ville jag verkligen ha en flicka, hade alltid sett mig som en flickmamma och även om jag var superlycklig för en frisk bebis var det en liten sorgeprocess när köns-ul visade pojke. men det vände ju snabbt och nu har jag istället haft jättesvårt att förstå att jag inte ska få en pojke till :D

(men jag har inte helt avskrivit möjligheten till att det är en valdemar som tittar ut istället för en isabella... ;) )
  • Kinne79
    Jojo 85 skrev 2010-11-11 13:20:56 följande:
    Orgasmen är väl det som gör mest nytta.. eftersom den ger sammandragningar.. sperman innehållar såpass lite av det hormon som kan sätta igång att det tydligen kvittar även om man skulle ligga typ 10 ggr på raken, hehe.

Grattis Mita o Popcorn!!!

Bebis: så fin mage
    Jag tänker som dej angående smärtlindring.. om allt går som det ska vill säga..

Helene: Skönt att allt ser bra ut o att lillan börjar växa till sej igen
    Åh, det låter ju bra. Har lite svårt för samlag just nu, men finns ju annat man kan göra för att få orgasm.
  • MammaDeborah

Känner mig lite nere idag... Lillan tappar fortfarande i vikt. Hon vägde 3855g vid födseln, 3705g i måndags och idag endast 3600g. Som jag har sagt flera ggr så suger hon inte bra. Hon tar för litet tag och får i sig mer luft än mjölk. Nu blev jag ordinerad napp och att jag pumpar och ger på flaska. Mjölk har jag i överflöd men hon får alltså inte i sig tillräckligt. Räckte det inte med allt strul innan och all oro det medförde? Nu detta också... jag måste väcka henne ofta och stoppa i henne vad jag kan. Men hon är slö och svårväckt...

• Jojo 85
    Kinne79 skrev 2010-11-11 13:40:21 följande:
    Åh, det låter ju bra. Har lite svårt för samlag just nu, men finns ju annat man kan göra för att få orgasm.
    Ja, precis Måste ju inte vara fullbordat samlag..
  • Jojo 85
    MammaDeborah skrev 2010-11-11 14:16:40 följande:
    Känner mig lite nere idag... Lillan tappar fortfarande i vikt. Hon vägde 3855g vid födseln, 3705g i måndags och idag endast 3600g. Som jag har sagt flera ggr så suger hon inte bra. Hon tar för litet tag och får i sig mer luft än mjölk. Nu blev jag ordinerad napp och att jag pumpar och ger på flaska. Mjölk har jag i överflöd men hon får alltså inte i sig tillräckligt. Räckte det inte med allt strul innan och all oro det medförde? Nu detta också... jag måste väcka henne ofta och stoppa i henne vad jag kan. Men hon är slö och svårväckt...
    Att det bara ska krångla för dej/er Hoppas att amningsnapp kan hjälpa o pumpande.. du kan väl koppmata med ersättning oxå som tillägg om du inte vill ge på flaska.. så hon inte favoriserar flaskan menar jag.
    Har du varit i kontakt med amningshjälpen?
    Jag tycker deras sida är jätte bra oxå www.amningshjalpen.se/
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2