Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Rosen skrev 2010-10-04 22:00:59 följande:
    nu tyckte jag precis att det började rinna i trosan så jag gick o kissade o det hade ju kommit en liten pöl. nu satte jag mig i soffan o nu kände jag att det rann lite till. skumt....
    undra fall det e fostervatten?!
    Oj, ja det är väl inte helt omöjligt!! När har du bf?
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-10-04 22:02:41 följande:
    om 3 veckor. går in i vecka 38 på tors
    Ok, ja då blir det inte för tidigt iaf Glad Hoppas på ngt nu kanske!!!
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-10-04 22:06:52 följande:
    gick o kollade igen nu men det var nog inget speciellt, det sista jag kände var nog inget för pölen var inte större nu i trosan än första gången
    fan oxå
    Skit då

Jojo: jo så e de, har man tiden är det bra, ibland är jag stressad och vill veta att hon blir mätt, då matar jag. Olivia har ju än så länge bara tre tänder så ja det kan underlätta sen när hon får kindtänderna med Drömmer Men hon ra massor på g, både uppe och nere buktar det ut ordentligt, speciellt andra framtanden och de bredvid. Ser även där nere att de ligger där och buktar lite nu. Så hoppas de pluppar upp snart. Blir nog lite mer naturligt för henne att äta lite hårdare o segare bitar. Som det är nu spottar hon bara ut det som är lite fastare. Men banan och sånt är inga problem alls såklart. Äpple t.ex kan hon ju tugga men spottar ändå Fattar inte... va iofs ett tag sen hon fick det, ska se om det går bättre nu. River jag det äter hon!
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-10-04 22:23:02 följande:
    Chanell- när de börjar äta själva o sådana saker är ju otroligt olika. Hör hemma får vi inte mata Viggo. Ibland äter han bättre ön din storebror Viggo ska helst sitta på vuxenstol, dricka ur glas. Men jag tror att det bästa är att låta de kladda o experimentera med maten bäst de vill. Inte kasta maten då blir ju väldigt mkt enklare om hon äter själv när syskonet kommer!
    Ja precis de bör väl va ganska individuellt de med! Olivia har aldrig haft ngt emot att bli matad, så här får jag nog ta egna initiativ om hon ska lära sig. Men jag låter henne kladda, men när hon bara börjar köra runt med handen i maten o kasta på golvet så tar jag över Flört Annars får hon kladda hejvilt såklart Tungan ute
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-10-04 22:25:33 följande:
    tror att jag sluppit 3års trotsen med båda två, o än så länge har väl 4års trotsen inte visat sig så mycket än. men sonens 6års trots höll jag på att bli tokig av, det var hemskt. jag skulle lätt kunna sälja honom då
    Kinne79 skrev 2010-10-04 22:19:13 följande:
    Spännande!
    ja nu e det ju så nära så jag bara önskar att det vill sätta igång! ibland får jag såna förbjudna tankar som att dricka lite ricinolja fast det skulle jag ändå aldrig våga riskera efter alla skräckexempel man hört. men jag känner mig så otålig emellanåt på denna väntan. men jag har ju gått över tiden med de andra så gör väl det ddenna gången med
    Har hört om ricinolja, på vilket sätt är det farligt?
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-10-04 22:30:00 följande:
    Chanell: det kan ju bli lite känsligare med tuggmat när tänderna kommer o det gör ont i tandköttet.. Så har det varit med Josefine iaf.

Rosen: attans då.. Men det kan ju vara skönt att få gå in i v.38 oxå så bebis kommer inom beräknad tid o inte räknas som förtidigt född.. Om
    Man väntar på nåt gott
    Okej jaha kan va därfär hon vägrat nästan alla bitar nu för vissa dar har hon ens inte velat tugga bananen... Ja bara låta henne ta det i sin takt då.
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-10-04 22:35:03 följande:
    Ja, det går inte att tvinga dom. Då blir det bara förknippat som något negativt.
    Ja precis, näe det skulle jag aldrig göra. Det är ju oxå så individuellt hur fort de mognar just med konsistensen på mat. Olivia kväljde massor ff vid åtta månader när jag gav henne liiite grövre mat, men allteftersom vande hon sig men jag provade alltid först, sen mixade om hon inte klarade av det. Så sen tillslut började hon äta lite mer bitar iaf. Men men, ff är det små mjuka bitar som gäller. Däremot äter hon macka, det funkar. Lustigt, ibland går de, ibland inte. Men som du säger, det kan ju göra ont i tandköttet då. Vet ju hur det känns när visdomständerna är på g, inte direkt så man vill tugga då.

Rosen: oj nä det är inte värt att testa då! Fy
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-10-04 23:06:01 följande:
    haha tänk va löjlig man kan vara med stjärntecken mitt favoritstjärntecken är ju vädurar. känner o umgås med jättemånga vädurar o har alltid kommit väldigt bra överrens med just vädurar jag e själv fisk.
    o just att få en skorpionbebis känns väldigt..... giftigt
    Min sambo är också fisk Jag är oxe, ligger precis på gränsen till vädur så jag är lite av en blandning har vi kommit fram till då min kompis är vädur och vi har en del gemensamt
  • frukarlssonn

Olivia är tvilling och bebben blir väl skorpion då om hon kommer då hon ska

• frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-10-05 08:50:27 följande:
    min man e född första dagen på vädurens tecken så han e faktiskt lite fisk oxå i vissa saker, tex att han e konflikträdd
    Jojo 85 skrev 2010-10-05 08:44:35 följande:
    Rosen: kort temperament stämmer bra in på min man. Men läste att jungfrun är blyg o gärna håller sej i bakgrunden, det är tvärtemot hur min man är.
    jaså står det så om jungfruar? den uppfattningen har inte jag av jungfruar, tvärtom att dom gärna hörs o syns ganska mycket. min far hörs o syns i o för sig inte frivilligt men om det e orättvisor eller om han blir arg så skiter han i om han hörs o syns
    Jag är född första dan i oxens tecken. Jag kan va konflikträdd med faktiskt Skäms Fast bara när det gäller folk jag inte känner väl! Här hemma är jag tyvärr alltför orädd för konflikter Flört Är fiskar konflikträdda? Då stämmer det inte in på min sambo haha. INte så att han vill bråka, bara att han säger precis va han tycker och tänker till folk om han inte håller med. Inte om allt, men om det är ngt viktigt han tycker är fel!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2