• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • sunflower79

här kommer en liten bild på färdigbäddad säng... förutom spjälskyddet då haha.. fixade inte att vänta på att madrassen skulle expandera klart heller :-P

• popcornplaya

Hej igen allihopa!

Här känns det så mkt bättre. Vi har kommit till rätta litegrann med våran nya vardag, i alla fall den som är på BB för här är vi fortfarande kvar. Våran lilla flicka har fått namnet Alice och hon är så underbar. Det var ju en chock att det blev som det blev men hon är lika mycket min dotter för det och en helt otroligt underbar helt vanlig liten bebis. Eller ja, helt vanlig är hon ju inte eftersom att hon är min bebis. Hon är ju liiite bättre än alla andraTungan ute

Vi börjar komma igång lite smått med amningen, jag pumpar för fullt också så produktionen ska komma igång. Men det går framåt. Hon gillar vänstra bröstet mest av nån anledning....

Annars är hon så sjukt snäll. Äter, bajsar och sover. Man märker knappt av henne. Sen luktar hon så gott så jag vill nästan bara suga in hela henne i näsan....haha.

Har inte orkat läsa tillbaks i tråden så jag vet inte vilka andra som fått och inte fått barn sen sist eller vad mer som hänt. Har varit ganska uppe i vårat.

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Annizsj

Pop- va glad jag blir att läsa det du skriver! Skönt att allt har börjat falla på plats nu. Ta hand om er nu! Kram till er från mig

Milo 070505 Viggo 090428 och liten bf 101123
  • frukarlssonn

Popcorn: vad underbart!! Hon är så söt er lilla flicka!! Jättevackert namn har hon fått också

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Belavon

Popcorn - jag blir också jätteglad att läsa ditt inlägg. Skönt att amningen kommit igång och att du verkar så glad. Kram kram

• Carolina13

Vad skönt popcorn, du skrev ett så fint inlägg i din blogg, är grymt imponerad av dig!!!!

Här händer det inget... fy fy.. ingen färdknäpp heller för väldigt vattniga flytingar...
    Men nu vill jag ha bebis..  sambon och jag har haft en mysig helg ihop så nu har vi laddade batterier inför bebis ankomst så kom nu=)

• Carolina13

haha.. nu hände nått.. om jag får vara äcklig så kom en stor snorbobba av slemproppen nu..
    Har lustigt ont i ena benet med.. växtvärkslikande.. skumt.. Kan vara nått farligt? någon av er som haft så?

• Bebis050810
    sunflower79 skrev 2010-11-14 00:47:29 följande:
    här kommer en liten bild på färdigbäddad säng... förutom spjälskyddet då haha.. fixade inte att vänta på att madrassen skulle expandera klart heller :-P
    Vad fint du bäddat, där kommer bebis sova skönt
    popcornplaya skrev 2010-11-14 07:54:32 följande:
    Hej igen allihopa!

Här känns det så mkt bättre. Vi har kommit till rätta litegrann med våran nya vardag, i alla fall den som är på BB för här är vi fortfarande kvar. Våran lilla flicka har fått namnet Alice och hon är så underbar. Det var ju en chock att det blev som det blev men hon är lika mycket min dotter för det och en helt otroligt underbar helt vanlig liten bebis. Eller ja, helt vanlig är hon ju inte eftersom att hon är min bebis. Hon är ju liiite bättre än alla andraTungan ute

Vi börjar komma igång lite smått med amningen, jag pumpar för fullt också så produktionen ska komma igång. Men det går framåt. Hon gillar vänstra bröstet mest av nån anledning....

Annars är hon så sjukt snäll. Äter, bajsar och sover. Man märker knappt av henne. Sen luktar hon så gott så jag vill nästan bara suga in hela henne i näsan....haha.

Har inte orkat läsa tillbaks i tråden så jag vet inte vilka andra som fått och inte fått barn sen sist eller vad mer som hänt. Har varit ganska uppe i vårat.
    Hej! Kul att höra av dig igen i tråden! har följt dig på fb och bloggen, så fint du skriver och skönt att du verkar må bättre och vara mkt gladare! jättefint namn med, Alice är så sött namn :)
    (¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • frukarlssonn
    Carolina13 skrev 2010-11-14 10:00:40 följande:
    haha.. nu hände nått.. om jag får vara äcklig så kom en stor snorbobba av slemproppen nu..
    Har lustigt ont i ena benet med.. växtvärkslikande.. skumt.. Kan vara nått farligt? någon av er som haft så?
    Oj nu verka de hända grejer Skrattande Ingen aning om värken i benet.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • Party of five

Popcorn: vad glad jag också blir av att läsa ditt inlägg! Härligt att allt verkar falla på plats! Jättefint namn ni valt åt henne. Jag heter också Alice i tredje namn, och min äldsta dotter heter faktiskt Sarah Alice (andra och tredje namn) . All lycka till er! {#emotions_dlg.flower}

Belavon: alla tycker väl olika under förlossningen, jag menar - en del ratar karln helt och hållet och går in i sig själv, andra håller i han hela tiden och blir ynklig om han inte är där (och de flesta kommer väl någonstans där emellan...). Det bästa tipset du kan ge är att säga att han ska vara beredd på allt och lyhörd för vad du vill när ni väl är där. Att han inte tar illa upp om du beter dig som en bitch... Min man var "bara där" under min första förlossning, och under andra så sov han bakom mig i en bred säng medans jag låg och sög lustgas (han skulle också hålla en vetekudde på min dyna, men den var ju inte alls där)... Under tredje och fjärde förlossningen däremot var han helt med och höll en vetekudde på min rygg (tills jag knuffade honom åt sidan och inte ville bli berörd ALLS under de sista 3 cm ungefär). Men det var mycket värt att han bara höll min hand under värkarna. Och jag tyckte det var viktigt att han sa till mig när varje värk nått toppen och började klinga av (syns på ctg:n), då slutade jag andas lustgas och kunde slappna av bättre. Och han ska ju kunna ringa på klockan om du/han vill att bm ska komma.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2