• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Party of five
    Carolina13 skrev 2010-11-14 10:00:40 följande:
    haha.. nu hände nått.. om jag får vara äcklig så kom en stor snorbobba av slemproppen nu..
    Har lustigt ont i ena benet med.. växtvärkslikande.. skumt.. Kan vara nått farligt? någon av er som haft så?
    Ja, snart händer något, ska du se!
  • Bebis050810

Sitter här, BF imorn!! och inget händer, nada! inte minsta värk eller känning....... bara som vanligt. ja ja kommer när den kommer..... jag vet ju att jag inte har haft några förvarningar med de andra 2 heller så det är väl bara så för mig att när det väl sätter igång med antingen värkar eller vattenavgång så är det igång direkt, skönt det med iofs!
    Längtar som en tok efter bebisen nu!!!

Stora flickan, 5 år har sovit hos mormor inatt, ska ringa henne snart och fråga hur natten varit, hon är ju så himla känslig nu, vet inte om jag berättat det, men hon är jätterädd för att vara ifrån mig, springer efter mig vart jag än går när vi är hemma, jätterädd att jag ska försvinna från henne, ja hon är i nån konstig separationsångestperiod..... så att hon ville sova över där är jättebra!!!! så glad för det framsteget!!! hoppas det vänder hos henne nu!
    Lilla tjejen 2,5 år har varit helt annorlunda nu när stora varit borta sen igår em, hon är så kelig och mysig och kramig och mkt mkt lugnare. hon tycker väl att det är skönt att ha mamma o pappa för sig själv. Bra inför bebisen som komma skall oxå, att hon får lite egentid med sin mamma :)

Funderar på att promenera lite nu, var typ 3 veckor sen nu!! kanske kan köra igång nåt om inte annat......!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • frukarlssonn

Vid min första fl hjälpte sambon mig mkt med lustgasen, annars gick jag in i mig själv och märkte inte direkt att han va där alla ggr. Denna gång skötte jag gasen rätt mkt själv men sambon va grym på att peppa mig och han betydde jättemkt!

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • mzetterblad

Under min första förlossning, så fick min man knappt lämna rummet.. Han skulle sitta brevid mig hela tiden, och bara finnas där, IFALL jag behövde honom.

Medans denna gången, hade jag nog lika gärna kunnat föda ensam, för jag gick in så i mig själv så uppfattade inte att han var där knappt. Ett tag höll han min hand som jag kramade under värkarna, sen turades han och min kompis om att sitta o hålla min hand.. det va typ allt.

Så det är nog väldigt olika de där :)

William 070824 & Pyret BF 101101
  • popcornplaya

Nu gick det ju ganska snabbt för mig och mannen hann bara vara med dom sista 10 minutrarna men jag gick in ganska mkt i mig själv under värkarna och ville mest bara att ingen skulle prata med mig. Blev jätte irriterad på en sjuksköterska som skulle prata med mig hela tiden mitt upp i värkar och allt, fick be henne hålla tyst.

Det var skönast att gå in i lustgasdimman bara och flyta runt...hehe

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Carolina13

vilken fin familj du har popcorn... Njut nu av farsdag =)
    Vi ska faktiskt tjuvstarta farsdag lite.. med god mat i alla fall.. men först till min egen far!

• Rosen
    sunflower79 skrev 2010-11-13 23:32:08 följande:
    annizsj; jättefin mage och din son är ju bara fööör söt

rosen; facebook o internet i all ära, ett bra sätt att hålla kontakt med folk.. men håller absolut med dig om att när man varit med om nåt så stort som att få barn då känns ett grattis på fejjan inte särskilt tillfredsställande!! hade blivit ganska sne om någon av mina nära vänner gjorde så!

mita; åh vilken underbar bild! minstingen har PoP ser jag har köpt en exakt likadan hihi..
    ja precis. det känns så opersonligt...
  • NoahLeah

Popcorn: Hon är så fin, förstår att du är stolt.

Carolina: Spännande, det verkar hända grejer nu.

Själv har jag bara haft ryggvärk nu på morgonen annars känns det ingenting, inte ens tillstymmelse till slempropp heller.

Ska fördriva tiden med att åka o klippa sonen sen kanske tröstshoppa lite. *s*

• Rosen

sunflower: va fint du bäddat, jättefina sängkläder

popcorn: va skönt att höra att allt känns bättre o det känns underbart att du tagit till dig alice så fort. ni verkar vara helt underbara föräldrar.
    nicco gillar oxå vänstra bröstet mest o det e ganska vanligt har jag fattat det som eftersom hjärtat sitter där o hjärtslagen hörs tydligt så vill dom helst ligga vid det bröstet

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2