Inlägg från: Party of five |Visa alla inlägg
  • Party of five

BF November,2010 DEL 2

Jag är laktosintolerant och dricker röd mjölk. Blev tipsad av en bekant som har svår laktosintolerans som också kan dricka den bra. Hon hade hört det av någon som jobbar på ett mejeri. Jag var så skeptiskt först, men jag får inga som helst besvär av den, trots att jag nu dricker mängder!!

Jag har dille på hamburgare...

• Party of five

Hej på er! Länge sedan jag skrivit här inne, tror jag... Jag har också en sådan där morgonbula! Hur mysigt som helst. Men på kvällen ser jag ut att vara i 8 mån (svullen som attan).

Jag kände mitt tredje barn tydligare tidigare än nu denna. Visst kan jag känna något liiiite någongång, men jag längtar efter mera... Är idag i v. 14+4

• Party of five

Jag blir så glad att läsa era kommentarer om fosterrörelserna, för jag har också blivit nojjig, känner plötsligt inte heller något längre. Då måste allt säkert vara ok, om vi är så många som inte känner även om vi kännt? Jag tycker dessutom det är konstigt eftersom jag kände min andra och tredje så tydligt redan nu. Har inte ul förrän om 5 veckor! Och har ingen aning om några MVC-besök, borde väl ringa och höra, hon sa i v.6 att nästa är först efter v.20 något. Tycker det är lite väl långt borta, jag gick nog också i v.16-17 med mina andra barn.

Och hormonerna sedan!! Min man har en vecka semester nu och han har suckat många gånger "aj, det blev sådan här semester??" pga mitt humör. "Vaddådå? Jag ÄR ju på gott humör !!"

• Party of five

Någon mer som är trött ännu? Jag är så trött hela tiden och får ingenting gjort. Orkar inte aktivera mina andra barn heller, eller ja, de äldre klarar sig ganska bra, men 1-åringen behöver ju lite mera. Ska till MVC på tisdag och kolla järnet. Är idag i v. 16+4.

• Party of five

Jag känner inte mycket av bebisen alls, även om jag kände en månad tidigare med de andra... Hörde hjärtljuden i tisdags på mvc, så vet ju att den lever. Men jag vill också känna! Visst, kan känna av att den är där liiiite - men inga sparkar. Är idag i v. 18+0, så med tanke på att det är fjärde barnet borde man väl känna? Måste nog ha moderkakan så framme (de sa inget om moderkakan på ul:et. Ska på ul 24 juni, så då måste jag fråga om de inte säger. Då tänker vi också fråga könet!

• Party of five
    nica83 skrev 2010-06-06 15:15:54 följande:
    Du har säkert en moderkaka som ligger placerad så den dämpar allt och hörde du hjärtljuden så sent som i tisdags ska du inte oroa dig!! (men jag vet hur svårt det är, man blir ju orolig ändå, logiken fungerar inte direkt då )
    Ja, och man oroar sig ju för allt... Stressigt värre...
  • Party of five

NJ:s mamma: jag har också ul den 24 juni! Känns faktiskt som en evighet dit...

Vi tog reda på könet med trean, men vi höll det hemligt och ljög åt folk när de frågade om vi tagit reda på könet. "Nä" sa vi. Det kommer vi göra nu med! Härligt att veta själv och samtidigt höra alla spekulera om vad de tror det blir!

• Party of five

Jag gick idag in i vecka 20, gått upp 7,5 kg asa. Gick snabbt upp i början när jag mådde som värst, för mat var det enda som fick mig att inte må illa. Nu har det lugnat ner sig. Men kan inte äta mycket fett och sött heller (även om fetare mat går, inte kakor och bullar däremot). Firade dottern med kompiskalas igår (9 år) och jag åt allt för mycket chips, köttbullar och prinskorvar och bulla etc (efter kalaset) så jag mådde totalt kasst och spydde upp allt... Nu har vikten stått stilla i snart 3 veckor, vilket är skönt. Är inte heller mycket ute och rör på mig. Får springa som en tok efter min 21 mån dotter, och går väl en lång promenad 1 ggr/vecka. Orkar inte bry mig, man får ta i sedan nästa vår på allvar istället!

• Party of five
    kicki08: Åh, vad jag känner igen mig!!! Min snart 7-åring håller på så varje dag, och min 9-åring tror hon är tonåring, står med armarna i kors (posé) och tittar på mig som att jag är världens jobbigaste och hemskaste mamma som ens kan tänka mig att be henne att göra någonting... Om jag vill ha någondera av de äldre att göra något så sker det inte förrän en massa skrik eller hot. Och idag har min 21 månaders gått mig på nerverna och riktigt visat sina värsta fasoner när min en kompis med en lika gammal LUGN kille kom på besök. Jag fick riktigt illa i magen - typ sammandragningar! Idag är jag ingen glad mamma... 2 veckor av sommarlovet gått - 8 kvar innan skolan börjar. HUR SKA MAN ORKA???
  • Party of five
    Helen C skrev 2010-06-19 21:19:39 följande:
    Man glömmer smärtan så fort bebisen e ute. Vet med andra barnet när värkarna kom igång så sa jag. Fan är de såhär dom kändes, va har jag gett mig in på haha
    Ja, tänk hur man glömmer smärtan! Jag hann inte tänka så mycket under min andra förlossning, för det gick så fort att det enda jag orkade tänka var att det skulle sluta (vilket det ju gjorde fort), men min tredje förlossning gick långsamt, så när jag äntligen började krysta minns jag att jag tänkte: "nämen för h**vete, jag har ju gjort det här två gånger, var jag här nu igen, hur kunde jag glömma att det gör så för jävligt ont?!" Och så gör man det en fjärde gång... Tänk att man aldrig lär sig... Men jag längtar faktiskt efter förlossningen. Det är en så magisk upplevelse. Inget kan slå den. Och nu blir det nog min sista gång. Tror det räcker med fyra barn.

Angående smärtlindring så klarade jag mig med enbart lustgas hittills. När bm under min tredje förlossning föreslog sterila kvaddlar och något annat, så blev jag riktigt skitsur. Jag tycker att det räcker med lustgas och en supervarm vetekudde! Kan tipsa er att hålla en sådan mot underlivet när ni är öppna 8 cm och framåt. För de två sista cm brukar ju vara de svåraste och det var sååå underbart att känna värmen där nere, det dämpade mycket av smärtan då! Det var bm som föreslog det och det ska jag ha nu med!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2