• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • sunflower79
    Rosen skrev 2010-11-27 23:50:53 följande:
    tack
    jaså på vilket sätt?
    han ser verkligen grabbig ut tycker jag, går knappt att ta misste på att de e en pojke
    nä vet inte riktigt hur jag menar men är han lik pappa? han har fina drag i ansiktet.. nog så jag menar =)
  • nica83

Vad tycker ni om namnen Tilde och Matilda? Är de lika varandra? Vår dotter heter ju Matilda och nu får vi höra av släkten att det är likt Tilde som föddes strax innan av en nära släkting. Tanken slog oss aldrig faktiskt då vi hela tiden haft Matilda som en av våra flicknamn och när hon kom så var hon en Matilda. Men det känns ju trist om andra får negativa tankar om namnvalet

• Carolina13
    Ska nattningsammningen ta över 2 timmar? Theodor snuttar på ena tutten jättelänge, verkar nöjd men kräks lite, vill ha nästa tutte, tuttar jättelänge. Somnar lite.. kräks och vill ha mer och så pågår det i 2 timmar om inte längre... vad ska jag göra. Sliter snart mitt hår...
  • sunflower79

men det är väl ändå ni själva som ska få välja vilket namn ni anser passar bäst för ert barn!! klart att de påminner lite om varandra men det är väl inte hela världen?! det är väl snarare ett tecken på att man gillar samma typ av namn! jag hade inte brytt mig =)

• josefinene

Jag håller med sunflower79, Tänk inte på vad andra tycker. Det är faktiskt två helt olika namn. Sen kanske jag inte skulle döpa mina döttrar till Tilde och mathilda eftersom de är snarlika, men jag skulle absolut inte koppla det som samma namn. Mathilda är jätte fint! Kör på det om det passar er dotter tycker jag.
    Tänk vad släktingar ska lägga sig i ens egna namnval. Under hela graviditeten har vi fått kommentarer om olika namnförslag.

• MammaDeborah

Jag är lite nedstämd... Min lilla flicka kan inte suga ordentligt. Mjölk finns men hon får inte i sig ordentligt och blir frustrerad... Så nu pumpar jag och ger extra ersättning. Men har kunnat amma de andra fyra utan större problem. Jag orkar inte pumpa hela dagarna och natten föredrar jag att amma men inatt fick jag gå upp och blanda mat till henne trots sprängfyllda bröst...:-/ man tror ju att det ska funka... Men felet ligger på något vis hos henne. BVC-sköterskan tror hon gör nåt fel med tungan... Men jag är jättedeppig

• dazazz

MammaDeborah, har ni kollat så hon inte har kort tungband (tror jag det är)? Det är visst ett relativt vanligt problem när de inte kan suga ordentligt...

• NoahLeah
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-27 21:59:22 följande:
    Hur klumpigt?
    Småklumpar, lite som gelé, brukar ha detsamma när jag har mens. Har ingen värk i magen men haft huvudvärk i 5 dar snart o lätt yrsel.
  • tessiej
    nica83 skrev 2010-11-28 00:32:24 följande:
    Vad tycker ni om namnen Tilde och Matilda? Är de lika varandra? Vår dotter heter ju Matilda och nu får vi höra av släkten att det är likt Tilde som föddes strax innan av en nära släkting. Tanken slog oss aldrig faktiskt då vi hela tiden haft Matilda som en av våra flicknamn och när hon kom så var hon en Matilda. Men det känns ju trist om andra får negativa tankar om namnvalet
    det är inte så likt tycker jag. Det är ju ni som ska välja ett namn som ni tycker är fint och som passar på er dotter.. sen om det är likt eller inte det spelar ingen roll. Tråkigt att vissa i släkten får negativa tankar om ert namnval. Man kan ju inte styra över viika namn ens barn ska få på grund av släkten. Dom lär nog acceptera namnvalet så småningom.

Min äldsta heter ju Ebba och syrrans äldsta dotter heter Emma, väldigt likt men det är ingen här som klagat :) Sen heter mellansysterdottern Sara och brorsans dotter Saga så det är också likt varandra..
    Ebba 080805 & Iza 101115
  • nica83

Tack för åsikterna om namnen. Som sagt hade vi faktiskt inte en tanke på att de var lika förrens de kommenterade det. Men de sa bara att de var lite lika namnen och inget mer än så så jag tror inte att de har något emot det egentligen för de är inte sådana personer. De tyckte nog bara det var lite lustigt att de var så liknande (samma ursprung). Visst kanske det blir lite konstigt om Matilda får smeknamnet Tilda, för Tilda och Tilde är ju väldigt likt. Men vi är inte så mycket för smeknamn så för oss kommer hon alltid att vara Matilda Hjärta

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2