• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-11-27 19:55:39 följande:
    Ni som har döttrar..ska man tvätta bort det vita "klegget" mellan blygdläpparna??
    Jag pillar inte för mkt utan tar vatten och olja på en tvättlapp och gör rent varje morgon. Jag frågade nämligen detta på bvc hur man ska göra rent snippan men hon sa att det räcker att bara hälla lite vatten (typ med handen) men det gör man ju inte om man inte badar dom varje kväll eller håller dem i handfatet el nåt. Alltså inte pilla allt för mkt.
    Olivia 090610 ~ Freja101020
  • NoahLeah
    Marinero skrev 2010-11-27 20:02:59 följande:
    Jag pillar inte för mkt utan tar vatten och olja på en tvättlapp och gör rent varje morgon. Jag frågade nämligen detta på bvc hur man ska göra rent snippan men hon sa att det räcker att bara hälla lite vatten (typ med handen) men det gör man ju inte om man inte badar dom varje kväll eller håller dem i handfatet el nåt. Alltså inte pilla allt för mkt.
    Ok, då tvättar jag bara det som lossnar. Är ju inte van vid en tjej. *s*
    Sen en annan sak...när kan man bada dem  första gången? Tror inte naveln lossnat helt tror jag, bvcsköterskan penslade på ngt så det skulle lossna ngn lite knopp.
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-11-27 20:09:48 följande:
    Ok, då tvättar jag bara det som lossnar. Är ju inte van vid en tjej. *s*
    Sen en annan sak...när kan man bada dem  första gången? Tror inte naveln lossnat helt tror jag, bvcsköterskan penslade på ngt så det skulle lossna ngn lite knopp.
    Näe jag tyckte de va trixigt när jag fick Olivia kan jag lova Ovant liksom men man vänjer sig snabbt Speciellt konstigt måste de ju kännas om man har en pojke sen innan!

bada kan du göra redan nu om du vill, bara du trokar oredntligt torrt runt stumpen. Eller har det lossnat en bit menar du? På bb badade man bebisarna redan andra dan. Men när jag födde på östra badade man inte alls så då badade jag Olivia när stmpen hade lossnat o körde bara tvättlappar med vatten och olja innan det. Men de va för jag tyckte de va så läskigt o peta runt navelstumpen så därför ville jag inte bada henne förrän den lossnat Tungan ute
  • NoahLeah
    Marinero skrev 2010-11-27 20:24:25 följande:
    Näe jag tyckte de va trixigt när jag fick Olivia kan jag lova Ovant liksom men man vänjer sig snabbt Speciellt konstigt måste de ju kännas om man har en pojke sen innan!

bada kan du göra redan nu om du vill, bara du trokar oredntligt torrt runt stumpen. Eller har det lossnat en bit menar du? På bb badade man bebisarna redan andra dan. Men när jag födde på östra badade man inte alls så då badade jag Olivia när stmpen hade lossnat o körde bara tvättlappar med vatten och olja innan det. Men de va för jag tyckte de va så läskigt o peta runt navelstumpen så därför ville jag inte bada henne förrän den lossnat Tungan ute
    Till oss sa de när Noah föddes att vi skulle vänta tills stumpen trillat av men det är nog olika..fast jag tycker det räcker med tvättlapp i början, de skitar ju inte ner sig.
    Hon ska nog få sitt premiärdopp på tisdag då vi varit på BVC o fått klartecken att naveln läkt.
  • frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-11-27 20:29:06 följande:
    Till oss sa de när Noah föddes att vi skulle vänta tills stumpen trillat av men det är nog olika..fast jag tycker det räcker med tvättlapp i början, de skitar ju inte ner sig.
    Hon ska nog få sitt premiärdopp på tisdag då vi varit på BVC o fått klartecken att naveln läkt.
    Ja så sa de på bvc har jag för mig när jag fick Olivia, fast de sa oxå att jag kan bada henne om jag vill men att jag då ska va noggrann med att troka naveln. Därför väntade jag. Då bodde vi i Alingsås. Jag blev rätt förvånad när det visade sig att de badar alla bebisar redan på bb! I Skövde då där jag födde denna gång.
  • Bebis050810

Ikväll har Linnea premiärbadat hemma! hon är 8 dagar idag. en BM badade henne några timmar efter förlossningen men sen har jag inte badat henne hemma sen dess, har bara tvättat med tvättlappar. Men ikväll fick hon bada, har inte haft tid typ.... navelstumpen tappade hon inatt.

Även mina stora flickor har premiärbadat i nya badkaret i nya badrummet Det är nästan klart nu!!! så vi börjar så smått "flytta in där" igen. KUL!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • Helen C

Ang bada med stumpen så är de helt ok. Men att man inte skulle ha någon olja i vattnet....

Grattis till Annizsj som fått sin pojke idag...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2