• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Kinne79

Rosen- Fin han är. Gillar verkligen bebisnäsor och Niccos är ju inget undantag, så söt.

nica83- Skulle absolut kunna namnge en dotter till Matilda även om en släkting heter Tilde, men visst är de lite lika.

MammaDeborah- Tycker så synd om dig, verkar som att det mesta inte vill som du vill just nu. Hoppas din lycka vänder snart. Kram

taniko- Klumparna är nog bara koagulerat blod, är nog ingen fara alls. Jag har också haft ett par klumpar.

Idag är Idun redan en vecka gammal, tiden verkligen springer iväg. Vi ska ha första besöket idag och fika lite advenstfika, får se om jag orkar vara lika duktig som er och baka lite lussekatter.

• Kinne79
    nica83 skrev 2010-11-28 10:35:04 följande:

Tack för åsikterna om namnen. Som sagt hade vi faktiskt inte en tanke på att de var lika förrens de kommenterade det. Men de sa bara att de var lite lika namnen och inget mer än så så jag tror inte att de har något emot det egentligen för de är inte sådana personer. De tyckte nog bara det var lite lustigt att de var så liknande (samma ursprung). Visst kanske det blir lite konstigt om Matilda får smeknamnet Tilda, för Tilda och Tilde är ju väldigt likt. Men vi är inte så mycket för smeknamn så för oss kommer hon alltid att vara Matilda Hjärta

Min mormors kommentar om Iduns namn var. - Måste ni välja så konstiga namn. (Min systers dotter heter Tintin)
  • Bebis050810
    NoahLeah skrev 2010-11-28 09:07:39 följande:
    Småklumpar, lite som gelé, brukar ha detsamma när jag har mens. Har ingen värk i magen men haft huvudvärk i 5 dar snart o lätt yrsel.
    nica83 skrev 2010-11-28 00:32:24 följande:
    Vad tycker ni om namnen Tilde och Matilda? Är de lika varandra? Vår dotter heter ju Matilda och nu får vi höra av släkten att det är likt Tilde som föddes strax innan av en nära släkting. Tanken slog oss aldrig faktiskt då vi hela tiden haft Matilda som en av våra flicknamn och när hon kom så var hon en Matilda. Men det känns ju trist om andra får negativa tankar om namnvalet

Jo men visst kommer avslaget klumpvis ibland, det gör det på mig iaf. Antar att det är normalt.

Rosen- Vilken sötis han är!!

nica83 skrev 2010-11-28 00:32:24 följande:
    Vad tycker ni om namnen Tilde och Matilda? Är de lika varandra? Vår dotter heter ju Matilda och nu får vi höra av släkten att det är likt Tilde som föddes strax innan av en nära släkting. Tanken slog oss aldrig faktiskt då vi hela tiden haft Matilda som en av våra flicknamn och när hon kom så var hon en Matilda. Men det känns ju trist om andra får negativa tankar om namnvalet

Jag tycker inte att det är så lika, hade det varit Tilda och Matilda hade det ju varit mer likt varandra men sen spelar det ju ingen roll, man ska välja det namnet man vill!! annars kommer man ju bara ångra sig hela livet.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 101115 ♥ ¸.?°´¯)
  • kicki08

Nica: Nää men gud. Det är ju två helt olika namn. Strunta i det där du. Min som heter Theo. Och min bästa kompis döpte sin till Leo. Det du! Jag säger inget om det. Dom får döpa sitt barn till vad dom vill. Och det är ju trots allt två helt olika namn även om dom är lika.

• mzetterblad

I våran släkt har vi tre pojkar som heter Teo, Nheo & Leo de ni =P Haha!!

William 070824 & Linus 101020
  • Rosen
    sunflower79 skrev 2010-11-28 00:27:25 följande:
    nä vet inte riktigt hur jag menar men är han lik pappa? han har fina drag i ansiktet.. nog så jag menar =)
    ja han e jättelik sin pappa
    tack vännen Hjärta
    Kinne79 skrev 2010-11-28 10:36:04 följande:
    Rosen- Fin han är. Gillar verkligen bebisnäsor och Niccos är ju inget undantag, så söt.
    tack Hjärta

bebis: tack Hjärta

nica: min son heter izak o jag ville ha namnet zackariaz nu men då sa folk att de namnen var alldeles för lika varandra...
  • Carolina13
    MammaDeborah skrev 2010-11-28 08:15:47 följande:
    Jag är lite nedstämd... Min lilla flicka kan inte suga ordentligt. Mjölk finns men hon får inte i sig ordentligt och blir frustrerad... Så nu pumpar jag och ger extra ersättning. Men har kunnat amma de andra fyra utan större problem. Jag orkar inte pumpa hela dagarna och natten föredrar jag att amma men inatt fick jag gå upp och blanda mat till henne trots sprängfyllda bröst...:-/ man tror ju att det ska funka... Men felet ligger på något vis hos henne. BVC-sköterskan tror hon gör nåt fel med tungan... Men jag är jättedeppig
    känner igen det där...
    Theodor hängde vid tutten hela dagen igår.. mjölken sprutar ut när han släpper men på nått sätt e han inte nöjd.., brösten va tomma vid nattammningen så mellan 23-02.30 ville han bara snutta... blev till sist att fixa en flaska ersättning och då somnade han nöjd.. Har även tagit fram nappen... funkar ibland och ibland inte,,, men känner mig med nedstämd för inget blir bra för stakaren.. han har ju gått upp ordentligt å mjölk finns ju... men men.. förhoppningsvis bara en fas nu.. kanske en tillväxtperiod!
  • Carolina13

åh jag kan abslut inte lägga ifrån mig honom trots att han sover stenhårt...

• sunflower79
    Rosen skrev 2010-11-28 11:27:20 följande:
    ja han e jättelik sin pappa
    tack vännen Hjärta
    ja men då var det nog det som är så tydligt i hans drag.. att han fått så mkt likhet av någon =) håll i pappan om han e lika söt som lillkillen *S*
  • Rosen
    Carolina13 skrev 2010-11-28 11:47:56 följande:
    känner igen det där...
    Theodor hängde vid tutten hela dagen igår.. mjölken sprutar ut när han släpper men på nått sätt e han inte nöjd.., brösten va tomma vid nattammningen så mellan 23-02.30 ville han bara snutta... blev till sist att fixa en flaska ersättning och då somnade han nöjd.. Har även tagit fram nappen... funkar ibland och ibland inte,,, men känner mig med nedstämd för inget blir bra för stakaren.. han har ju gått upp ordentligt å mjölk finns ju... men men.. förhoppningsvis bara en fas nu.. kanske en tillväxtperiod!
    har du provat att när du ammar honom att ta bort bröstet o ge honom nappen istället o låta honom ligga kvar så en stund tills han somnar? för jag brukar "lura" honom så o det brukar funka att han nöjer sig med nappen då
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2