• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Rosen
    sunflower79 skrev 2010-11-28 12:21:40 följande:
    ja men då var det nog det som är så tydligt i hans drag.. att han fått så mkt likhet av någon =) håll i pappan om han e lika söt som lillkillen *S*
    nä Nicco e sötare än sin pappa
  • Bebis050810

Hur mkt sover era nyfödda egentligen?

Ni som har bebisar som är nån månad/månader, hur mkt sov de första veckan/veckorna?

Min lilla Linnea sover massor!! minns inte hur de andra va.... hon är 9 dagar idag och sover såhär:
    Vaknar ca 7.30 och ammar 2-3 ggr sen sover hon länge... 3-4 timmar! sen får jag antingen väcka henne eller så vaknar hon och ammar en gång. sen ammar jag henne 2-3 ggr på em. Kvällarna ammar jag lite mer och sen sover hon nästan hela nätterna.

Igår natt tex sov hon 11-7.30 då jag fick lova att väcka henne innan tuttarna sprängdes!
    Inatt sov hon bra, men ammade 2 ggr på natten (vad jag minns)

Hon är inte alls mkt vaken emellan amningarna, nån halvtimme ibland, 1-2 ggr/dag men annars somnar hon vid bröstet och sover sen i vagnen i flera timmar.

Ska de sova så här mkt? man blir ju lite nojjig...... trots att det är tredje barnet.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005, 2008, 2010 ♥ ¸.?°´¯)
  • frukarlssonn

Bebis: Freja sov så i början med, dygnet runt. Det va ju så man började fundera en Olivia va likadan.

Nica: Tilde och Matilda är två helt olika namn! Så bry dig inte om det tycker jag!!! Ert barn, ert val av namn

Olivia 090610 ~ Freja101020
  • NoahLeah

bebis: leah sover också mest hela tiden, det är bara nattetid som är vaken lite mer.

Idag var hela familjen o shoppade och det var inte den smartaste dagen. *s* Massa med folk , julmarknad mm i centrumet så det var lite kämpigt med en envis trotsig 2½- åring och en tuttsugen bebis....så nu blir det att hålla sig hemma ett par dagar o ladda batterier.
    Fattar inte hur man ska fixa att åka o t e x storhandla ensam med två stycken sen, kommer bli kokko. *s*

• Hedi

Taniko: Jag tror inte jag kommer handla med barnen! min man far göra det eller sa aker jag själv sa far han ta dem.

• MammaDeborah

Snälla ni är, tjejer!
    Ja, det är märkligt hur mycket bekymmer det kan vara både för och efter. Jag har ju ammat fyra barn innan så man tror ju såklart att det ska funka. Men det är kanske som någon skrev att hennes tungband är för kort. Det har jag inte haft en tanke på, men det förklarar ju en hel del! Hon har lite problem med vissa nappflaskor också. Det känns i alla fall lättare att acceptera även om jag känner mig jätteledsen över att det strular. Jag tycker jättemycket om att amma och det är ju så bekvämt i alla tänkbara situationer.

Nu har jag läst lite om för kort tungband och är det så, kan det kanske rent av behandlas och jag kan börja amma henne. Nästan så att jag hoppas att det är så, för jag vill så gärna...

Kram till er alla!!

• NoahLeah

Ni som fått ryggbedövning här, nån som fått nån biverknbing efteråt? Jag har lite tryckande känsla i överkroppen o yrsel o är lite orolig.

• dazazz

Ja, det är lite fånigt det där med tungbandet. Hörde att man förr rutinkollade det vilket besparade en hel del amningsproblem, men det gör man visst inte längre... Förstår hur du menar, jag skulle också hoppas på att det var det :)

• frukarlssonn

Här är det sambon som får handla. Jag tar barnen.

Olivia 090610 ~ Freja101020
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2