-
Åh, va skönt! Ja de känns betryggande när man vet att barnet känner sig tryggt där och att det känns ok för en själv. Jag har en granne här rätt över gatan med som erbjudit sig. Men just nu har jag träffat den andre tjejen mer så de känns naturligast att lämna henne där o hon bor inte långt ifrån hellerNoahLeah skrev 2010-10-12 12:44:59 följande:Vi har löst det på samma sätt här med...en tjej jag lärt känna på FL och även granne. Noah o hennes son kommer bra överens o han känner sig trygg med henne, toppen eftersom mina föräldrar bor 25 mil bort.
Så har hon två bilstolar så hon kan köra Olivia hem sen när mina föräldrar kommer, eftersom de har ju ingen då.
-
Aha okej. Lustigt att de kan kännas så olika alltså! Tänkte att de kanske va vanligare att känna mer förvärkar i andra graviditeten, men det verkar va fall till fall då.kicki08 skrev 2010-10-12 12:47:44 följande:Chanell: Jag hade faktiskt mycket mer känningar med Theo än med denna lilla. Nästan så man blir lite besviken ändå.. fast det är såklart skönt å slippa ha en massa förvärkar. Men det är ju ändå lite spännande när man har det och känner att något är på gång
-
Samma härkicki08 skrev 2010-10-12 13:47:15 följande:Åhh va skönt det skulle vara å kunna promenera... Det funkar inte alls längre. Får så jävulsk foglossning så jag blir liggande flera timmar sen :-/
Ja som tur är blir jag inte sängliggandes men jag får såååå ont! Gördeln verkar inte hjälpa sådär nämnvärt hlr. Eller ska den hjälpa på en gång?
-
Jag brukar också laga maten här hemma för annars snålas det med vissa kryddorMammaDeborah skrev 2010-10-12 14:16:33 följande:Låter ju hur härligt som helst!! Här är det oftast jag som lagar maten, den smakar mer då :-P Annars är det inget större fel på hans matlagning men det är just att han knappt använder något salt till exempel och jag har lite svårt för att äta helt smaklös mat *s*
Men det beror på, ska vi äta hamburkare, biff eller dyl, alltså vissa kötträtter som ska stekas så får han ta hand om det för han gör det perfekt. Jag översteker gärna så det bara blir segt.
-
Ja jag får berömma min sambo med. Inga konstigheter utan han hämtar och lämnar mig vart jag än ska nu. Iofs har jag turen att han jobbar här bara typ en km bort.NJsmamma skrev 2010-10-12 14:31:13 följande:MammaDeb: Herregud vad du donar, fixar och trixar med alla barn och samtidigt har mått rätt dåligt, är riktigt imponerad!! Här gnäller en annan av att ha ETT barn och att det är jobbigt vissa stunder
Min dotter på 6 år är lika envis med det här med toabesök, hon har verkligen inte tid så är det om att hon blir akutkissenödig och många ggr hinner hon bara komma in på toaletten och det blir en stor pöl nedanför toaletten istället för i.
Har sovit i 3 h, herregud jag känner mig helt mörbultad och vill bara krypa under täcket igen för jag är sååå trött fortfarande, kommer nog dröja ett par timmar tills jag blir människa igen. Ryggvärken verkar vara borta nu iaf, får hoppas att det fortsätter så med. Sambon åker tidigare från jobbet idag och hämtar N på skolan nu kl 15.00, tur att man har finaste killen som faktiskt släpper allt när man mår skit.. för i fm kände jag att jag kommer aldrig komma utanför dörren med ryggsmärtan som var!
Nu ska jag hoppa in i en dusch och se om jag kan bli lite piggare.
-
Tack, men vette f-n om de hjälpte så mkt :-/ Ja jag tyckte att det kändes liiiite bättre när jag va ute men när jag kom hem gjorde de ont igen!NJsmamma skrev 2010-10-12 14:32:30 följande:Chanelll vad härligt att du fått låna ett stödbälte, håller tummarna för att det ska hjälpa lite -
Jag har liksom ont i ryggslutet, det började på höger sida, alltså när jag gick och tog ett steg med höger fot så gjorde det ont. Nu sitter det över hela svanken. Gör mest ont när jag ska ta stegen om man säger så. Det gör inte ont o resa sig utan just när det blir den ojämna belastning som det blir när man ska gå eller ta trappor. När jag står eller sitter känner jag abs ingenting! Nu i soffan mår jag hur bra som helst!Hedi skrev 2010-10-12 18:49:31 följande:Ni som har foglossning exakt var har ni ont? sist hade jag bara ont i blygdbenet men nu har jag ont pa bada sidorna mellan ryggraden och kärlekshandtagen. Det är som värst när man suttit en stund och ska resa sig, da far man ga lite dubbelvikt. Är det ocksa foglossning? -
Ja jag har hört lite olika upplevelser med. Jag inser att det finns de som har ondare än mig och att det liksom känns på fler ställen! Jag har endast ngn gång kännt i blygbenet och att de strålat som de gör för dig, men99 procent så sitter det över ryggslutet. Eller svanken kan man väl oxå säga.kicki08 skrev 2010-10-12 18:56:18 följande:Hedi: Tror det kan visa sig på olika sätt. Jag har ont runt hela jäkla bäckenet och neråt ljumskarna. Blygbenet känns det oxå i. -
Ja jag vet inte va som är värst, då jag inte haft ont på de andra ställena. Men visst man är rätt så obehindrad att röra sig. Normalt iaf. Men jag förstår nu alla er med foglossning va ni går igenom! Fy fasen! På ngt sätt trodde man att man va skonad såhär sent i gravidteten men icke.kicki08 skrev 2010-10-12 19:01:48 följande:Fy fasen
Ryggslutet är det värsta ju..
Har ont i ryggen men inte sådär olidligt. Och det räcker ändå och blir över. -
ååh förstår de måste kä'nnas ofattbart, men va underbartWilliams Mamma 070824 skrev 2010-10-12 19:08:51 följande:Ja om max 2 veckor är han här!!
Känns helt ofattbart egentligen..
Hoppas du får föda vaginalt för du ville inte bli snittad va? Kommer gå bra