Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

Love3 skrev 2010-10-12 20:58:40 följande:
    haha jag somnar ju såfort huvet nuddar kudden & sen så är jag inte så smidig eller vig längre,
    så någon färdigknäpp har jag svårt att få till Tungan ute
    Ja samma här! Somnar på två röda! Ibland bestämmer jag o sambon att vi ska lägga oss samtidigt för o prata. Så säger han "jag ska bara". Men grejen är ju att även om de bara tar fem min så har ju jag hunnit somna Och ja, sist vi testade färdknäpp gick de med nöd o näppe! Fyyy va otymplig o tung man va. Tror man testa varenda ställning haha. Inte så njutningsfullt direkt
    Helen C skrev 2010-10-12 20:59:26 följande:
    denna e den aktivaste bebis jag haft om man jämför med pojkarna......
    Denna med, eller eg kanske mer "våldsam" kan man säga. När Olivia inte va så stor i magen kände jag henne väldigt lite pga att hon inte direkt sparkades. Senare kände jag henne jämt men hon liksom åla runt o greja därinne. Denna har kickat o haft sig så henne har jag känt massor sen v18, så fort jag verkligen kände henne ordentligt
    MammaDeborah skrev 2010-10-12 20:59:35 följande:
    5-6 min mellan sammandragningarna och jag har ohyggligt mycket flytningar. Är det dags, tro?
    Ojoj spännande!! Hoppas Skrattande
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-10-12 21:00:45 följande:
    Jag har fått blåmärken under bh:n på den sidan som den trycker mot revbenen. Med Viggo var det helt olidligt på slutet....ingen sömn de sista veckorna....blä!
    Oj! Kompisen hade jätteont i revbenen när hon väntade sin son. Ibland grät hon så hårt sparkade han sa hon. Hon är tydligen ff öm där och pojken är sju år nu
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-10-12 21:05:30 följande:

Alltså egentligen så gillar jag att ha mkt att göra. Då går tiden fortare. Hade blivit galen på att bara gå hemma och vänta. Hade ändå knappt fått vila med tanke på att jag redan har två små barn. De kommer få vara på förskolan mellan 9-13 f rom att jag slutat skolan. Men jag har ju ingen aning om NÄR denna hade tänkt komma. Kanske kommer den nån dag efter bara? Svårt att veta.,... Samtidigt så hade det ju varit asgött att bara slappa hemma själv några veckor innan. Den 6 nov är det jag som börjar fross i ananas Hjälpte ju sist kan jag tala om.

Ja de klart, det kan va jobbigt o bara gå hemma med! De tycker jag eg oxå, därför går jag massor på öf och är så glad jag träffat några vänner som jag kan umgås med oxå. Jag blir så rastlös annars, därför tycker jag det är skit o ha så ont att jag har svårt o röra mig. Hoppas ananasen sätter ordentlig fart då även denna gång Flört
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-10-12 21:14:15 följande:
    haha ja det blir ju bara cirkus om man skulle försöka sig på en färdigknäpp nu..
    Tror nog jag skulle börja skratta åt min egna "smidighet" Tungan ute
    Haha jaaa. Man ser ju ens inte sina fötter man är sådär lagom smidig nu ja
  • frukarlssonn
    Annizsj skrev 2010-10-12 21:17:20 följande:
    Ja, bara man har å göra. Det sociala är jätteviktigt. Känner mig lite nervös inför denna f-ledighet. Sist var vi 6 mammor som var f-lediga samtidigt här där vi bor...alla hade alltså syskon ´på samma förskola. Det var nice! Nu är den en som precis fått, men träffar aldrig på henne och vet inte om vi skulle ha så mkt gemensamt. Är ju meningen att jag ska vara hemma i 1 helt år denna gång. Mannen har ingen möjlighet att vara f-ledig denna gång då han måste fortsätta sina studier. Tvivlar på att jag kommer orka extrajobba denna gång...lagt ner tanken faktiskt. Så det kommer bli mkt barn barn....I börjar kommer man ju njuta och snart är det ju även jul *längtar* Men sen kommer några riktigt tunga vintermånader. Då var min man f.-ledig förra året...ojojojo va gnälligt det var.... Ingen kommer väl glömma förra vintern? Det kan man kalla lååååång vinter!

Aporopå vinter. Ni ska ska ha nu i nov, vad har ni köpt för overall och vilken storlek har ni köpt?
    Ja de jag trätta här börjar jobba båda i februari så dom kommer jag inte träffa så mkt kanske... jag ska verkligen försöka gå på öf så mkt jag orkar. Är ju lite trixigt ff när Olivia är så liten och om det är många barn. Då får man hålla lite getöga på henne så hon inte går på bebisar som hon kan göra. Och sist va de en dum tjej där som drog ner henne på golvet Skrikandes Och hon va även elak mot en annan pojke där så han började oxå gråta! Annars är det väldigt snälla barn där även fast de är äldre, antingen så leker de med de små eller så låter de bara dom va. Så det känns bra så sätt. De har även babycafé på torsdagar o då har sambon pappadag så ska försöka ta mig dit varje fm. Hoppas på att träffa ngn mammaledig där.
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-10-12 21:21:42 följande:
    HAHAHHAHAHA
    Vilket innebär att man inte haft möjlighet att fixa "frillan" där nere på ett tag heller
  • frukarlssonn

Har en vinteroverall i 56, sen tror jag nästa va i 68 så det är alldels för stort.

• frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-10-12 21:25:28 följande:
    ja fy va man e osmidig. prova att sätta dig på huk en gång eller på knäna o ta dig upp igen det går bara inte
    O herregud de vågar jag inte, speciellt inte nu Lite trist för annars är det så mysigt o sitta på golvet o leka med Olivia. Men jag kan bara inte sitta så, sen fastnar man vl där!
  • frukarlssonn
    Love3 skrev 2010-10-12 21:28:14 följande:
    Haha vaddå vad menar du nu?? Tungan ute Nej fy där har man ju inte vart på evigheter känns det som haha..
    Får hoppas att dom på förlossningen är vana att se lite hår!!DEN försökte jag mig på idag när jag skulle hjälpa min lilla grabb att städa hans rum...
    Fick ropa på sambon.....
    Du dom är nog vana. Jag va inte ansad där sist heller kan jag säga Men väl där kom man inte ihåg att ens bry sig, de enda jag brydde mig om va att jag fick ha min lustgas
    Hedi skrev 2010-10-12 21:29:36 följande:
    Idag när jag stod i köket stod jag med händerna mot bänkskivan och försökte häva mig upp baklänges och sätta mig pa den. Glömde att jag var gravid tills jag märkte att jag inte kunde rubba mig själv haha
    Haha underbart Och vet ni va jag lyckades med i fredags? Välte en kaffekopp full med kaffe... med min mage!! Gud va min kompis skrattade! Jag med Bara o brygga nytt
    Annizsj skrev 2010-10-12 21:34:50 följande:
    Haha, nej har inte kunnat se den på länge nu. Hur sjutton ska man då kunna ansa där då? Likaså benen. Drog några drag med hyveln för några dagar sen, men gav upp. Får ta det där efter att lill"" tittat ut.

HUr är det med din rygg nu? Fick du ngt utskrivet av din bm?

Alltså jag tror att min man har börjat boa nu. PÅ hans lilla vis. Han spelar tv-spel och han spelar tv.spel. Försökte säga att nu har nog matchen börjat igen...men han måste bara fixa en grej först. Så jävkla trist med de där hörlurarna i öronen.... --Hallå hallå Johannes, är du där?
    Jag dör!!!!
    Haha ja precis får ta tag i allt sånt när bebben är ute

Ja ryggen är skit, jag ringde bm och de va foglossning. Och symptomen stämmer ganska bra när jag prata med henne. Så jag har fått en remiss t sjukgymnasten. Idag kom grannen över med en gördel hon haft när hon hade foglossning. Ja den hjälpte väl sådär. Men ska ge den en chans till. Tycker det lindrade lite men inte mkt.
  • frukarlssonn

Jag rakade mig när de va precis på gränsen att jag såg ngt men jag skar mig o de gjorde så ont så jag vågar mig inte på det mer. Sambon har erbjudit sig hjälpa men jag tycker det känns olustigt, vill göra det själv så jag känner med.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2