Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

BF November,2010 DEL 2

NoahLeah skrev 2010-10-11 08:35:12 följande:
    Chanell: Japp...heter Silencer o finns på Apoteket.
    Ahaa bra o veta Drömmer
    Olivia 090610 ~ bf 101112
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-10-11 08:42:16 följande:
    De har även sån där med bas som man klickar i, sån kommer vi hyra, kostar 550 kr och mkt smidigare än de där med bälte om man ska in och ut mkt ur bilen och jag använder bilen jättemkt, varje dag.
    Med första barnet hade vi den där för 350 kr, jättejobbig tyckte jag den va.
    Då är den med bas jättesmidig
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-10-11 11:11:14 följande:
    Höm... har märkt att ni alla skriver att ni ska ha med er blodtypspapprena. Jag har inga sådana papper... dom har min BM hand om och jag tror dom skickar upp alla nödvändiga papper från MVC till förlossningen.
    När jag bodde i Alingsås fick jag mina papper på slutet av graviditeten med mig hem. Tror det är likadant nu med.
    NJsmamma skrev 2010-10-11 11:25:31 följande:
    Ölkorvar, gud så gott:) Ser jättebra ut, tror inte att det är ngt du glömt, jag har iofs skrivit ner trosor och bindor också.. har hört att det är väldigt olika från sjukhus till sjukhus om man får dom där sexiga men dock såå sköna nättrosorna och bindor, men det borde man väl få???

Chanelll: Stackars dig, lider med dig, foglossning är hemskt!!

Jag har beställt mitt hallonbladste från re-fresh, himla snabb leverans, ska väl prova första koppen nu i veckan, går in i vecka 35 imorgon.. dock vet jag inte vad som räknas med mkt sammandragningar? Om man ska sluta ta det å menar jag, jag har ju faktiskt och har haft mkt sammandragningar rätt länge, men ja får väl helt enkelt se om det blir mer bara..

Är hemma med dottern idag, hon har haft feber i helgen.. hon underhåller sig fantastiskt bra själv trots att hon är sjuk och tycker att det är såå skönt och mysigt att vara hemma med mig idag Idag har jag en rätt bra dag, har sovit himla bra och bara vart uppe för att kissa kanske 3 ggr, det gör jättemkt!
    Haha ja ölkorv lät inte fel Tungan ute

Va skönt att hon undehåller sig själv Kan tänka mig hon tycker det är mysigt o va hemma med mamma

Nä usch väntar bara på att dom ska ringa, får se va de säger på sjukgymnastiken. Ska till öf om en stund efter Olivia sovit klart men sambon får hämta mig. Pallar inte gå fram och tillbaka :-/ Kanske att jag kan gå åt ett håll men inte åt båda och då snackar vi endast om en 13 min gångväg, som för mig nu säkerligen tar en halvtimma. Jäkla tur vi inte har trappor här hemma som vi hade i förra då vi bodde i lgh. Igår va vi i idrottshallen och skulle upp o fika, fy f-n va ont de gjorde att gå i trappor!
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-10-11 11:30:52 följande:
    Sist så använde jag bara deras bindor och deras nättrosor så därför har jag inte skrivit ner det på listan, använde aldrig dom trosorna som jag packat ner då. Jag snodde även med mig lite bindor och nättrosor hem sedan också för dom var verkligen bäst i början när man hade mkt avslag.

Jag beställde också mitt hallonbladste därifrån och håller med om att det var jättesnabb leverans verkligen. Ska också testa första koppen i veckan måste bara skaffa ett filter först så jag kan få bort bladen ur mitt te.
    Snodde oxå med mig bindor och nättrososr Man blödde ju som en gnu första dygnen så de tjockaste bindorna hade ju knappt hållt mer än en timma.
  • frukarlssonn
    popcornplaya skrev 2010-10-11 11:37:20 följande:
    Ölkorv är gott och lätt att tugga på när man vill ha i sig nått. Hade med mig det i väskan sist också.

Jobbigt att du har så ont chanell. Jag har också redigt ont av fogarna men biter väll ihop lite mer än man kanske ska egentligen. Har inte så mkt annat val. Nu ska jag gå och hämta sonen på dagis, inget jag ser fram emot just nu då jag har väldigt ont i fogarna. Tar ca 30 min fram och tillbaks. Och då har jag redan gått den rundan en gång idag.
    Usch ja de funkar ju att bita ihop med men fyyy va man får lida för det sen
  • frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-10-11 11:53:56 följande:
    Ja men det måste väl vara så att man får både trosor och bindor under vistelsen där eller??? Dom var ju helt perfekta att ha då, även jag snodde med mig hem hihi jättebra dom första dagarna

Där sa du något, ett filter kanske kan vara bra ja, inte så gott med bladen kanske:-P
    Haha ja ölkorv lät inte fel Tungan ute

Va skönt att hon undehåller sig själv Kan tänka mig hon tycker det är mysigt o va hemma med mamma

Nä usch väntar bara på att dom ska ringa, får se va de säger på sjukgymnastiken. Ska till öf om en stund efter Olivia sovit klart men sambon får hämta mig. Pallar inte gå fram och tillbaka :-/ Kanske att jag kan gå åt ett håll men inte åt båda och då snackar vi endast om en 13 min gångväg, som för mig nu säkerligen tar en halvtimma. Jäkla tur vi inte har trappor här hemma som vi hade i förra då vi bodde i lgh. Igår va vi i idrottshallen och skulle upp o fika, fy f-n va ont de gjorde att gå i trappor!
    Ja, här har jag både blivit serverad kakor och massor av glass som hon har gjort själv, sen är det ju väldigt kul att gå runt med vagnen där hon har en av sina dockor, tänk om man själv kunde vara så lättroad
    Såklart att du inte ska anstränga din onda kropp mer än nödvändigt, blir bara värre då:( Det gör ont som f-n med foglossning, så ett steg i taget och låt det ta den tid det tar att gå och vila så mkt du bara kan..
    Ja fy sjutton. Nu har jag vart på öf och sen gick vi hem till en kompis och därifrån t stan för att möta upp sambon. När jag sedan klev ur bilen kändes varenda steg som ett knivhugg Och då har jag inte alls gått långt. Kompisen erbjöd sig att köra oss då hon har två bilstolar men jag försöker öra på mig pyttelite varje dag iaf så länge jag är kapabel till det.
  • frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-10-11 13:04:39 följande:
    Jo precis... Läste något om att det helst inte ska vara på påse heller. Utan sånt löst... stämmer det?
    Ja löst thé brukar alltid va bäst kvalité. Påsthé ska tydligen va lite som "rester" om man säger så och inte lika bra så det är säkert därför lösthé är mest effektivt i detta fallet med
  • frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-10-11 13:14:31 följande:
    Går in i vecka 35 imorgon, ny magbild idag.. tagen av dottern därför den snea bilden

Vet faktiskt inte vad BM säger om drickande av hallonbladste,  är säkert många av dom som inte ens hört talas om det, brukar ju vara så.. men det skadar inte att prova

Carolina13: Usch vad jobbigt, men det är nog så att hade dom sett att det skulle vara ngt allvarligt av det så borde du fått åka in på kontroll med en gång.. försök att inte googla och oroa dig för mkt, kan nog bli så av att ju mer man läser desto mer nojjig blir man Lättare sagt än gjort, det förstår jag men det här kommer se bra ut ska du se!
    Åh vilken fin mage Sådär perfekt och rund
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-10-11 18:28:08 följande:
    Ni som e omföderskor... Hur va era barn i magen när förlossningen kom igång??Lugna? Aktiva? Jag kommer inte ihåg hur mina va men tror dom va lugna...
    Olivia va livlig ända in i slutet, men när de riktiga värkarna började komma så lugnade hon ner sig helt! Läste förresten om att du inte har så ont av din foglossning lägnre. Det brukar bli så när bebis sjunkit ner mkt och fixerat sig Vet du om din är fixerad? Minns inte riktigt...
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-10-11 19:52:00 följande:
    Hon e fixerad och hade sjunkit ner en bra bit sa BM......
    Ok va skönt Då är hon redo då
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2