Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Bebis050810 skrev 2010-11-12 15:47:39 följande:
    Känner mig lite duktig nu, har bakat 2 sorters kakor idag, dock va en av dom äckliga, cirtronlakridskakor, trodde dom skulle va goda men nääää så dom åker nog i sopen! Imorn blir det nog Biscotti mums!!
    sen har jag dammsugit hela huset och det e på 180 kvm och våttorkat golven (dock inte alla) våttorkat det nya klinkersgolvet i 2 omgångar så nu ska det väl vara byggdammfritt där, måste torka väggarna med sen.
    Nu ska jag strax börja med tacogratängen, bara golvet torkat! sen blir det fredagsmys med fam. ska spela lite spel med barnen och se på Idol. Bebis verkar inte vilja komma idag heller....
    visst fler än jag som hittat massa överskottsenergi visst är det härligt!! haha
  • sunflower79
    Bebis050810 skrev 2010-11-12 18:17:33 följande:
    Jag känner att jag vill ha städat och fint när jag kommer hem från BB så jag inte behöver tänka så mkt på det direkt, ja och då bör ju bebisen komma inom närmasta dagarna för annars är det ju dax för ny dammsugning o moppning framåt måndag!
    Nu ska vi spela med barnen och sen se Idol gutt!
    man får passa på när det går =)
    nu har jag lagt ner städningen för idag.. har bara toan och golven kvar nu men det får bli imorgon.. nu står potatisgratängen i ugnen o sen blir det mys i soffan!!
    Marinero skrev 2010-11-12 18:19:02 följande:
    Shit vilken energi, inte ens jag har det och jag är inte gravid längre
    det är kanske när man är nyförlöst man tappar energin.. därför så bra att ha allt gjort innan hihi
  • sunflower79
    Marinero skrev 2010-11-12 18:33:27 följande:
    Jag hade ingen energi som gravid heller Förutom precis innan jag skulle föda

Nu tycker jag att jag har ovanligt mkt energi för att va  såpass nybliven tvåbarnsmamma fast jag ligger i lä hos er hihi
    aha du har tvärtom du ja men då är det ju bara tacka o ta emot att du har energin nu när ni e fler hihi
    vi som håller igång nu kanske är helt slut under själva förlossningen istället Drömmer

annizsj; sådär kan jag oxå känna.. fast det håller inte i sig så länge... men står jag upp känns det som allt låser sig o skulle jag ta ett steg så riskerar jag ju att trilla.. hua.. konstig upplevelse!
  • sunflower79
    Marinero skrev 2010-11-12 19:01:38 följande:
    Hmm ja men fråga mig om två månader eller om ett halvår om hur min energi är Olivia är precis i startgroparna till att gå och ja, vi får se hur tidig Freja blir motorisk. Är hon som Olivia vart så blir det ju lugnt på den fronten Men sen kan hon ju bli desto tidigare när hon ser hur storasyster far omkring.
    ojoj fullt ös då hör jag hur gammal är olivia?
  • sunflower79
    Marinero skrev 2010-11-12 19:29:35 följande:
    Hon blev 17 månader i onsdags japp fullt ös har de vart ett tag även fast hon inte börjat gå än Hon är ju trots allt ÖVERALLT och pillar på ALLT! Snabb som attan med
    oj! två små barn sen som springer runt då =) beundrar er som fixar flera små i den åldern!!! jag har nästan lite panik över att klara en haha
    Carolina13 skrev 2010-11-12 20:19:31 följande:
    en liten fråga till er som haft förvärkar/värkar i ryggen... vart sitter de då?
    Jag har börjat känna lite i ryggen ikväll men det känns mer som att det e vanligt ryggont för det sitter så högt upp,,, typiskt..
    när jag har känt i ryggen har det varit i svanken.. ungefär som mensvärken.. men ikväll har jag haft längre upp mellan skulderbladen men tror det beror på hur jag hållt igång idag haha
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-12 21:22:21 följande:

Nu har vi skruvat ihop spjälsängen. Har ni plastad frotté i era?

Har ni haft plastad frotté i eran egen säng på slutet?

kommer ha plastad frotté i spjälsängen och i vagnen.. funderade oxå på att ha i min egen säng ifall vattnet går
  • sunflower79
    Bebis050810 skrev 2010-11-12 21:43:06 följande:
    Är HELT slut nu efter denna dagen med all bak, städ o matlagning!! ryggen värker som f-n och är sååå trött!!! måste snart hoppa i säng, men vill se Idol sen... får se om jag håller mig vaken, borde ju sova iochmed att det kan sätta igång när som lixom...
    samma här... tror man tagit ut sig lite väl mkt idag men men på´t igen imorgon hihi
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-12 21:50:04 följande:
    Ojoj vilken härlig kväll jag haft med barnen :) Dansat till idol som en galning och ena dottern drar mig i händerna, den andra kramar om magen och den tredje skiten dansade mellan benen och bonussonen satt i soffan hos sin far och garvade åt oss, Kände världens hugg i magen och efter ett tag så kollade jag magen i spegeln. Oj vad den har sjunkigt helt plötsligt och det påminner mig om dagen innna jag födde min nr 2a då var det precis så här med att magen helt plötsligt sjunkigt, märkte även att det blivit super svullet mellan benen.. Är nästan säker på att något kommer hända i natt eller imorgon fast bara för det så händer väl inget såklart..

Färdknäppen skulle väl ge min gubbe en glad mun men jag har ta mig tusan ingen lust alls, känner mig bara så trött och trist och tanken på färdknäppen gör mig matt haha..
    det där svullna har jag oxå känt! :-O kan det vara ett tecken på att det börjar närma sig? blir lite paff varje gång jag står i duschen eller torkar mig efter toabesök.. känns som det är dubbelt så stort haha

kicki; åh vilken underbar bild!!! stolt storebror =)
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-12 22:24:40 följande:

Mina älskade barn <3

åh vilka fina barn du har!!! o snart en till =)
    Maddie72 skrev 2010-11-12 22:59:40 följande:

Hej tjejer!
    Idag tog det en annan liten vändning. Elsa har varit på Neo hela dagen, pga det där POX-testet de gör i hand och fot. De värdena stämde inte överens och hon har varit inkopplad med sladdar hela dagen för att kolla vad som är fel. Jag har lipat och varit utom mig. Hon är kvar där i natt men mest för säkerhets skull och ytterligare tester ang blodvärdet som var för högt och PKU-testet. Vi får hoppas att det stämmer som de säger att det egentligen är bra och att de gör allt det här för säkerhets skull. Jag är ju lite orolig eftersom det har med hjärtat att göra - tänker på min diabetes och de fel på hjärtat som kan bli i och med det. I morgon får vi förhoppningsvis komma tillbaka på vanliga BB.

åh vilken pärs för er! skönt att de är så noggranna o inte lämnar något åt sidan!! hoppas ni får komma tillbaka till BB imorgon!
  • sunflower79
    Carolina13 skrev 2010-11-12 23:17:10 följande:
    Okej, jag har ju högre upp med men antar att det e vanlig ryggvärk...

Blir väl kanske att ha i vagnen.. har funderat på sängen nu i fall man får vattenavgång men bara för att man lägger sånt där i sängen händer väl inget ! hahah

EN fråga.. någon av er som anväder tradera... vann just en babybjörn active bärsele =) för 400 kr... men har två fraktsätt att välja mellan, postens för 60 kr eller schenker för 37... någon som vet skillnaden?
    jag är tradera-torsk haha...
    ingen större skillnad egentligen för det du köpt verkar så stort att du kommer få hämta ut det på ombud iaf.. annars tror jag att schenker nästan alltid har att du måste hämta.. medan posten kan lägga i din låda om det får plats =)
  • sunflower79
    Carolina13 skrev 2010-11-12 23:21:12 följande:
    jag får hämta ut på ombud i vilket fall som helst eftersom jag bor i lägenhet så i så fall blir jag snål och sparar lite pengar =)
    ja jag menade det eftersom saken du köpt var för stor för en brevlåda =) har samma problem jag!
    sen om jag får hämta ut från posten så är ombudet närmare än om jag tagit med schenker...

själv sitter jag just nu o spelar nintendo 8 bit NES, Zelda, som jag köpt på tradera alltså både konsoll o spel haha
  • sunflower79
    Belavon skrev 2010-11-12 23:33:18 följande:
    Oj vad det har skrivits idag :) roligt!

Här har vi varit på ny ctg och allt ser bra ut. Var lite svårt att få killen registrerad hela tiden för han hade nog ett gympa pass. Känns som att jag går på så många koller att jag hinner inte ens vara orolig. Jag hoppas bara att mitt bs har varit så pass bra att det inte blir några komplikationer.

Jag stannar gärna i denna tråden jag med, eller att vi fortsätter i en egen ny tråd. Känns tryggt med er här inne :)
    hur kommer det sig att ni går på så många kontroller?

nica; har grattat i annan tråd men gör det igen {#emotions_dlg.flower}
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-12 23:43:27 följande:
    sunflower!!!!! Åhhh jag är värsta speltorsken ibland om jag fastnar vid ett spel men nintendo!?!? vill oxå ha vilket antikvitetsvärde dom har för att inte nämna! Skulle lätt kunna byta ut våran xbox, xbox360, playstation och wii för att bara få ett nintendo med alla alla spel! Haha *nörd*
    ja visst är det underbart med denna nostalgi!! håller med dig att jag lätt väljer bort de nya konsollerna för nintendo nes!! har dock bara zelda än så länge men min bror hade hittat några gamla spel hemma som jag skulle få ärva.. annars finns de ju att köpa i särskilda butiker eller på tradera
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2