Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Belavon skrev 2010-11-13 00:50:04 följande:
    Jag åkte på graviddiabetes och måste kontrollera det m insulin. Då hamnar man tydligen på schema med massa ultraljud, bm kontroller och nu på slutet ctg 2ggr i veckan. Allt ser bra ut men jag blir ju lite nervös ändå, att jag inte ska sköta det så att barnet får några komplikationer.
    jaha då förstår jag!  såklart man blir nervös när det handlar om lilla pyret! men bra att de har så mkt extra koll iaf =)
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-13 01:35:28 följande:
    Åhh vilken lycka även om du bara har zelda, vet en granne som har säkerligen alla spel i kartonger hade han och nu har han gjort som värsta palatset med alla spel höhö.. Så lyrisk vet jag inte om jag hade blivit.. Jo jag vet att det ska finnas att få tag på har bara inte orkat sen är barnen så små ännu så jag hade varit jätte rädd att dom skulle paja spelet bara och så ska det ju inte vara :)
    haha ja vårt barn kommer INTE få spela detta spel i första taget.. det är heligt för mamma haha
    Marinero skrev 2010-11-13 08:56:00 följande:
    Jag tycker set va skitjobbigt när man fick första barnet. Idag fattar varken jag eller sambon va som va så jobbigt Ett barn liksom. Men såklart är det ju för att allt va helt nytt och första barnet ever, mkt känslor, oro... ja allt. Nu känner jag att vi har så mkt mer kött på bena och njuter av bebistiden på ett helt annat sätt!
    jo jag antar att det blir så när man väl varit där en gång.. som allt annat.. men som sagt.. just nu känns en bäbis RIKTIGT skrämmande haha
    Bebis050810 skrev 2010-11-13 09:55:09 följande:
    God morgon girls!

Har sovit bra inatt tycker jag, vaknat för att kissa 2-3 ggr men annars har jag sovit från 23 och steg upp vid 9

2 dagar kvar till BF!!! Inte minsta känning, ho ho när kommer du bebis???

Ska hoppa i duschen snart och ungarna med, sen blir det affären för lite smått inhandlat och kanske bakar vi biscotti på em, är så sugen på det! bara väntar och väntar på att det ska köra igång nu..... vill ha min bebis NU! rädd för värkarna men dom kommer jag ju inte ifrån hursom.....
    nu har du pratat flera gånger om biscotti så jag oxå blir sugen haha.. har du nåt recept man kan få?

idag blir det att fortsätta och förhoppningsvis slutföra storstädningen.. toaskrubb och golvsug är kvar.. sambon skickar jag ut på att skaka mattor, slänga glas o papper och panta flaskor haha.. har en liten craving på pepsi max så det blir några turer till pantmaskinen *harkel*
    sen hade jag nog faktiskt tänkt påbörja mitt projekt storkok/bakning.. men sliter mitt hår lite för det finns väldigt lite plats i min frys haha.. får leka tetris!
  • sunflower79
    Kinne79 skrev 2010-11-13 12:14:52 följande:
    Maddie- Vad skönt att allt var bra.
    Nica- Grattis!

I natt har det varit min tur att sova dåligt, har haft värk i svanken och magen. Det börjar närma sig även för mig.
    Inget mer blod iallafall.

Ikväll ska vi på 40-årsfest och det är långklänning som klädkod, jag har tjatat sen studenten att jag vill gå på en fest med långklänning och sen när det äntligen dyker upp så kan jag inte ha någon, så typiskt. Jag får istället ha en vanlig bommullsklännning på mig, skoj....men det blir säkert trevligt ändå.
    ja det där med kläder är inte lätt nu för tiden *suck* vissa kläder är mysigt så man kan visa magen men när man ska få på sig nåt speciellt, o då en sån klänning du pratar om, så blir det oftast inte så man tänkt sig med magen =)
  • sunflower79
    NJsmamma skrev 2010-11-13 13:15:56 följande:

Har vart på ica och handlat lite, dottern ville äta tacos senare idag, så det får det bli.. ska slänga i oss lite lunch här strax och sen lägga oss i soffan alla 3 och kolla på skönheten och odjuret, mysigt
    låter som lagom tempo en grå lördag som denna.. själv kan jag ju återigen inte låta bli att hålla fullt tempo haha.. jag o min jäkla rastlöshet.. konstigt att bäbis itne tittat ut för längesen haha
  • sunflower79
    Bebis050810 skrev 2010-11-13 15:50:52 följande:
    Sunflower- www.recept.nu/1.16265/anna_och_fanny_bergenst...

Har inte hunnit baka dom idag heller, fm gick till att bara slappa... sen har vi varit hos min mormor hela em, hon har flyttat till en liten lägenhet för gamlingar.... kanske ska baka nu eller imorn.... får se.

Har bara lilla tjejen hemma nu för stora ville följa med mormor o morbror hem och bra att passa på när hon väl vill för hon är såååå mammig!!!!! hon behöver vara ifrån mig då och då!
    åååhhh jag har till o med alla ingredienser hemma förutom bittermandelextrakt men det kunde man ju utesluta!! jag ska baka det imorgon! jippi! gottegris är jag haha.. har du bakat dem innan? går de att frysa eller håller de länge ändå?

barnen i mitt liv; haha ja hellre kristallvasen! fick just veta att bror min hade super mario bros 1 och mega man 2 hemma hoppas bara vi ses snart.. bor 40 mil i från varandra hmm..
    ja jag undrar oxå vad indiangodis är?!
    Marinero skrev 2010-11-13 16:43:21 följande:
    Appropå dinapp, i veckan tyckte jag o sambon att Olivia åt upp sin välling i raketfart! Tänkte sjutton va glupsk hon blitt helt plötsligt! Häromkvällen när jag skulle diska flaskan råkar jag upptäcka att nappen gått sånder så hålet va ganska stort! Inte konstigt hon slukat i sig vällingen så jäkla snabbt
    hihi oj så det kan bli..men hon fick inte ont i magen iaf då?
    förresten, ska man köpa en nappflaska tro? jag har ju som mål att kunna amma o tänkte att jag skulle köpa flaska först om jag märker att det inte går med amning.. vad tycker ni som har erfarenhet?
    Love3 skrev 2010-11-13 16:47:15 följande:

Hej tjejor!

I dag har jag bäddat spjälsängen & vagnen i hopp om att bebis vill komma ut till oss snart.
    Det är ju bara ynka 2 dagar kvar till Bf så jag tycker att bebisen kan bjuda mig iaf 1-2 dagar!

Snart ska jag börja med middagen, och i dag blir det tomatsoppa med vitlöksbröd & en Cheesecake till efterrätt.

mmm det lät gott!! här blev det rester från igår! får lyxa me lite B&J glass istället hehe
  • sunflower79

barnen i mitt liv; blandar du ungefär som chokladbollssmet o sen häller allt i stekpannan samtidigt då eller som små plättar?
    ok ja jag tror jag avvaktar med flaska faktiskt som jag tänkt från början.. onödigt att köpa de där allra minsta om man sen inte behöver förrän man ska byta till nästa storlek =)

• sunflower79
    dazazz skrev 2010-11-13 17:46:20 följande:
    Sunflower, vänta du med att köpa det tycker jag, det finns i alla större mataffärer. En flaska jag rekommenderar är Philips Avent, den är anti-kolik men utan alla delar som Dr Brown har. Har hört att MAM ultivent är bra också, men den gillade inte Leonard.
    tack för tipset!
    Bebis050810 skrev 2010-11-13 17:54:07 följande:
    nä jag har inte bakat dom men en kompis till mig och de är sååå goda!! vet inte om de går att frysa, men det tror jag absolut! annars så äts de ju upp ganska fort och lär ju hålla nån vecka eller 2 iaf, sen brukar ju smaken inte bli så god på småkakor iaf... men kanske man kan frysa in hälften.
    hehe ja det är sant... jag får prova o frysa några o se hur de smakar tinade sen...
    Marinero skrev 2010-11-13 17:59:29 följande:
    Sunflower<. nej ingen magknip som tur va Ja jag bara hörde hur hon svalde o tänkte jösses va hon slukar sådär plötsligt, ja där hade vi ju förklaringen  
    haha ja jag kan tro det!
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-13 18:21:30 följande:
    Sunflower - Ne du lägger bara i ca 75-100 g margarin mycket beroende hur mycket du är sugen på, bara häll i havregryn och socker på känsla annars funkar det nog med
    75-100 g margarin
    1 ½ - 2 dl havregryn
    ½ - 1 dl socker

Har aldrig följt något recept utan gör det på känsla men det ska vara gyllenbrunt när det är klart och när det läggs på ett fat eller liknande så blir det som att det stelnar till små bitar då det svalnar, det är kanske inte gott att föräta sig på men gott när affären, kylan, lusten, plånboken bråkar med en för att handla godis hehe.. Och gott är det att äta som dagen efter, resterna brukar jag lägga i kylen och sen använda i fil eller mjölk till frukost, man kan ju lägga i russin, katrinplommon eller linfrön om man vill ha lite annat i det.. Det brukar funka finfint med fibrer och katrinplommon till det för magen då jag oftast har problem med förstoppning..
    ah det lät ju som ett jättesmidigt alternativ! o tanken på lite nötter eller bär i oxå gjorde det extra bra hihi
  • sunflower79

annizsj; jättefin mage och din son är ju bara fööör söt

rosen; facebook o internet i all ära, ett bra sätt att hålla kontakt med folk.. men håller absolut med dig om att när man varit med om nåt så stort som att få barn då känns ett grattis på fejjan inte särskilt tillfredsställande!! hade blivit ganska sne om någon av mina nära vänner gjorde så!

mita; åh vilken underbar bild! minstingen har PoP ser jag har köpt en exakt likadan hihi..

• sunflower79

själv ägnar jag lördagkvällen åt att bädda bäbisens säng   vi hjälptes åt att skruva ihop den nyss o nu får jag äran att bädda hihi.. men insåg att jag köpt ett alldeles för kort spjälskydd! det räckte ju bara till en kortsida o båda långsidorna *suck* varför gör man inte standardmått på dem? när jag håller ihop det så det blir en fyrkant skulle det vara till en säng som typ är 1 m lång! märkligt! men om någon behöver ett sådant finns det hos mig haha... så det blir att åka till IKEA en tur igen.. plus att jag insåg att jag inte riktigt än kan bädda sängen idag för madrassen behöver ett par dygn på sig att få expandera till rätt storlek efter att ha varit vacuum-förpackad! rastlös! vill ju få klart det nuuuu Tungan ute

• sunflower79

här kommer en liten bild på färdigbäddad säng... förutom spjälskyddet då haha.. fixade inte att vänta på att madrassen skulle expandera klart heller :-P

• sunflower79

bebis, rosen, taniko; tack! ja jag måste ju ha mumin som första eftersom sambon är från finland *fniss* men guuud va man längtar nu när man ser den där sängen hela tiden haha.. kanske inte var så smart att sätta ihop den ännu haha.. sambon som annars är ganska tyst med kommentarer har oxå flera gånger sagt; "nu fattas bara bäbisen däri" Hjärta

popcorn; kul att höra ifrån dig! har ju varken läst din blogg eller har dig på fb! bilderna du la ut är bara helt underbara!! hon är så himla söt! o så ett plus för jag älskar hello kitty hihi
    sen måste jag fråga.. vart kommer ni ifrån? tycker att jag känner igen din sambo/man :-O

Carolina13 skrev 2010-11-14 10:57:04 följande:
    Någon som haft typ växtvärk i benen/benet? Det har jag idag.. kan inte påminna mig om något extra ansträngade jag gjort... 
    jag brukar känna det efter att jag fått en förvärk.. då blir jag helt matt i benen och det sticker o kliar

tror inte det är nåt farligt.. men förstår din fråga, för just nu har man en tendens att känna ALLT som händer i kroppen!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2