Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Hmm... det är verkligen ett lite wierd utseende FL har lagt till sig.... :-\

taniko: Härligt med semester!

Annizsj: det där med napp brukar faktiskt ge sig av sig självt vad jag upplevt. Min son slutade med napp när han var 4 år och jag trodde det skulle bli ett helvete. Men så åkte vi hem till min mamma och pappa och hälsade på och glömde napparna hemma. Han somnade utan problem utan nappar och slutade med dom efter det.
    Jag ser ingen anledning att börja rycka nappen av mina barn när dom är året gamla bara. Då anser jag det onödigt att börja med napp över huvud taget isåfall. En del pysslar ju med sånt....

• kicki08

Anizsj: Jo jag förstod att det handlade om stora pojken
    Jag håller fullkomligt med dig, tänderna tar stryk. Är man tre år ska man väl försöka sluta med napp. jag menade bara på att det kan vara enklare än man tror ibland Hoppas ni lyckas
    Jag läste en blogg om en tjej som först introducerade nappen för sin bebis. och sen när han blev 5 månader så skulle hon ta bort den från honom. Det förstår inte jag riktigt.... varför ger man honom den från början då. Knepigt...

Sebbe123: Lycka till idag

• kicki08

Hörni tjejer, är det någon mer än jag som nästan lider i den här värmen? det känns hemsk att erkänna... Men jag klarar värmen mycket sämre nu när jag är gravid. Usch... jag som älskar solen och värmen i vanliga fall.
    Är livrädd att börja svullna upp, men det är väl oundvikligt i den här värmen....
    Man kanske ska göra som ni säger, ta av sig ringen innan det är försent.

• kicki08

Nu måste jag totalt missat något... eller så fattar jag inte bara. Vårdnadsbidrag? Vem har rätt till det?

• kicki08

Går inte ni heller ner när ni ammar? Inte jag heller Det står still hur lite jag än äter och hur mycket jag än promenerar..... Surt.
    Har aldrig varit en XS men S och M hade jag.. Numera har jag alltid L och på brallor vill jag inte ens snacka om *suck* Det är inte kul inte.... Får försöka hitta någe bra sätt att gå ner i vikt sen när man slutat amma.
    Men inte är det kul å gå omkring och känna sig fet på stranden inte... Och man lär väl knappast bli snygg å slank inför nästa sommar heller....

• kicki08

Helen C: Jag tror inte det ska vara några problem att amma om du har implantat. det kan vara värre om man gjort bröstförminskning. Men implantat ska inte vara någe problem

Gomorron föresten! Uppe med tuppen idag. 5.20 vaknade lillprinsen.
    Men han hoppade faktiskt över nattmålet så jag ska nog inte klaga känner jag. Skönt att vara hemma igen är det. Kom hem från päronen igår. det är helg och vackert väder och familjen är samlad. Så det känns skönt
    borta bra men hemma bäst

• kicki08

så man kan alltså ta det här vårdnadsbidraget istället för föräldrapenning om man har gjort av med mer än 250 dagar redan? Hmm....

• kicki08

Nyss hemkomna från stranden. Sjukt härlig dag Vi har badat och haft det bara jätteskönt
    Men jag har ett problem..... Jag är liksom brun på framsidan. Men vit på baksidan Hur fasen solar man baksidan när man är gravid! dagens i-landsproblem

• kicki08

Chanell: Näe jag har oxå jättesvårt med värmen. Ligga på stranden var det enda alternativet idag. Annars hade vi smält härhemma. Det är över 30 grader varmt inne i sovrummet och Theo hade jättesvårt att komma till ro när han skulle sova. både han och jag svettades fast vi låg still. Uscha.....

Tur som fasen att vi har AC härnere på nedervåningen iallafall. Nu sitter jag, sambon och rasmus och äter lite godis och ser på tv.

• kicki08

Man är ständigt ororlig för allt. det är nog alla föräldrar som är normala iallafall
    Dagis är ju en riktig utmaning, man vet ju inte hur väl dom tar hand om ens små. Man vill ju att dom ska få lika mycket gos och kel och uppmärksamhet som hemma. och så blir det ju inte.
    Och kollar dom att dom äter ordentligt, inte slår sig eller blir slagna. det finns ju miljoner saker att oroa sig för jämt.
    trots allt tjat och alla jobbiga stunder. Herregud, jag har aldrig älskat någon så mycket som jag älskar mina barn. Vem kunde tro att sådan kärlek fanns

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2