sebbe123 skrev 2010-06-11 15:46:48 följande:
Ja detta med förlossningen har jag också börjat tänka på nu, min sambo jobbar i norge ca 18mil bort på veckorna så jag vet inte alls hur det ska gå om värkarna sätter igång då. Sen så har jag drygt 8mil till förlossningen, svärmor ställer väl upp med barnpassningen men ja vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit, ska jag köra själv kanske? Funkar nog inte då mina förlossningar alltid har börjat med värkar varannan minut och ingen förvarning heller, kan nog bli svårt å köra bil då 
Och den förra kom ju tre vecdkor för tidigt så lite svårt att planera.
Jag tror att det tar nog 2,5tim för sambon att komma hem, men törs jag vänta på honom eller ska jag försöka möta upp honom på fl så tar det nog drygt 3tim för honom och hinna dit.
Förra förlossningen tog totalt 5tim från det att vattnet gick och han var ute, så det kan bli lite tajt om tiden kanske.
O fy, då sitter du också lite knepigt till
Ja ska nog kolla med min mamma ändå om hon kan vara här när det känns på G, för någon vecka innan har ja ett otroligt tryck nedåt så då måste hon komma hit, Hon har nog lättast också att ta ledigt från jobbet av alla. Lite svårt när man inte går tiden ut. Jag ska kräva en igångsättning om barnet blir stort o då är det ju lättare att planera in. (kan kräva det eftersom ja fått så stora barn)