• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Rosen
    yonasam skrev 2010-06-11 16:53:12 följande:

Hello tjejer,

Försöker läsa ikapp mig :)

Igår kände pappa spark första gången :)
    Nu känner jag riktiga sparkar, härligt!

härligt!!
  • yonasam
    Rosen skrev 2010-06-11 17:03:56 följande:
    härligt!!
    :)
    Min man blev helt till sig....pratade och pussade på magen och hade sig...sötisen
  • popcornplaya
    Bisquit skrev 2010-06-11 16:13:43 följande:

Vill bara rekomendera ett jättegott rosévin. Lacers 39kr på systemet. Lite lite syrligt men det avhjälps snabbt med en nerskivad jordgubbe.

Chapell hill är ju oxå gott men jag tycker den är lite sliskig... Det här smakar verkligen rosé.

Kanske kan vara värt att testa, älskar rosevin men har inte hittat något som är gott alkoholfritt. Det är så gott med ett kallt glas rosevin på sommaren.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • Helen C

Rosévinet ska jag nog ta och testa faktiskt...
    Jordgubbar har jag nog säkert ätit en 4-5 liter redan. Har några kvar i kylen som jag ska ta till kvällsmat med mjölk *mums*

Kul för er som börjat känna sparkar, och pappor som känner.. Så mysigt.....

Nu e pojkarna här och fullt ös med en gång och självklart ska de bråkas oxå, men så är de ju.... härligt med lite livat,...

Imorgon blir de Ölands djurpark om de inte regnar, men tror de ska vara uppehåll...

• frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-11 16:41:27 följande:
    jag trodde inte dom fråga om man ville ha bedövning, det har dom inte gjort med mig någon av gångerna. jag har tyckt det har varit så konstigt så till slut när jag hade så ont så fick jag själv be om nån bedövning.
    har dom frågat er andra i fall ni vill ha nån bedövning på förlossningen`?
    Ja dom fråga faktiskt mig. Nu va det ju precis på gränsen så jag hann ta eda men dom frågade mig. Först sa jag ja, men eftersom jag redan va fullt öppen och passerat de jobbigaste sju centimetrarna så tog jag den inte. Det är jag glad för då jag fick lite problem med krystandet. Hade lustgas dock, gapade efter gasen så fort jag kom in på förlossningen. Men vilken tid de tog, dom bara sa ja vi väntar på bm, men de tog ju sån jäkla tid! Tillslut sa jag till sambon att han skuklle ut o skälla på dom att jag SKA ha gas NU
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-11 18:45:33 följande:
    Ja dom fråga faktiskt mig. Nu va det ju precis på gränsen så jag hann ta eda men dom frågade mig. Först sa jag ja, men eftersom jag redan va fullt öppen och passerat de jobbigaste sju centimetrarna så tog jag den inte. Det är jag glad för då jag fick lite problem med krystandet. Hade lustgas dock, gapade efter gasen så fort jag kom in på förlossningen. Men vilken tid de tog, dom bara sa ja vi väntar på bm, men de tog ju sån jäkla tid! Tillslut sa jag till sambon att han skuklle ut o skälla på dom att jag SKA ha gas NU
    nu på nästa förlossning ska jag be om allt som går att få
  • frukarlssonn
    Rosen skrev 2010-06-11 19:12:22 följande:
    nu på nästa förlossning ska jag be om allt som går att få
    Ja jag med, eller jag är iaf beredd på det! Om inte annat så ska gasen fram! Jag vill va full
  • Rosen
    Marinero skrev 2010-06-11 19:13:14 följande:
    Ja jag med, eller jag är iaf beredd på det! Om inte annat så ska gasen fram! Jag vill va full
    haha jag med
    jag har i o för sig bara testat petidin o lustgas o lite akupunktur men jag vill ändå ha ALLT som går att få hahahah
    Tyrabu skrev 2010-06-11 19:14:43 följande:
    Ny här :) Klämmer mej in :)
    välkommen
  • ThiCha
    sebbe123 skrev 2010-06-11 15:46:48 följande:

Ja detta med förlossningen har jag också börjat tänka på nu, min sambo jobbar i norge ca 18mil bort på veckorna så jag vet inte alls hur det ska gå om värkarna sätter igång då.                                                                                                                                                                Sen så har jag drygt 8mil till förlossningen, svärmor ställer väl upp med barnpassningen men ja vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit, ska jag köra själv kanske?                                    Funkar nog inte då mina förlossningar alltid har börjat med värkar varannan minut och ingen förvarning heller, kan nog bli svårt å köra bil då Obestämd
    Och den förra kom ju tre vecdkor för tidigt så lite svårt att planera.
    Jag tror att det tar nog 2,5tim för sambon att komma hem, men törs jag  vänta på honom eller ska jag försöka möta upp honom på fl så tar det nog drygt 3tim för honom och hinna dit.
    Förra förlossningen tog totalt 5tim från det att vattnet gick och han var ute, så det kan bli lite tajt om tiden kanske.

O fy, då sitter du också lite knepigt till
    Ja ska nog kolla med min mamma ändå om hon kan vara här när det känns på G, för någon vecka innan har ja ett otroligt tryck nedåt så då måste hon komma hit, Hon har nog lättast också att ta ledigt från jobbet av alla. Lite svårt när man inte går tiden ut. Jag ska kräva en igångsättning om barnet blir stort o då är det ju lättare att planera in. (kan kräva det eftersom ja fått så stora barn)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2