Inlägg från: mzetterblad |Visa alla inlägg
  • mzetterblad

BF November,2010 DEL 2

Eftersom gubben fått fast jobb nu så ska nog jag vara hemma det första halvåret, sen eventuellt läsa den sista terminen jag har kvar på min utbildning

William 070824 & Pyret BF 101101
  • mzetterblad
    popcornplaya skrev 2010-07-06 12:26:04 följande:
    Men går det inte att läsa fast du är hemma? Du läser väll på distans? Har en kompis som inte tog ut en ända föräldradag utan läste på distans. Behövde hon åka in till skolan fick pappan vara hemma den dagen eller om nån annan kunde passa. Så hon har alltså varit hemma i 1½ år och har ALLA föräldradagar kvar!
    Jo det kan man allt.
    Men jag känner att jag inte vill gå miste om bebistiden, då detta kanske är det sista barnet vi skaffar.
    Så jag vill njuta min kanske sista mammaledighet =)
  • mzetterblad

Har man inte jobbat innan så är det 180 kr om dan som gäller. Ger ca 4000 i månaden
    Studier räknas inte som inokmst

• mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-07-06 13:26:42 följande:
    Det här med fp gör mig bara så ledsen. har verkligen kämpat för att arbeta upp den. Första barnet fick jag lägsta hela tiden... Bara för att min SGI baserades på inkomsten under mitt studieuppehåll. Hade ingen aning om att det skulle påverka mig så. Andra gången avstod jag att fortsätta mina studier bara för att jobba upp min SGI. jag jobbade å jobbade. Det slutade med att jag höjde den, men eftersom jag inte hade någon fast anställning åkte jag på att ändå leva på 180 kr/dagen första halvåret, för att sedan under några mån få ut ca 7000 kr/mån efter skatt. Samma sak denna gång. Våra föräldrar inkl oss är oroliga inför framtiden. Vi är båda studenter och sommar jul är ju inte så ljusa som ni kanske vet. Hade vi väntat tills vi är klara plus att jag ska hinna arbeta 1 år hade jag väl varit en 35 år..om man ens fortf kan bli gravid nu. Så egentligen var detta det bästa som kunde hända. har alltid tagit 7 dagar/v så dagarna tar slut ganska fort.... Men allt löser sig. Nu  jobbar jag för att spara undan till vintern. Bröllopet blir lite lågbudget, men det kommer bli jättebra iaf! Kärleken är trots allt det viktigaste
    Vi gifte oss jätte billigt. Man behöver ju inte ha värsta 100.000 kr bröllopet så länge man får varandra så är ju det som räknas =)
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-07-06 13:28:50 följande:
    Vad läser du?
    Jag läser till undersköterska på distans.
    Har läst klart första terminen, andra drar igång nu i Augusti, så jag hoppas kunna läsa klart den iaf.
  • mzetterblad
    Belavon skrev 2010-07-06 13:32:07 följande:
    Någon fler som fortfarande har ömmande bröst? Mina kliar nästan.. speciellt runt bröstvårtan. Jag håller på att bli tokig ibland.
    Mina bröst växer så kopiöst så dom spänner ganska mycket
  • mzetterblad
    Annizsj skrev 2010-07-06 13:35:00 följande:
    Precis Vårat kommer inte kosta multum,. men det kommer bli jättebra iaf. Igår trättade vi prästen för att gå igenom allt. Herregud, var tvugna att ta med oss barnen. De skötte sig inte som jag hade tänkt...Hum. Viggo sprang runt och skrek sina ljusa skrik i kyrkan. Milo tjatade om mat och att han ville leka ngt. Sedan tömde han sina foppatofflar inne på prästens kontor. Det gillades inte haha! Men men....nu var det klart iaf!

USk är väl bara 2 år? Skönt. jag kommer ha 2 år kvar när jag går på F-ledighet.

Trulsa79- Min sambo har gett lite dagar til mig. Nu har vi båda bara lägstadagar kvar. Men men, det funkar.
    Den är på 1,5 år. Så jag kommer ha en termin kvar när jag går på mammaledighet.
    Men sista terminen är en del i skolan och jag kan ju inte ta med mig en nyfödd om jag ammar direkt. hehe.
    vad läser du till?
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2