• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Jojo 85
    Loppan11 skrev 2010-06-13 07:44:36 följande:
    Vad har ni andra gått upp i vikt nu såhär i mitten av graviditeten?
    jag har gått ner sedan inskrivningen, ca 2kg.. får se när det vänder. v.17 nu (16+5).
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Party of five

Jag gick idag in i vecka 20, gått upp 7,5 kg asa. Gick snabbt upp i början när jag mådde som värst, för mat var det enda som fick mig att inte må illa. Nu har det lugnat ner sig. Men kan inte äta mycket fett och sött heller (även om fetare mat går, inte kakor och bullar däremot). Firade dottern med kompiskalas igår (9 år) och jag åt allt för mycket chips, köttbullar och prinskorvar och bulla etc (efter kalaset) så jag mådde totalt kasst och spydde upp allt... Nu har vikten stått stilla i snart 3 veckor, vilket är skönt. Är inte heller mycket ute och rör på mig. Får springa som en tok efter min 21 mån dotter, och går väl en lång promenad 1 ggr/vecka. Orkar inte bry mig, man får ta i sedan nästa vår på allvar istället!

• mzetterblad

Jag har gått upp 1,5 kg sen inskrivningen.
    Rör typ ingenting på mig heller =/ Medans när William var liten så var jag ute och gick milslånga promenader varje dag, men nu har jag blivit så jävla lat !!
    Måste röra på mig mer, är sugen på att börja typ vattengympa sen när man börjar bli otymplig :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Jojo 85
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-13 11:48:55 följande:
    Jag har gått upp 1,5 kg sen inskrivningen.
    Rör typ ingenting på mig heller =/ Medans när William var liten så var jag ute och gick milslånga promenader varje dag, men nu har jag blivit så jävla lat !!
    Måste röra på mig mer, är sugen på att börja typ vattengympa sen när man börjar bli otymplig :)
    ja, vattengympa är jag oxå sugen på efter sommaren
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-06-13 11:24:36 följande:
    Jag äter inte nån skräpmat alls, kan inte äta en massa fett o så, blir en pizza nångång... och mcdonalds kanske varannan månad. Jag har en känslig mage, fick det efter dottern, så magen ballar ur totalt om jag äter fel.
    Jag har aldrig heller varit en godismänniska så godis o choklad blir det vääääldigt sällan! chips har jag alltid älskat men tyvärr går det ju inte, men ibland är jag så sugen så då äter jag iaf och hoppas på att magen är på bra humör
    men mat äter jag, vanligt mat, husmanskost och det e gott!
    det som jag stör mig på varje dag är att jag inte är ute och går minst 30 min varje dag!! varför är man så lat lixom.....?? är väl antagligen därför jag gått upp så mkt :(
    Ja precis så tänker jag med! 30 min, det är inte mkt alls men lik förbannat gör jag det inte! Men jag blir verkligen matt o andfådd! Idag va vi ute o gick 40 min, kändes som 1.5 timmar för min kropp! Nä jag ska verkligen försöka skärpa mig. Måste ju ta ut dottern med. Hon älskar att sitta i vagnen och bara titta Det är de enda som hjälper nu när hon haft sin extra griniga period, vilket iofs berott på tänder för nu har en tand nästa spruckit upp och humöret är bättre igen
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-06-13 11:56:03 följande:
    ja, vattengympa är jag oxå sugen på efter sommaren
    Det skulle jag verkligen med vilja testa. Ska se efter vi flyttat om de har sådant i simhallen där vi ska bo Men o andra sidan så ska ju sambon jobba så det är inte säkert jag kommer kunna gå.
  • Bebis050810

Nu har jag varit inne hela fm, plockat, donat och tvättat en massa! vi har haft 12-fikat och nu ska jag ut och gå!! nu jäklar! mamma har sin hund här under dagen och tog med sig stora tjejen för att hälsa på min mormor som e på sjukhus, så nu ska jag, liten och hunden ut på en promenix! sen blir det solstolen!!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Frogster

Jag har gått upp 3 eller 4 kg sen inskrivningen...
    Minns inte om vågen sade 64,5 eller 65,5 då.... Nu säger den i alla fall 68,6 =)

Är faktiskt nöjd med det!
    Gick upp ALLT före v.12-13 då jag var konstant hungrig i början!

Lär ju således ha gått ner lite av den vikten för liten tar ju faktiskt upp lite vikt nu....

• Helen C

Jag orkar inte tänka så mycke på vikten. Nu är de sommar, ska njuta med glass, god mat, jordgubbar, vattenmelon

Umgåtts med min syster hela dagen idag. Tog med barnen och spelade minigolf, riktigt varmt va de och trodde jag skulle dö garvid och värme, nej tack.....

Sen blev de grillar och vattenmelon efter de. Nu ligger pojkarna i sängen och kollar på Emil i Lönneberga.... Jag håller på och tvättar och plockat här hemma...

Haft en lugn tjej hela dagen i magen. men nu buffas de smått därinne, och man kan inte annat än njuta

• frukarlssonn

Appropå bebis så undrar jag om inte detta är en livligare bebis i magen än Olivia va. Hon rörde sig mkt o så men aldrig kickar o så. Buffade o stökade bara. Med tanke på att jag känner bebisen väldigt tdligt nu om jag ligger på rygg jämfört med va jag gjorde med Olivia vid denna tidpunkt. Henne kände jag bara lite bubbel och inte förrän senare att det va en riktig bebis. Denna känner jag så fort jag lägger mig ner! Mysigt det iofs, hoppas det håller i sig Tungan ute Lustigt, för två veckor sen kände jag inte ett skit.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2