• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NJsmamma
    Marinero skrev 2010-06-14 09:06:29 följande:
    Ja bilden va det som slog mig med. Nu skickar de ju hem inbetalningskort för bilderna här. Men mödravård är ju gratis såvida man inte går privat.
    Ja precis det är ju gratis.. hos oss betalar man för de bilder man vill ha när man är på ul, med jämna pengar, ej kort.. lite smidigare om man kunde få ett inbetalningskort då man kanske inte vet hur många bilder man får
  • frukarlssonn
    Catt skrev 2010-06-14 09:11:51 följande:
    Tycker att det är ganska fult att ta betalt för bilderna. I alla fall på det sättet de gjorde här när vi var på RUL med dottern. Inte viste vi att vi skulle ha haft kontanter med oss. De skriver ju ut bilder innan de vet om man vill köpa. Sen sa dem att de kostade 20kr st så om vi ville köpa bilderna fick vi gå och ta ut pengar. Om inte så slängde dem bilderna berättade hon sen. Förstår inte riktigt meningen med att skriva ut och sen slänga. Då kunde man lika gärna ha fått bilderna som att de skulle hamna i papperskorgen för de blir knapast billigare att slänga dem än att ge bort dem. Nåja. Denna gången hade vi pengar med när vi gjorde KUB och lär ha nån tjuga med imorgon på RUL också. Så att de inte behöver slänga bilderna....
    Ja det är ytterst märkligt måste jag hålla med om. Om det nu är utskrifetn som kostar kunde de väl ha frågat först! Alldeles uppenbart att man tar betalt bara för att...
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Jojo 85
    Catt skrev 2010-06-14 09:11:51 följande:
    Tycker att det är ganska fult att ta betalt för bilderna. I alla fall på det sättet de gjorde här när vi var på RUL med dottern. Inte viste vi att vi skulle ha haft kontanter med oss. De skriver ju ut bilder innan de vet om man vill köpa. Sen sa dem att de kostade 20kr st så om vi ville köpa bilderna fick vi gå och ta ut pengar. Om inte så slängde dem bilderna berättade hon sen. Förstår inte riktigt meningen med att skriva ut och sen slänga. Då kunde man lika gärna ha fått bilderna som att de skulle hamna i papperskorgen för de blir knapast billigare att slänga dem än att ge bort dem. Nåja. Denna gången hade vi pengar med när vi gjorde KUB och lär ha nån tjuga med imorgon på RUL också. Så att de inte behöver slänga bilderna....
    Det är ju sjukt ju. Om man nu inte har pengar kan dom ju lite snällt ge bort bilderna om dom annars bara hamnar i papperskorgen. Det är ju inget dom behöver skylta med.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • frukarlssonn
    NJsmamma skrev 2010-06-14 09:15:57 följande:
    Ja precis det är ju gratis.. hos oss betalar man för de bilder man vill ha när man är på ul, med jämna pengar, ej kort.. lite smidigare om man kunde få ett inbetalningskort då man kanske inte vet hur många bilder man får
    Ja inbetalningskort är smidigt Eller att man kan betala med kort. Oftast har jag inga pengar på mig utan betalar allt m kort så då är risken stor att man står där utan cash.
  • kicki08

ja just ja! UL bilderna! När jag fick rasmus för 7 år sedan betalade vi en symbolisk summa på 20 kr för bilderna. 4 st
    När Theo kom tror jag inte vi betalade så jättemycket heller. Nu hade dom höjt till 200 kr!!!
    SJUKA pengar för 4 ul bilder!

• frukarlssonn
    Jojo 85 skrev 2010-06-14 09:20:16 följande:
    Det är ju sjukt ju. Om man nu inte har pengar kan dom ju lite snällt ge bort bilderna om dom annars bara hamnar i papperskorgen. Det är ju inget dom behöver skylta med.
    Ja så jäkla sniket! Eller så är de så vrånga så de inte släpper på sina principer!
  • Bisquit

God morgon!

Visst är det härligt med bebissparkar!!

Vekrar ju helkorkat att dom skriver ut bilder som sen slängs.... Då kan man väl lika gärna få dom?

• frukarlssonn
    kicki08 skrev 2010-06-14 09:22:01 följande:
    ja just ja! UL bilderna! När jag fick rasmus för 7 år sedan betalade vi en symbolisk summa på 20 kr för bilderna. 4 st
    När Theo kom tror jag inte vi betalade så jättemycket heller. Nu hade dom höjt till 200 kr!!!
    SJUKA pengar för 4 ul bilder!
    200 spänn? Shit! Olivia betalade vi 50 spänn för fyra bilder tror jag de va! Nu fick jag fyra bilder med mig. Får se a slutsumman hamnar på.
  • Sassa82

Är lite dålig på att skriva oh läsa här emmelanåt, skrivs så mycket.  Ser att det är fler som inte känner sina barn eller känt senare. Känns bra för min del
    Jag trodde efter att man hört att när man blir gravid för andra gången så kan man känna tidigare. Jag kände i v. 16 med Melina och v. 18 kunde man känna buffar på utsidan.  Är i v. 19 nu och känner knappt bebisen. Gissar på jag har modekakan i framvägg men ibland undrar man ju om det är något annat fel.
    Vill bara det ska bli torsdag nu så jag kan få svar på alla frågetecken.

• Hedi

Oj här far man bilderna gratis. Jag tror att de flesta säger runt v20 just för att man inte skall oroa sig om man inte känner av bebisen. Det är ju väldigt individuellt det där och de vill nog inte skrämma upp folk i onödan.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2