• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • NoahLeah

Kikat igenom det ni skrivit sen sist.
    Jag har nog gått upp ca 6 kg sen inskrivningen så måste verkligen  börja tänka på vad jag stoppar i mig och börja röra på mig mer annars blir det tufft.

Vet inte om jag känner bebben el inte men ibland känns det som luftbubblor som spricker el hur man ska förklara det..kommer inte ihåg hur det kändes med Noah.

• Helen C

Tycker det e härligt med en livlig bebis... Jag får oxå buffande när jag lägger mig... Brukar få 2 buffar innan jag somnar och 2 när jag vaknat så det e mysigt....

När ni ligger på sidan tex. Känner ni att det e lite hårdare i nedre delan av magen typ i mitten???? Det känner jag. Ligger bebis där eller är de moderkakan??????

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-13 19:30:39 följande:
    Kikat igenom det ni skrivit sen sist.
    Jag har nog gått upp ca 6 kg sen inskrivningen så måste verkligen  börja tänka på vad jag stoppar i mig och börja röra på mig mer annars blir det tufft.

Vet inte om jag känner bebben el inte men ibland känns det som luftbubblor som spricker el hur man ska förklara det..kommer inte ihåg hur det kändes med Noah.
    Låter som bebis! Så kändes det för mig i början både med Olivia och denna Glad
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • NoahLeah
    Marinero skrev 2010-06-13 19:44:53 följande:
    Låter som bebis! Så kändes det för mig i början både med Olivia och denna Glad
    Hoppas det, varit så nojig den sista tiden att ngt är fel. Foten i munnen
  • Hedi

Idag kände min man bebisen för första gangen! det var väldigt mysigt.

• frukarlssonn
    NoahLeah skrev 2010-06-13 19:46:04 följande:
    Hoppas det, varit så nojig den sista tiden att ngt är fel. Foten i munnen
    Jag vte hur det känns, jag nojade som sjutton med. Men för en vecka sen börja jag helt plötsligt känna o helt pplötsligt känner jag hur mkt som helst! Helt otroligt va fort det ändras liksom.
    Hedi skrev 2010-06-13 19:50:47 följande:
    Idag kände min man bebisen för första gangen! det var väldigt mysigt.
    Åh va mysigt! Jag brukar känna pyttelite utanpå magen med men när sambon ska känna så kommer det inga buffar såklart. Och sen är det så ytterst svaga än så länge så det är svårt för honom att känna. Jag känner ju själv bäst inifrån än så länge
  • Hedi

Chanell: Sa har det varit för mig ocksa. Men sa idag sa kom det en buff precis när han lade handen pa magen. Skönt att han ocksa kunde konstatera att det verkligen var bebisen, ibland för jag för mig att jag bara inbillar mig . Kul ända att du känner den sa ofta nu.

• Helen C

Så mysigt att äntligen få känna av de lilla livet därinne... Så himla mysigt och jag myser för varje gång hon hör av sig

• frukarlssonn
    Hedi skrev 2010-06-13 20:02:19 följande:
    Chanell: Sa har det varit för mig ocksa. Men sa idag sa kom det en buff precis när han lade handen pa magen. Skönt att han ocksa kunde konstatera att det verkligen var bebisen, ibland för jag för mig att jag bara inbillar mig . Kul ända att du känner den sa ofta nu.
    Åh mysigt, ja rätt som det är så får de in en fullträff Tror jag va i v22 el nåt när sambon kände med Olivia.

Ja det är kul, måste va en vildare bebis helt enkelt el så ligger den "rätt" för att jag ska kunna känna Glad
  • Maddie72

Jag orkar inte heller tänka på vikten. Men visst det finns där nånstans. Som diabetiker får jag nog släppa det, eftersom man tar mkt extrainsulin för att blodsocker ska ligga så bra som möjligt, går man upp i vikt mer än andra ickediabetiker. Förra graviditeten gick jag upp 22 kg. Jag lär bräcka den siffran denna gång. Hmmmm....

De flesta här verkar vara på topp just nu. Sonen har ju vattkoppor på slutspurten, bara skorpor kvar, men även haft en rejäl förkylning som han gett mig nu. Ojoj vad jag hostar och snörvlar. Kul så här i slutet av terminen, sista veckan med elever, sen ytterligare halv vecka kvar med städ och planering inför hösten och sedan sommarlov till den 17 aug. Ska bli så skönt!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2