Inlägg från: Jojo 85 |Visa alla inlägg
  • Jojo 85

BF November,2010 DEL 2

Sassa82 skrev 2010-07-28 06:43:21 följande:
    Hej igen

Nu är vi tillbaka efter vår 2 veckor långa resa i USA va spännande. Dock blev det ju lite jobbigt emellanåt eftersom fogarnna inte är i topptrimm men det gick blev vila och bälte på.

Flygresan gick bättre än förväntat så alltid något.

Under tiden jag vart borta har jag fått ja till havandeskapspenning, fick det pga. av besvärren med fogarna annars får man det inte om man arbetar på förskola stod det.

Ser att ni pratat vagnar, hör blir det en urban jungle, vi beställde en rätt tidigt då det va rea på liggdelen, men vi får hämta ut den i början på november.
    Härligt med USA.. vill oxå åka dit nån gång..
    Grattis till HF, kul att höra att dom kan vara överséende ibland.. det hör ju inte till deras natur, hehe.
    Har ni beställt 2010 år modell? Vi tycker UJ är för dyr så vi har inte kollat närmare på den. Har bara sett att nytt för i år är 2 sufletter.

Ang. sömn.
    Josefine vaknar/ropar tidigast kl 8 i vanliga fall.. jaghar ju inte riktigt koll på hur länge hon faktiskt är vaken innan hon "ropar" på oss. Hon brukar va i full gång med att leka i sängen
    Josefine 4 maj 2009, BF 1 dec 2010 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Jojo 85
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-07-28 13:32:02 följande:
    Gick in i vecka 27 igår =)

Idag var vi o besikta bilen på vägen hem började sonen spy som en gris.. =/ Tror han är åksjuk så här va det sist vi åkte lite längre. Nån som vet om man kan få nån åksjukemedicin till en 3 åring?
    Jag tror man måste få via läkare för barn under 5 år.
  • Jojo 85

Hej.. Jag är på landet nu. Skulle in här via iphone appendix, men den är totalt värdelös eftersom man måste bläddra igenom ALLA sidor för att läsa det senaste så nu surfade jag mej hit ist. Ang att sova på mage så kan jag det, men ligger gärna lite halvt som halvt :) Flicknamn har vi några sen sist som vi fortf gillar. Men nu måste vi ju komma på pojknamn oxå.. Det är SÅ svårt att tycka lika. Min mage börjar växa på nu.. Men tror jag var större m Josefine vid samma tidpunkt. Så har det varit genom hela grav.

• Jojo 85

Yihoo! Hehe.. Nu fattar jag MammaD. Hade totalt missat att man kunde välja sida uppe i högra hörnet ;) Tack!

• Jojo 85

Här skrivs det på som vanligt :) jag e kvar på landet än o min man har smittat mej o dottern med sin förkyldning. Nu är febern borta men hostar HELA tiden känns det som.. Knappt mån sömn o min röst e snart helt borthostad. Det jobbigaste är ändå just nu att Josefine inte känner igen mammas röst så hes som jag är :(

Nu ska jag försöka pigga på mej lite med en kopp kaffe o lite bulle :)

• Jojo 85

Nu är jag tillbaka från landet... min mage har växt till sej ordentligt den senaste tiden tycker jag..

Dottern snubblade här hemma idag o lyckades slå av ena framtanden Tror den kommer dras ut då man kan se pulpan lite grann.. eftersom det är en mjölktand så bygger dom nog inte på den.. känns så dumt om hon ska gå med glugg eller halv tand i flera år.. men hellre än mjölktand än något värre.

• Jojo 85
    Marinero skrev 2010-08-07 21:47:44 följande:
    Oj då Ja tur i oturen att det va en mjölktand iaf.
    Ja, min man träffade en tjej förra hösten som berättade att hennes 2 åring sovit i deras säng o lyckats rulla ner mellan vägg o element som gav honom brännskador på större dlen av kroppen.. det är ju något han alltid kommer få leva med o han hade fått göra många hudtransplatationer bla.. lille stackarn.. en mjölktand är ju tillfällig, sen kommer det ju en ny.
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-08-07 21:52:37 följande:
    Ojoj, ja de kan verkligen gå illa Jo precis man får se det från den ljusa sidan. Även om de gör ont i mammahjärtat är de gör sig illa. Men ja, skrapsår osv får man väl se en hel del i framtiden.
    Nej, precis.. jag var t o m tvungen att gråta en skvätt o "sörja" den trasiga tanden. Själv slog jag i munnen många åner som barn i mkt hårdare material utan att någon tand gick av.. dock vart en tand gråaktig o jag fick dra ut den.. men då var jag nog iaf 5 år o det dröjde inte länge innan det kom en ny tand.
    Marinero skrev 2010-08-07 21:53:50 följande:
    Sambons kollega berättade att en kompis till henne hade en dotter som ställde sig upp i spjälisen och ramlade ner och bröt nacken och dog Gråter De hade inte hunnit sänka sängen
    Fy, vad hemskt! Jag tycker det kan vara läskigt när Josefine försöket klättra ur, men det går ju inte.. dock blir det nog till att byta till en resårmadrass på golvet om hon börjar få kläm på det.. just för att undvika sånna hemska olyckor.Det är sällan dom slår sej så illa just för att dom oftast amlar så avslappnat o är så mjuka i kroppen, men det finns ju inga garantier.
  • Jojo 85
    Marinero skrev 2010-08-07 22:06:15 följande:
    Jo kan tänka mig det!

Ja de va väldigt olyckigt att hon bröt nacken. Visst barn slår sig men att bryta nacken va verkligen maximal otur alltså Olivias sängkant är tack och lov så hög så hon når ens inte up med huvudet till kanten och kan inte klättar heller. Tur det för vi behöver ha kvar spjälisen ett tag till.
    Har du någon koll på hur lång Olivia är? Va har ni för spjälsäng? Vi har en brio med höj o sänkbar sida (botten har oxå 2 el 3 lägen). Kanten går till Josefines axlar ungefär, hon har vuxit otroligt mycket i sommar o kan har vissa kläder i strl 86.. från att ha börjat sommarn med 74.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2