• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Maddie72

Annizsj - Det där med att mannen inte hänger med på UL känner jag igen. Men att inte hjälpa dig att hitta barnvakt var trist. UL tar ju eg inte så lång tid, han borde väl kunnat ta ledigt den stunden och avlasta dig lite. Hoppas det gick bra,

• MissCh
    Bisquit skrev 2010-06-28 13:19:09 följande:

Håller alla mina tummar och tår för pennyjenny!

Är så besviken på min sambo just nu.... allt gick jättebra i fredags, på lördag förmiddag får han ett samtal från en arbetskamrat och måste åka in och trösta henne för att någon annan på jobbet har tydligen varit "dum".. Fattar inte alls varöfr min sambo ska dit och trösta, så bra vänner är dom inte. Vad jag vet? Iallafall, hela huset fullt av gäster och jag var jättetrött oh jätteledsen. Ville inte att han skulle åka men det gjorde han ändå. Kul... Känns som jag alltid kommer i andra ( tredje, fjärde ) hand.
    Sen på kvällen när alla gäster hade åkt så gick vi ut med hunden, då var kl 22. Hörde att grannarna var nere vid sin grillstuga, åker dit. Innan jag ens hinner kliva av typ så har han hoppat in i bastun.
    Jag vet inte ens om jag får basta och jag vill inte heller. Väntar ett tag. Sen töttnar jag och går till stallet.
    Sitter där en timme ( pysslar lite ) innan jag går hem. När jag kommer hem har det gått en och en halvtimme sen han "försvann". Då ringer han, jag skiter i att svara. Tycker att lite orolig kan han gott vara... ( vilket han inte är )
    Han är den som har hemnyckeln så han "vet" att jag inte kommer in.
    Sätter mig i uterummet hemma och väntar. När kl blir ett på natten.  så smsar jag och skriver att han kan väl åtminstone komma hem och släppa in mig så jag kan göra något annat.
    Han kommer hem och verkar inte vara ett dugg orolig för mig eller bry sig om vad jag har gjort. Han äter lite sen säger han att kom nu så går vi och lägger oss. Verkar inte alls förstå att han gjordt något korkat? Och jag orkade inte prata med honom då heller eftersom han hade fått i sig en del sprit i bastun.
    Var så otroligt arg och besviken.. pratade knappt på hela söndagen. han frågade om det var något ( vilket han borde ha märkt ) men det var inte på det här gulliga sättet utan mer... Meh, va är det med dig nu då?
    Ingen godnattpuss igår, ingen imorse heller.
    Jag är så trött på att jag inte får vara "sur" utan att han blir det och att jag alltid ska ta första steget till försoning.
    Så nu sitter jag här på jobbet och är alldeles gråtfärdig och besviken och vet inte vad jag ska göra.... eller säga.
    Eller är det bara jag som är gravid-hormonig och borde tagga ner?

Hej Bisquit, vad jobbigt för dig. Förstår att du är ledsen.
    Min erfarenhet är att det bästa ibland kan vara att varken välja att själv krypa till korset med svansen mellan benen eller att vänta på att han ska göra det. Vad jag menar är att du kan ju berätta hur du känner sakligt och be att han ska sätta sig in i det från din synvinkel, utan att för den skull ge honom rätt eller nåt sånt. Du har ju rätt att bli ledsen när han är tanklös. Samtidigt så kan det vara bra att berätta hur man känner utan att vänta på att någon ska förstå det själv. Jag känner ju inte din sambo, men människor har ju olika "kompetens" när det gäller att känna in hur andra upplever sakar. De kan ju vara bra ändå, men behöva lite tydligare budskap :)
    Jag tycker inte din reakation var alls konstig. Förresten, även om vi är "gravid-hormoniga" som du skriver och det bidrar till hur man känner, så spelar väl inte det någon roll. Känslan är ju lika på riktigt och kan inte viftas bort mer än någon annan känsla, och hormonerna kommer på köpet med graviditeten.
    Hoppas det känns bättre snart.
  • Jojo 85
    Annizsj skrev 2010-06-29 07:30:21 följande:
    Känner mig ledsen idag då jag borde vara glad. Värmen här är hemsk, har sovit ca tre h inatt o milo sov nog lika dåligt han. Till råga på det vaknade Viggo kl fem. Sen kommer sambon upp o ska till jobbet. Opps han har inte sagt till att vi ska på rul kl nio idag. Det går säkert bra säger han, men det är ju inte säkert. Jag kan inte gå dit själv med en ett o tre åring ju!!! Sen blir han sur på mig när jag klagar på hans förberedelse inför detta. Jag har tex sagt att vi måste försöka ordna barnvakt men han har inte gjort ett skit. Jag har hört mig för men ingen kan. Känns som om han i te bryr sig fast han säger att hM gör det. Eller så är det för att det är tredje gången nu, inget nytt ju. Känner mig sårad o ledsen. Får se hur det blir....
    På något sätt verkar det som at alt fixande ska vara upp till oss när det kommer till barnen kan jag känna. Kanske är det för att vi är hemma med dom. Dom trorvi har all tid i världen för att fixa o dona med ALLT som har med barn, hem o massor annat at göra.  Hoppas att allt löser sej!
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Bebis050810

Idag går jag in i vecka 21
    Längtar redan som bara den efter liten i magen

Nu ska jag ta barnen och gå ut på en promenad i solen, sen blir det till att sola hela långa dagen!!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • popcornplaya

Usch,har så sjukt ont av fogarna idag. Kan knappt gå omkring här hemma och då har jag bälte på mig, utan det så kan jag knappt röra mig alls. Ibland undrar man hur man ska orka hela graviditeten med att roa en liten här hemma, hålla ordning på hemmet och hålla humöret uppe när man helst av allt bara vill vila, vila och vila.

Jag är helt slut verkligen. Sonen vill ut och gunga men jag ooorkar inte. Allt känns bara piss just nu. Blev inte bättre av att sonen sovit dåligt inatt och fick komma in till våran säng. Det innebär att jag knappt sovit någonting.

Jaja det är väll bara att bita ihop, om en halvtimme ska han få lunch och sen ska han sova middag, då får jag vila......

Älskade Philip 080716 och en liten flicka BF 101121(sarahsbaby.blogg.se)
  • Bebis050810

ang. hur vi sover och läggning, som skrivits om i tråden..

Stora som är 4 1/2 år har aldrig sovit själv i eget rum men undantag för ca 1-2 mån period när hon var runt 7-8 månader.... kommer knappt ihåg det.
    hon har aldrig somnat själv heller.
    När hon var bebis ammade jag henne till sömns nere i tv-fotöljen sen gick jag upp och lade henne när hon väl sov. sen började hon med välling och då fick hon den i soffan och så somnade hon där och vi bar upp henne när vi la oss/när hon somnat. sen har det bara fortsatt så att hon somnat i soffan och sen har vi burit upp henne. Det var ju så mysigt när hon var liten att amma henne till sömns och sitta med henne i knät men nu är det inte lika roligt längre, hon kan ju inte somna själv i sin säng i sitt rum.

Lilla som är 2 år har sovit mkt bättre och när hon var runt året så la vi bara henne i hennes säng och så somnade hon, ibland på 5 minuter, ibland på 30, ibland var hon tyst, ibland grät hon ett tag... men det funkade jättesmidigt! fram till vi flyttade i februari, då vägrade hon sova och somna själv. hon bara skrek och skrek!!
    så nu ligger vi alla 4 i samma rum, deras sängar står på deras rum och i vårt rum finns en madrass på var sida om vår säng. där somnar de och sover bra hela natten! det som är bra med det är att de sover HELA natten, men det är ju inte det optimala! men vill ju ha lugn och ro och vuxenrum. dessutom somnar den inte förren runt 23-tiden nu!! inte kul! ingen egentid på kvällen men å andra sidan sover de till 9, så jag får ju alltid sova fram.
    Sen när bebisen kommer funkar det ju inte att sova 5 stycken i samma rum, då kommer vi ju bara väcka varandra.
    Så i augusti ska lilla oxå få en växasäng precis som storasyster, så ska de få sova i samma rum, den måste bara fungera!! annars vet jag inte vad jag gör......

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • NJsmamma

Hej tjejer!

Ett par dagar sedan jag var här inne och det har ju skrivits massor Hoppas ni mår fint allihop i denna härliga sommarvärme.. Var iväg och skulle köpa bikini förrut, hjälp inte det lättaste.. för det första var det rejält utplockat och sen så har man ju gått upp ett antal storlekar, hittade iaf en till slut som jag kommer ligga med vid strnandkanten och likna en strandad val

• Kavi81
    kicki08 skrev 2010-06-23 16:53:24 följande:
    Fy fan Så jäkla orättvist! Stackars PennyJenny
    Visst är dom kunniga och duktiga. Men få stopp på en 2 cm öppen och buktande hinna i V 22 är svårt Det innebär totalt sängliggande. Och även om hon skulle grejja det så kommer det inte gå hela vägen förmodligen.
    Men man brukar väl säga att man kan klara bebisar som är födda V 24 nu va? Hoppas hoppas hon grejjar några veckor till. Klar man inte ger upp när man har en bebis i magen! usch
    Hej!
    Hoppas ni inte tar illa upp att jag gör ett inlägg i er tråd, ang PennyJenny. Har "träffat" henne i en tråd för oss med prematura sd och är själv i liknande situation fast jag har bf 15 okt och fortfarande een bit av livmodertappen kvar, men ligger sedan ett par veckor inlagd. I min förra graviditet åkte jag in i v, 25 och  var öppen 4 cm men genom 4 omgångar tractociledropp under 11 dagar + superstrikt sängläge (utan ens toabesök) på sjukhuset stannade bebisen till v. 36+5! Så det kan gå vägen hela vägen!

Hoppas av hela mitt hjärta att PennyJenny ska få göra er blivande novembermammor sällskap i november!! Lycka till ni andra oxå!
  • kicki08

WOW! va härligt att du kom in Kavi81 och lyfte hoppet för oss om PennyJenny
    Vi tänker alla på henne varje dag härinne. Och hoppas att allt går vägen för dom.
    Jätteskönt att få en berättelse med ett lyckligt slut
    kram och tack

• Kinne79

popcornplaya- Kan du inte få bli sjukskriven om du har så ont?

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2