• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • sebbe123

Nu har jag inte varit inne här på en vecka och det skrivs massor ser jag.
    Hoppas ni alla har det bra i värmen.

Handlade det första plagget till bebisen idag, tycker det har varit svårt att veta när man kan börja shoppa.
    Sparkat hela dagen har det gjort också så härligt Skrattande

Har tyvärr fått ont i fogarna nu också, mindre kul.
    Städade lite igår och försökte flytta på en stor och tung matta och måste ha vridigt mig lite konstigt eller nått, för fy va ont jag fick i fogarna och mycket värre idag också, harr försökt att bara ta det lungt idag men det är inte lätt när gubben jobbar i norge och jag har barna själv och sen har jag en vänninas tjej här i veckan med.
    Men men det är bara att bita ihop.

• Bebis050810

Ja hoppas nu att det kommer gå bra för PennyJenny o hennes lilla bebis!! vilken mardröm!

Stackars er som har ont och krämpor av olika slag har aldrig haft foglossning och detta är min tredje graviditet, hur känns det egentligen? och vad beror det på?

Jag har solat hela em och barnen har lekt och badat i lilla poolen och hoppat på studsmattan nu ska vi ut och cykla en runda efter maten innan det är dax för en låång kall dusch!

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • Helen C

Hej tjejer...
    Aj aj aj e de jag kan säga, jag har bränt mig. Och lik förbannat så lär jag mig aldrig att smörja i mig grrrrrr, smisk på händerna borde jag ha, så man får skylla sig själv att man bara sitter och låter solen ta en. Nä skärpning......

Varit och kollat på en lägenhet idag, låg på 3.e våningen av 3 och pust och stön så kom jag upp, fy va jobbigt det e att vara gravid i denna vräme, tur det e sista gången.... Men vi kände väl att de inte va något så...
    Imorgon ska vi kolla på en annan lägenhet som vi verkligen vill bo, så hoppas den e fin. 2 min till sjukhuset så det e gutt hihi, och sen min syster som granne....

Nu mräker jag att fötterna svullnar, ite skönt. Kan sjutton inte ha några skor.... Varför klaga manhaha

• Hedi

Hej!
    Blev inlaggd igar pga blödningar. De kunde inte se varifran de kom pa ul sa de ville att jag skulle stanna. Var även magsjuk igar sa hade ju lite smärtor i magen. Verkar som att jag maste stanna tills imorgon. Peppar peppar verkar blödningen ha avtagit, nagon som varit med om det i tidigare graviditet runt v22?

• Helen C
    Hedi. Usch lät inge kul....Har inte haft blödningar i vecka 22... Men skönt dom avtagit och ta hand om dig och bebisen nu
  • frukarlssonn

Hedi: hoppas du inte kommer blöda mer! Jag har *peppar,peppar* aldrig blött under mina graviditeter förutom en gång med Olivia i v9 men det berodde på att vi hade sex.

Åh hoppas, hoppas allt ska gå bra nu för pennyjenny!! Känns hoppfullt när man läste inlägget längre upp!

Tack och lov har jag hittills sluppit foglossning jag med, men hört andra som haft det och det låter inte kul alls

♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Sassa82
    Hedi skrev 2010-06-29 19:25:55 följande:
    Hej!
    Blev inlaggd igar pga blödningar. De kunde inte se varifran de kom pa ul sa de ville att jag skulle stanna. Var även magsjuk igar sa hade ju lite smärtor i magen. Verkar som att jag maste stanna tills imorgon. Peppar peppar verkar blödningen ha avtagit, nagon som varit med om det i tidigare graviditet runt v22?
    Håller tummarna för att det inte är något allvarligt och att det inte kommer tillbaka då det avtagit.  Har ej haft blödningar så sent men va in i v. 14 med nästan störtblödning och det fick jag heller ej svar på vart ifrån det blödde men att det inte kom från livmodern i alla fall. Troligen känsliga slemhinnor.
  • NoahLeah
    Hedi skrev 2010-06-29 19:25:55 följande:
    Hej!
    Hoppas blödningarna inte kommer tillbaks och att du o bebben mår bra. *kram*
  • Helen C

Jag hade ischias med lillkillen och herregud säger jag. Inte igen bara för de pallar jag inte....
    Nu klagar jag på värmen som e riktigt jobbigt, men lik förbannat så ska jag va i den Magen solar jag inte utan sätter en tröja ovanpå... Kan säga att jag har riktigt ont på knäskålarna....

• Kinne79

Hedi- Nej, vad tråkigt, men skönt att du redan slutat blöda. Hoppas att allt är stabiliserat snart så att du får åka hem.

Helen- Märker inget i fötterna men mina fingrar börjar svälla nu i värmen, måste väl ta av mig ringarna snart antar jag, vill verkligen inte är rädd att jag inte kommer få ha dom förren en tid efter bebisen är född och det känns lite trist, men det hör väl till antar jag.

Tycker så synd om er alla som har krämpor. Jag känner ju ingen skillnad alls, förutom att jag blir lättare andfådd. Men lite beror det nog på att ni inte väntar första barnet, det ska ju tydligen bli värre andra gången förmodligen för att kroppen inte läkt ordentligt, det ska ju ta typ  8 år. Så jag njuter nu och är redan förberedd på att nästa gång kommer bli ett litet helvete.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2