• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C
    yonasam skrev 2010-05-07 18:30:39 följande:
    Vet inte vad jag har, jag kallar den för min "rumpnerv" men efter en hel dag så har jag fruktansvärt ont och ett varmt bad gör susen....Mitt dagliga bad har blivit min egna "gravidmysstund" jag läser på smällen böcker och sjunger och pratar med bebis...Jätteskönt :)
    Va mysigt de lät... Vill med ha badkar=)

Jag har någon slags nerv i kläm i ryggen och det e inte skönt... Jag hoppas att jag slipper ischias denna gången
  • Catt
    Frogster skrev 2010-05-07 17:46:41 följande:
    Åh, precis vad jag behövde läsa!Har luskat fram massor av folk som har problem med foglossningssmärta!Men fram till nu ingen som har samma ont som jag =)Känns skönt att inte vara ensam även om jag inte önskar någon denna förlamande smärta!Finns det något man kan göra för att minska eländet förutom att använda bälte?Brukar dessa besvär hänga kvar genom hela graviditeten eller brukar de gå över?Blir väldigt mycket tid på soffan nu...
    Nej tyvärr vet jag inget annat som hjälper mer än ta det lugnt och inte röra sig snabbt. Minns att det var apjobbigt att gå promenader. Hade det så nästan hela graviditeten med Tuva. Men det gick lite i perioder. Enligt min bm så känner vissa av dem mer än andra. Tyvärr. Men stödbältet hjälpte som sagt massor, finns kke nått på tradera eller blocket. Det är ju ingen farlig smärta men det gör det ju inte skönare att gå direkt.
  • Jojo 85
    Frogster skrev 2010-05-07 17:46:41 följande:
    Åh, precis vad jag behövde läsa! Har luskat fram massor av folk som har problem med foglossningssmärta! Men fram till nu ingen som har samma ont som jag =) Känns skönt att inte vara ensam även om jag inte önskar någon denna förlamande smärta! Finns det något man kan göra för att minska eländet förutom att använda bälte? Brukar dessa besvär hänga kvar genom hela graviditeten eller brukar de gå över? Blir väldigt mycket tid på soffan nu...
    Om man har mycket problem kan man få komma till sjukgymnast o få övningnar.
    yonasam skrev 2010-05-07 18:30:39 följande:
    Vet inte vad jag har, jag kallar den för min "rumpnerv" men efter en hel dag så har jag fruktansvärt ont och ett varmt bad gör susen.... Mitt dagliga bad har blivit min egna "gravidmysstund" jag läser på smällen böcker och sjunger och pratar med bebis...Jätteskönt :)
    Kan det vara ischias.. jag har ONT varje dag.. mer eller mindre

Ett varmt bd hjälper mot det mesta Iaf för stunden.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • PennyJenny

Tack tjejer, vad gulliga ni är. Jobbigast är ändå att det bara är jag och sambon som vet. . . Mår skit när jag ser mamma och pappa och dom vet ingenting. Fixar inte att berätta bara, min brorson fyller 1 år nu i helgen och vi ska fira honom då. På nåt sätt vill jag inte "förstöra" något vi ändå inte kan göra något åt förrens på måndag, då läkaren ändå kommer kontakta pappa.

Nåja... nu ska jag krypa in i sambons famn och gråta en skvätt. Hoppas man mår lite bättre sen.

Kram på er

• yonasam
    popcornplaya skrev 2010-05-07 18:44:11 följande:
    Vad mysigt det lät, kanske får införa det här hemma också. Min foglossning hade nog mått gott av ett avslappnande bad som avslut på dagen.Vi har föresten varit och kollat på en lägenhet idag, en 4:a med stor uteplats. Lite radhusfealing.
    popcornplaya: Va kul med nytt boende....Lycka till!

Ska gå o tappa upp mitt bad nu :)

Vi köpte en MammaPappa Bok häromdan...jättegullig, båda får skriva hur man känner, väger osv under graviditeten....

Har era män gått upp?
    min man är sömnig jämt och har gått upp säkert 3-4 kilo redan....Ursött!
  • frukarlssonn
    yonasam skrev 2010-05-07 21:27:48 följande:
    popcornplaya: Va kul med nytt boende....Lycka till! Ska gå o tappa upp mitt bad nu :) Vi köpte en MammaPappa Bok häromdan...jättegullig, båda får skriva hur man känner, väger osv under graviditeten.... Har era män gått upp? min man är sömnig jämt och har gått upp säkert 3-4 kilo redan....Ursött!
    Hihi Min sambo gick upp rätt mkt förra graviditeten. Han är rätt trött nu med men tror inte det beror på min graviditet
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • yonasam
    Marinero skrev 2010-05-07 21:29:29 följande:
    Hihi Min sambo gick upp rätt mkt förra graviditeten. Han är rätt trött nu med men tror inte det beror på min graviditet
    {#lang_emotions_laughing} De är så söta...
  • frukarlssonn
    yonasam skrev 2010-05-07 21:36:56 följande:
     De är så söta...
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Hedi

PennyJenny: Vilka fruktansvärda nyheter men som de andra skriver ta inte ut det värsta i förskott. Jag vet att det är svart och det bästa är kankse att bara fa vara ledsen och grata ut. Haller tummarna för att det inte ska vara sa illa som det verkar kram.

Chanell: Nu har jag köpt paracetamol, jäklar vilken huvudvärk jag hade idag.

Har varit iväg och köpt tva graivdjeans pa HM. Det var rea de kostade 20 euro istället för 50 sa jag köpte tva par i olika storlekar .

• Rosen
    PennyJenny skrev 2010-05-07 14:34:11 följande:
    Jag vet ingenting mer än att det stod metasta? Primär tumör? Och sen att dom rekommenderar fortsatt utredning. Därför ville jag inte säga nåt till honom, tycker det känns så fruktansvärt att veta bara. Är helt slut mentalt, bara gråter och är arg och ledsen på allting.
    vet inte vad jag ska skriva, men en stor kram till dig o hoppas att din far klarar sig i många år till. {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2