• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Jojo 85
    PennyJenny skrev 2010-05-07 14:07:09 följande:
    Idag mår jag inget vidare :( Har fått reda på att min pappa kanske har lungcancer idag. Han vet inget ännu, det är bara jag som vet i hela familjen (arbetar inom vården och fick svaren till jobbet idag och jag fixar inte säga det) Fan... Jävla fan fan fan!! Tänkte ändå så sent som igår att "Gud vad jag är lycklig. Men det förvånar mig inte om det kommer nåt hemskt snart". Jodå... klart det gjorde det :( Pappa kommer få sitt svar av sin läkare på måndag. Hela jag gråter inombords, fattar inte hur jag ska klara hela helgen och låtsas som ingenting :( Vill inte berätta idag för det finns ingen han kan vända sig till med alla frågor han säkert kommer få. Vet inte om jag gör rätt eller fel, men just nu känns det som det rätta beslutet att hålla svaret för mig själv. *Ledsen*
    Usch vad hemskt! Är det väldigt illa.. eller du kanske inte vet mer ingående??

Min pappa gick bort i cancer för 2 år sedan o min mans mamma gick bort i lungcancer för snart 7 år sedan Vi HATAR den sjukdomen i den här familjen.
    Min farmors man gick bort i leukemi för några månader sedan, han hade dock fått leva länge.. dom gav honom ett par år från början men han levde nästan 10 år till, så vi är lyckliga över att han fick så mycket tid. Min pappa gick bort väldigt fort Men han hade malingt melanom.. som spred sej till levern..

Livet är orättvist Hoppas du får ha din pappa kvar ett bra tag till trots cancer!
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • PennyJenny
    Jojo 85 skrev 2010-05-07 14:20:11 följande:
    Usch vad hemskt! Är det väldigt illa.. eller du kanske inte vet mer ingående??Min pappa gick bort i cancer för 2 år sedan o min mans mamma gick bort i lungcancer för snart 7 år sedan Vi HATAR den sjukdomen i den här familjen.Min farmors man gick bort i leukemi för några månader sedan, han hade dock fått leva länge.. dom gav honom ett par år från början men han levde nästan 10 år till, så vi är lyckliga över att han fick så mycket tid. Min pappa gick bort väldigt fort Men han hade malingt melanom.. som spred sej till levern..Livet är orättvist Hoppas du får ha din pappa kvar ett bra tag till trots cancer!
    Jag vet ingenting mer än att det stod metasta? Primär tumör? Och sen att dom rekommenderar fortsatt utredning. Därför ville jag inte säga nåt till honom, tycker det känns så fruktansvärt att veta bara. Är helt slut mentalt, bara gråter och är arg och ledsen på allting.
  • Helen C
    Idag mår jag inget vidare :( Har fått reda på att min pappa kanske har lungcancer idag. Han vet inget ännu, det är bara jag som vet i hela familjen (arbetar inom vården och fick svaren till jobbet idag och jag fixar inte säga det) Fan... Jävla fan fan fan!! Tänkte ändå så sent som igår att "Gud vad jag är lycklig. Men det förvånar mig inte om det kommer nåt hemskt snart". Jodå... klart det gjorde det :(Pappa kommer få sitt svar av sin läkare på måndag. Hela jag gråter inombords, fattar inte hur jag ska klara hela helgen och låtsas som ingenting :( Vill inte berätta idag för det finns ingen han kan vända sig till med alla frågor han säkert kommer få. Vet inte om jag gör rätt eller fel, men just nu känns det som det rätta beslutet att hålla svaret för mig själv. *Ledsen*
    Massa kramar till dig.... Det är ett jobbigt besked att få både för honom och familjen, men bara finns där för honom, jag tror att han vill ha ert stöd så mkt som möjligt även om män inte visar de.... Men du avgör själv och du ska berätta eller inte
  • frukarlssonn

PennyJenny: många kramar, måste kännas helt fruktansvärt {#lang_emotions_cry}

Hedi: paracetamol får du äta ja Det köpte jag i Tyskland när vi va där och jag fick såklart feber och mådde jätteilla! Va i v16 då m Olivia.

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Bunny81
    Idag mår jag inget vidare :( Har fått reda på att min pappa kanske har lungcancer idag. Han vet inget ännu, det är bara jag som vet i hela familjen (arbetar inom vården och fick svaren till jobbet idag och jag fixar inte säga det) Fan... Jävla fan fan fan!! Tänkte ändå så sent som igår att "Gud vad jag är lycklig. Men det förvånar mig inte om det kommer nåt hemskt snart". Jodå... klart det gjorde det :(Pappa kommer få sitt svar av sin läkare på måndag. Hela jag gråter inombords, fattar inte hur jag ska klara hela helgen och låtsas som ingenting :( Vill inte berätta idag för det finns ingen han kan vända sig till med alla frågor han säkert kommer få. Vet inte om jag gör rätt eller fel, men just nu känns det som det rätta beslutet att hålla svaret för mig själv. *Ledsen*
    Usch... Stackars dig! Förstår att du mår skit just nu! Cancer är en hemsk sjukdom... Man får inga bra tankar när man hör ordet. Men försök att inte tänka på det värsta än! Jag är själv väldigt bra på att göra det (ta ut det värsta i förskott). Men kanske är det inte så illa som du tror, hoppas åxå att de upptäckt sjukdomen tidigt. Läkarna är ju åxå duktiga idag på att bota cancer/bromsa sjukdomen. Försök tänk positivt! *kramar om*
  • Frogster
    Men... {#lang_emotions_frown}
    Finner inga ord...
    Kan inte för mitt liv föreställa mig hur det känns att få ett sådant besked.
    Hoppas innerligt att det går att få bukt med!
  • Frogster
    Catt skrev 2010-05-07 11:11:09 följande:
    Frogster, hade väldigt ont i ligamenten när jag väntade dottern och börjar känna av dem igen. Köpte ett stödbälte som jag använde flitigt, hjälpte massor. Lär plocka fram det om nån vecka igen. Jag tror att det på vissa mvc finns såna att låna/hyra men inte på alla. De är ju inte direkt billiga att köpa själv men de ger verkligen grymt stöd för ligamenten (och foglossning skulle jag tro, men det fick jag inte så mycket av förra graviditeten).
    Åh, precis vad jag behövde läsa!
    Har luskat fram massor av folk som har problem med foglossningssmärta!
    Men fram till nu ingen som har samma ont som jag =)
    Känns skönt att inte vara ensam även om jag inte önskar någon denna förlamande smärta!

Finns det något man kan göra för att minska eländet förutom att använda bälte?
    Brukar dessa besvär hänga kvar genom hela graviditeten eller brukar de gå över?
    Blir väldigt mycket tid på soffan nu...
  • yonasam

PennyJenny: Usch Usch Usch va hemskt...Stackars dig :(
    *BamseKram*

• yonasam
    Frogster skrev 2010-05-07 17:46:41 följande:
    Åh, precis vad jag behövde läsa!Har luskat fram massor av folk som har problem med foglossningssmärta!Men fram till nu ingen som har samma ont som jag =)Känns skönt att inte vara ensam även om jag inte önskar någon denna förlamande smärta!Finns det något man kan göra för att minska eländet förutom att använda bälte?Brukar dessa besvär hänga kvar genom hela graviditeten eller brukar de gå över?Blir väldigt mycket tid på soffan nu...
    Vet inte vad jag har, jag kallar den för min "rumpnerv" men efter en hel dag så har jag fruktansvärt ont och ett varmt bad gör susen....
    Mitt dagliga bad har blivit min egna "gravidmysstund" jag läser på smällen böcker och sjunger och pratar med bebis...Jätteskönt :)
  • popcornplaya
    yonasam skrev 2010-05-07 18:30:39 följande:
    Vet inte vad jag har, jag kallar den för min "rumpnerv" men efter en hel dag så har jag fruktansvärt ont och ett varmt bad gör susen....Mitt dagliga bad har blivit min egna "gravidmysstund" jag läser på smällen böcker och sjunger och pratar med bebis...Jätteskönt :)
    Vad mysigt det lät, kanske får införa det här hemma också. Min foglossning hade nog mått gott av ett avslappnande bad som avslut på dagen.

Vi har föresten varit och kollat på en lägenhet idag, en 4:a med stor uteplats. Lite radhusfealing.
    Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2