Inlägg från: Kinne79 |Visa alla inlägg
  • Kinne79

BF November,2010 DEL 2

MammaDeborah skrev 2010-09-22 18:22:34 följande:
    Tydligen är det kraftigt ökad risk för moderkaksavlossning och blödningar. Skulle det hända har de bara minuter på sig att ta ut bebisen (katastrofsnitt). Dvs inte ens ambulans hade hunnit in med mig. Därför blir jag inlagd om den är föreliggande... Dvs i väntan på snittdatum.
    Både jag och mannen är alldeles avtrubbade här. Vi vill bara få barn i säng och sätta oss och deppa tillsammans i soffan...
    Tack för alla kramar!
    Vet knappt vad jag ska säga, måste vara jättejobbigt. Så taskigt också att ni måste vänta på en tid tills på fre, varför kan du inte få komma och kolla tidigare?
  • Kinne79

Är inne i en tröttperiod eller så har jag bara för mycket att göra.

Jag har gått upp 10kg, och just nu har jag ca 30 att bli av med efter förlossningen för att nå min trivselvikt, förmodligen blir det ju ännu mer. Gick ju tyvärr upp 7 kilo av alla hormonerna, plus att jag redan innan det var överviktig. Men hoppas att det ska bli lättare nu, dels så är jag motiverad för att det skulle underlätta syskonförsök, sedan är jag ganska säker på att jag var deppig pågrund av att jag aldrig lyckades bli gravid, när bebisen väl är här hoppas jag att glädjen ska hjälpa mig tappa kilon (man kan ju iaf drömma) Men jag har ju även fått reda på att jag har pco, vilket innebär att det är svårare att gå ner i vikt. Men jag planerar långa promenader med vagnen.

• Kinne79
    NoahLeah skrev 2010-09-23 19:40:15 följande:
    Nja, han är inte så bra på att massera tyvärr.
    Min man är bra på mycket, men massera är han inget bra på, han knådar någon minut och sedan lessnar han. Hade kanske varit annorlunda om jag hade haft riktigt ont.
  • Kinne79

Går in i v. 30 imorgon och min bebis rör sig fortfarande nästan inget. Nån spark på morgonen och ett par på kvällen. Än har jag inte känt något i kväll. Är det verkligen normalt?

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-09-23 20:12:36 följande:
    Alla bebisar är så olika! Ring om du är orolig men jag tror de kommer säga samma sak!
    Misstänker att de skulle säga att det inte är något att oroa sig för, men det känns ändå konstigt att den knappt sparkar alls. En aktiv kväll är det kanske 10ggr, men andra kvällar kanske 3ggr. Inget på dagen eller natten.
  • Kinne79

Var ju uppe på förlossningen i v.25 just för att jag inte kännt något. Och var inte länge sedan jag var och lyssnade på hjärtat. Ska avvakta i helgen och se hur mycket jag känner, så får jag ringa bm på måndag om det varit lite aktivitet.

• Kinne79
    Marinero skrev 2010-09-23 21:43:47 följande:
    Gör det. Men det viktigaste är att du känner NÅGOT! Känner du inget på en hel dag eller så, tveka inte att ringa! Brukar aldrig va ngn fara men gör alltid det för säkerhets skull! Fl brukar alltid kolla upp för att va på den säkra sidan!
    Jag känner något varje kväll, men det är just det att det är så lite. Är nog inget att oroa sig för, har väl för mycket energi att lägga på just detta då jag inte har några andra bekymmer. Var på andra föräldraträffen idag och kände mig annorlunda som sover hur bra som helst, ingen foglossning eller onda sammandragningar.
  • Kinne79
    Annizsj skrev 2010-09-23 21:49:07 följande:
    Här är det inte direkt sparkar utan sträckningar och ett hälsans farande! Förstår inte att den kan ha så mkt plats fortf????? Borde vara gAnsks uttöjt där i och med att detta är tredje på så kort tid. Trodde aldrig att jag skulle klämma ut tre underbara barn på 3 ,5 år! Men detta är absolut sista!!!!!
    Fast lite häftigt är det att du kommer ha tre barn under 3,5 år. Jag är impad.
  • Kinne79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-23 22:28:30 följande:
    När jag var på ul sist och min bm också har sagt om jag känner minskade av rörelser o aktivitet så ska jag ringa till fl med en gång
    Jag känner inte minskade rörelser. Mitt lilla pyre har ju aldrig direkt rört sig, men trodde att jag skulle känna mer och mer iom att bebisen blir större.
  • Kinne79
    Frogster skrev 2010-09-24 08:08:27 följande:
    Nej, det enda som är färdigt hemma är lite av kläder och sängkläderna som tvättats och gjorts i ordning.
    Har fortfarande en hel del saker kvar att köpa!
    Förvisso mest sånt till mig som bh, inlägg och liknande och lite smått till Mini men inget som är akut.

Enda som just nu känns lite smådumt är att jag ju tyckte det var onödigt att köpa några pyttekläder för de blir ju ändå urväxta så fort!
    Så det minsta som finns i Minis garderob är 56 vilket han ju lär kunna drunkna i ett rätt bra tag! Haha
    Gjordes en ungefärlig mätning på honom igår som visade att han troligtvis är rätt liten även för sin ålder.
    Åh, så spännande! Hoppas allt går bra.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2