BF November,2010 DEL 2
Ja jag tycker oxå jag bär lågt ner. Men likfan så tar livmodern emot som en sten när jag böjer mig ner
hihi
Ja jag tycker oxå jag bär lågt ner. Men likfan så tar livmodern emot som en sten när jag böjer mig ner
hihi
hihihi, ja herregud. Man känner sig som en 90 åring nuförtiden. Det går absolut inte fort när man går inte :-P
Jag tycker det är lite jobbigt att sitta ner oxå tyvärr... jag får svårt att andas. bebisen trycker hemskt uppåt.
När brukar magen sjunka och det lättar lite? För visst är det väl så att magen står som högst nu ungefär?
Förstår det, ligga på rygg höggravid är ju inte bra säger dom. Det är jobbigt om inte annat. Det kan ju trycka på nån nerv som gör att man känner sig just svimfärdig.
Frogster: man behöver inte alls ha sammandragningar eller förvärkar. En kompis till mig kände absolut inte ett skit rent ut sagt förrän nån vecka innan det var dags. Mööööjligen några små sammandragningar kände hon då. Men inget som gjorde ont. POFF så gick vattnet för henne bara.
Kan säga att ungefär samma var det för mig med första barnet. kände absolut ingenting. Så det är väldigt olika. Tänk inte alls så mycket på det där. Så länge du känner din bebis ska du vara helt lugn och bara njuta av att slippa alla sammandragningar och förvärkar. det är ingen lek direkt.... :-/
Mensvärken du känner har även det med förberedelserna inför förlossningen att göra. Det är även växtvärken av livmodern som känns ungefär så. Men det är helt normalt iallafall. Så har jag haft ett bra tag till och från
Nä jag säger bara NJUT ni som slipper sammandragningar och förvärkar å hela baletten.
Frogster: Tycker du har en väldigt fin och nätt mage
Det hade jag med tyckte jag fram tills för en vecka sedan ungefär när allt bara exploderade. Nu är magen sprängfärdig känns det som och det är omöjligt att förstå hur det ska få plats å växa 6 veckor till :-/
Det här med hjärtljud har jag oxå alltid ansett varit skrock. Speciellt när Theo hade hjärtljud nästan alltid över 140 och runt 150. Rasmus däremot hade ofta mellan 130-140.
Denna bebis har alltid över 140. Men sen sa min BM när jag var där sist "Ja det verkar ju vara lite flickiga hjärtljud" :-O
Jag har då aldrig träffat en BM som sagt så. Dom brukar ju alltid säga att det är skrock
Blev lite förvånad hihi