Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Ja jag tycker oxå jag bär lågt ner. Men likfan så tar livmodern emot som en sten när jag böjer mig ner
    hihi

• kicki08

hihihi, ja herregud. Man känner sig som en 90 åring nuförtiden. Det går absolut inte fort när man går inte :-P
    Jag tycker det är lite jobbigt att sitta ner oxå tyvärr... jag får svårt att andas. bebisen trycker hemskt uppåt.
    När brukar magen sjunka och det lättar lite? För visst är det väl så att magen står som högst nu ungefär?

• kicki08

Förstår det, ligga på rygg höggravid är ju inte bra säger dom. Det är jobbigt om inte annat. Det kan ju trycka på nån nerv som gör att man känner sig just svimfärdig.

• kicki08

Frogster: man behöver inte alls ha sammandragningar eller förvärkar. En kompis till mig kände absolut inte ett skit rent ut sagt förrän nån vecka innan det var dags. Mööööjligen några små sammandragningar kände hon då. Men inget som gjorde ont. POFF så gick vattnet för henne bara.
    Kan säga att ungefär samma var det för mig med första barnet. kände absolut ingenting. Så det är väldigt olika. Tänk inte alls så mycket på det där. Så länge du känner din bebis ska du vara helt lugn och bara njuta av att slippa alla sammandragningar och förvärkar. det är ingen lek direkt.... :-/
    Mensvärken du känner har även det med förberedelserna inför förlossningen att göra. Det är även växtvärken av livmodern som känns ungefär så. Men det är helt normalt iallafall. Så har jag haft ett bra tag till och från

• kicki08

Nä jag säger bara NJUT ni som slipper sammandragningar och förvärkar å hela baletten.

• kicki08

Frogster: Tycker du har en väldigt fin och nätt mage Det hade jag med tyckte jag fram tills för en vecka sedan ungefär när allt bara exploderade. Nu är magen sprängfärdig känns det som och det är omöjligt att förstå hur det ska få plats å växa 6 veckor till :-/

• kicki08
    popcornplaya skrev 2010-09-21 11:11:38 följande:
    Hemkommen från BM.

Hjärtljud låg på 136 så det är ju typiskt pojkljud fast sonen hade flickljud hela tiden...haha. Sen hade jag inte gått upp något på dom här tre veckorna sen sist utan vågen stog på ett ½kg mindre till och med. Och SF måttet var 30cm och med Philip hade jag 32cm i samma vecka. Hoppas det innebär en liten bebis.

Bebis ligger även med huvudet neråt men rörlig. Fast jag visste innan att huvudet var ner för rumpan gillar hon att trycka upp mot mina revben. Och att huvudet fortfarande är rörligt gör inte så mkt för sonen fixerade sig aldrig heller, han var som mest ruckbar mot slutet.

Fick även tider till en föräldragrupp också som börjar 27/10. Men sista träffen var 24/11 så den hoppas jag att jag missar, då vill jag redan vara tillbaks hemma med bebis.

Nä nu blir det att starta en diskmaskin innan sonen ska hämtas. Hela förmiddagen har ju försvunnit iväg nu......
    Skönt att allt såg bra ut Och härligt att inte gå upp i vikt. Jag hade ökat 4 kg på en månad!! :-O Vilket var väldigt chockerande eftersom jag hållt mig jättebra i viktuppgång tidigare. Men mina ben har förklaringen... Dom är svällda som fasen :-/ 

Jag känner mig verkligen sprängfärdig i magen! Herregud.... *puh* NU önskar jag bebis ville sjunka ner lite så jag kan andas igen

Känner mig jäkligt trött idag. Nästan svimfärdig och har lite ont i kroppen Har varit väldigt dåligt med sömn senaste dagarna. Skulle mer än gärna åka hem från jobbet....
  • kicki08

Det här med hjärtljud har jag oxå alltid ansett varit skrock. Speciellt när Theo hade hjärtljud nästan alltid över 140 och runt 150. Rasmus däremot hade ofta mellan 130-140.
    Denna bebis har alltid över 140. Men sen sa min BM när jag var där sist "Ja det verkar ju vara lite flickiga hjärtljud" :-O
    Jag har då aldrig träffat en BM som sagt så. Dom brukar ju alltid säga att det är skrock
    Blev lite förvånad hihi

• kicki08
    MammaDeborah skrev 2010-09-22 07:31:06 följande:
    Om 2,5h är det dags för UL. Håll nu tummarna är ni snälla!! Jättenervös!!! Kram!
    *håller tummarna hårt* Men det kommer så superbra allting
    NoahLeah skrev 2010-09-22 07:23:09 följande:
    Fan, inte ens brustabletterna som skulle vara milda klarar jag av utan atty magen pajar helt...vad ska man äta för att inte bli levande död???
    Hemofer är det jag kör. Det är det enda som min mage grejjar. Niferex blir jag jätteillamående av och det kan dröja dagar innan jag får gå på toa. :-/ inge vidare.....
    Bebis050810 skrev 2010-09-21 23:10:17 följande:
    Åh vad jag hatar detta illamående!! har varit så flera kvällar på rad nu, så fort jag lägger mig ner och legat i 5 min så kommer illamåendet, va fasen beror det på??
    as-jobbigt! jag kan inte sova när jag mår så illa, tagit en postafen nu, mår bättre bara jag sitter upp. men jag kan ju inte sitta o sova.
    Jag håller med dig..... Nu har jag det tack å lov inte varje dag. Men sätter det igår så gör det på kvällen och när man ligger ner. Så förmodligen är det så att bebis ligger och trycker på ställen som gör att man mår illa. Tarmarna är ju rejält tilltrycka nu så det kanske stoppar upp ibland och orsakar illamående. Har förstått att det inte är mycket å göra nu iallafall......
    Tittar man på min graviditet så kan man säga att jag mått illa hela jäkla graviditeten. För det har aldrig upphört helt även om det avtagit.
  • kicki08
    NoahLeah skrev 2010-09-22 07:58:38 följande:
    Usch..mår verkligen skit idag. Sovit kanske 2 timmar, magen är paj och mår sjukt illa men bara masa sig till jobbet o köra 12 timmar...får inte vara hemma.
    Här har du en till som inte mår någe vidare. Kom i säng runt 22.30 och sen kissade jag väl en sådär 5 ggr mellan 23-03 inatt. Då vaknade Theo och kunde inte somna om. Så där härjades det ett tag. När jag äntligen fick somna igen så kom stora sonen in 4.30 ungefär och undrade när det var morgon. Ja då var det ju bara å massa sig upp å kissa igen eftersom man blev väckt..... *suck* Jag vet inte hur mycket jag sovit. Men det känns som jag aldrig somnat ens. Nu sitter man här på jobbet som en levande död ungefär. *gäääsp* Fysiskt ont i kroppen av trötthet.
    Det blir en lång dag
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2