Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

taniko: Man ska ju verkligen inte behöva ställa upp bara för att få frid i huset. Då är något fel. Det är ju en speciell situation när man är gravid och det är ju faktiskt inte i evigheter. Så man ska ju kunna rida ut en sån sak.

Chanell: Häftigt att hon ligger nedåt. Jag tror nog hon stannar så
    Hoppas min tjej ligger nedåt med. Det vore jäkligt konstigt om hon inte gör det eftersom det trycker någe oerhört nedåt. Och det är dom här diffusa kraffsningarna nedåt nu och mer ordentliga kickar åt sidorna och uppåt. Så konstigt vore annars På torsdag får jag veta

• kicki08

Jag har en ganska molande ont nere vid blygbenet typ. Ovansidan... hur ska jag förklara. Under magen vid blygbenet typ. Det sticker och molar och gör ont helat iden i stort sett. Någon som känner igen det?
    Är det något man behöver vara orolig över? Känner inte igen det sedan tidigare.....

• kicki08

Jag har läst om dom där p-datorerna. Och har funderat över det. Har en som jag kan få om jag vill. MEN, hon som har haft den blev gravid trots hur det visade 2 ggr!!!
    Dom är tydligen väldigt ja, vad ska man säga... det funkar inte på alla. Så man ska inte lita 100% på den.
    Men har man inget annat så vad gör man.....

• kicki08
    Marinero skrev 2010-09-13 11:48:35 följande:
    MammaDeborah: jag har hört att hormonspiral ska funka på överkänsliga då hormonerna stannar där nere om man säger så, vandrar inte ut i kroppen. Men jag förstår att du inte vågar testa med tanke på hur känslig du är och sen att du haft utomkveds, då är nog ingen spiral bra kanske...

Ja jag trodde inte jag skulle behöva skydda mig eftersom Olivia tog sån tid Men tydligen kan man bli gravid på ett litet nyp med fast det behöver inte va så nästa gång såklart men nu tar jag inte förgivet att jag kan köra på utan p-medel
    Ja det hörde ju jag med. Därför jag provade det. Det funkade 1½ år men sen fick jag jätteont i magen nästan konstant. nedåt livmodern. även min mamma har helat sitt liv haft problem med hormoner. Hade spiral hon med men fick även hon problem. Det slutade med att hon fick operera bort livmodern pga hon fick knölar i hela livmodern. :-/ Hoppas verkligen itne det händer mig.....
  • kicki08

Fy fasen! Utomkveds låter läskigt... Att det kan få sådana konsekvenser att man måste operera bort en äggledare. är det alltid så eller klarar man båda ibland?

• kicki08

Nä jag blir knäpp på det här med valet jag med. Man får väl helt enkelt rikta in sig på frågor som JAG tycker är viktig och så välja det partiet. Oavsett om det är höger lr vänster.
    Men ja... Tyvärr så är jag VÄLDIGT mycket emot moderaterna på den högra sidan.

• kicki08

Jag vet iallafall att moderaterna, vänsterpartiet, kristendemokraterna skulle jag ALDRIG rösta på.
    Sen får vi se. Men jag tror det lutar år rött iallafall.

• kicki08
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-13 18:19:45 följande:
    Idag såg flödet bra ut , hoppas innerligt att det gör det på fredag med.
    Jojo 85 skrev 2010-09-13 18:06:28 följande:
    Nej, dom orden vill man ju verkligen INTE höra
    Jag hoppas innerligt att allt ska gå bra o att han lägger på sej till nästa viktkontroll o att flödet i navelsträngen fungerar!
    Vad gör dom om flödet inte fungerar som det ska då? Kan dom göra något utan att behöva plocka ut bebisen?
    Jag vet inte om dom kan göra nåt om flödet skulle vara dåligt. vill ju inte att han kommer ut nu, när han är så himla liten =/
    Men det var väl himla osmidigt av dom att säga "Det här ser inte alls bra ut" Hoppas att det kanske är så att han bara stannat till ett tag och sätter igång snart igen. Om flödet i navelsträngen är bra får du bära tiden ut då?
    Hoppas verkligen att allt kommer gå bra. Massor av kramar
  • kicki08
    Marinero skrev 2010-09-13 22:37:41 följande:
    Ja så är det ju. Olivia funkade så bra så därför blev vi snabbt sugna på en till. Men sen hur tvåan kommer va det vet man ju aldrig! Därför är det omöjligt att planera en trea nu. Kanske kommer vi få några grymt tuffa år med kolik, sömnsvårigheter mm. Ja inte kolik i flera år men det kan ju börja med det och det ena löser av det andra plus Olivia som kommer in i trots osv. Från börjhan visste vi inte ens om och när vi ville ha tvåan. Suget kom när vi hade kommit in i föräldrarollen mer och rutinerna funkade bra. Och så är det ju så att en del vill njuta av dessa fungerande rutiner innan de ger sig in i spelet igen Så olika hur man känner där.
    Tänkte på det senast igår när jag fick springa och jaga busfröet för han gjorde en massa hyss. Jag kommer fasen få springa omkring och amma sen    Jag ska verkligen försöka njuta och ta det lugnt så mycket jag bara kan dom första 10 dagarna när sambon är hemma. Sen får vi se om jag kan få upp min mamma och hjälpa mig nån vecka oxå. Så man har lite hjälp första tiden iallafall.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2