Inlägg från: kicki08 |Visa alla inlägg
  • kicki08

BF November,2010 DEL 2

Helen C skrev 2010-09-22 10:52:37 följande:
    God förmiddag..

Idag har jag och sambon handlat blöjor, nappar, amningskupor, schampoo, bindor, så nu e man förbered på BB iaf... Sängen ska vi hämta i slutet på månaden....

Har sååå ont i mitt underliv. Jätte jobbigt att gå på toan
    Ja det känns som ett jäkla tryck nedåt när man går på toa!! Det är hemskt! Nästan så nått ska ramla ut
  • kicki08
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-22 12:15:08 följande:
    Då var ytterligare ett besök averkat hos Barnmorskan :)

Vikten är nu på totalt + 14 kg. Inte konstigt att man börjar känna sig tung.
    Blodtryck: 110/60
    Lillebrors hjärtljud: 138-140
    SF Måttet: 31 cm (Magen har alltså vuxit 3 cm på 2 veckor) UNDERBART !! :)

Lillebror sköter sig och tjockar på sig!! :)
    Nästa gång ska vi skriva en sammanfattning av graviditeten, och lite tankar som jag har kring förlossningen.
    Åh va härligt!! Underbart! Det kommer ordna sig allting. Bebis får stanna tiden ut och kommer bli rund, go å knubbig
    Kram

Helen C: Fy fasen... har du fått några tips av BM? Kan det hjälpa med sådant bälte för foglossning kanske? Det lyfter ju upp lite och underlättar tyngden.
    Jag har ständigt ont i hela bäckenet tycker jag. Det går väl ungefär halva dagen och sen molvärker det ständigt. Kan få ont i ryggslutet/rumpan när jag sitter för länge oxå :-/ Jag har fått låna ett bälte av en kompis. Tänkte försöka prova nån dag få se om det gör någon skillnad.
  • kicki08
    MammaDeborah skrev 2010-09-22 20:35:18 följande:
    Ja, tidigare blir det ju alltid med planerat snitt men förmodligen inte mer än två veckor innan så det skulle oavsett innebära fyra veckor på sjukhus... Känns avlägset och overkligt... Lämnar hemmet, lämnar barnen och kommer kanske inte hem förrän jag har en liten bebis med mig. Har knappt förberett någonting, kommer inte hinna boa, inget alls. Känns helt konstigt....
    Usch... vet inte vad jag ska säga. Kan tänka mig känslan... att vara ifrån familjen så länge. Att inte få vara hemma och bara förbereda nya familjemedlemmen. och att allt blitt så plötsligt...
    Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut på fredag. Massor av kramar till dig!
  • kicki08

Chanell: Förstår att du blev ledsen. Jäkligt onödigt å skriva på det sättet. Jag förstår inte vad det spelar för roll om barnen är tidiga eller sena med saker! Dom tar sig dit i sin egen takt. Herregud... *suck* Jag blir less på folk.
    Man är ju jättestolt när ens barn åstadkommer något vare sig det är tidigt eller sent.

Williams mamma: Man säger väl för sjutton inte att en unge är det fulaste man sett!!! GRRRR!!!  Det är ju för sjutton barn! Knäppa människor.
    Jag skiter fullständigt i om folk tycker att mina barn är fula eller inte. JAG tycker att dom är finast i världen.
    Och dom som tycker annat har FEL  

• kicki08
    MammaDeborah skrev 2010-09-23 07:38:39 följande:
    God morgon tjejer. Jag sov helt ok i natt men drömde knäppa drömmar om hur jag blev inlagd och att avdelningen var full av småtjejer som såg ut att komma direkt från Idol-uttagningen...
    Vaknade hungrig och illamående. Kände mig svimfärdig i duschen. Känner mig bara yr och konstig och orkar ingenting. Fick inte i mig mer än ett glas apelsinjuice och en halv mugg kaffe. Mackorna åkte in i kylen igen. Har gråtit mig igenom halva morgonen. Samtidigt försöker jag tänka att det säkert inte är så illa utan att jag får åka hem igen imorgon efter undersökningen. Och då blir jag lite arg över att ha blivit så uppskrämd...

Ska försöka njuta av dagen med barnen idag. Skola och dagis har stängt (studiedag).
    När är det dags för kollen? Håller tummarna hårt för att du får åka hem till familjen igen. Massor av kramar till dig!
  • kicki08
    MammaDeborah skrev 2010-09-23 07:49:14 följande:
    Imorgon 9:30 ska jag vara på förlossningen. Är nervös så jag kan kräkas och förvärkarna kommer stup i kvarten...
    Åhhh Förstår det.....  Tiden går jäkligt långsamt när man känner så. Hoppas du får möjlighet att meddela oss hur det går för dig. Ska tänka på dig idag. Kram
  • kicki08

Hur är det annars med allihopa och magarna?

Här är det ett sjujäkla tryck nedåt nuförtiden. Hon måste sjunkit längre ner för det känns lite bättre å andas nu ändå tycker jag. Men fixerad tvivlar jag på. Har problem med foglossning som jag inte alls hade med Theo.
    Förmiddagarna går ganska bra. Men efter lunch får jag jätteont i fogarna och ända bak i ryggslutet. Det är en utmaning att gå eller stå bara :-/  Så när jag kommer hem från jobbet blir det två alvedon det första jag gör jämt. Känns väl sådär...... 

Satt och kollade på en förlossningsfilm igår och kände sådär rent spontant bara att jag väl inte har sån superduperlust å ha sådär ont igen Min sambo bara skrattade. hihi

• kicki08
    MammaDeborah skrev 2010-09-23 10:43:02 följande:
    Tack, jag vet att det alltid kan vara värre. Men först går man 14 veckor och väntar på denna extrakoll och väl där får man inget veta. Vill ju så gärna ha en naturlig förlossning. Så börjar man efter samtalet med bm igår tänka att det nog blir snitt trots allt och ändå kan ens värld ställas ännu mer på ända. Just nu vill jag bara åka in och vägra gå förrän de har kollat mig. Jag klarar inte den här psykiska stressen..
    Är på busfabriken med barnen nu. Stora tjejen är bjuden på kalas. Förvärkarna avlöser varandra och ryggen värker...
    Låter inte bra det där med alla förvärkarna du har......  Hoppas ni kan få en mysig dag idag.

Popcornplaya: vilken jättefin mage. Du ser inte alls stor ut. Liten nätt och fin mage

Hedi: Finns inge lustgas?! Vad har ni då?
  • kicki08
    Annizsj skrev 2010-09-23 10:55:42 följande:
    Att det kan var så olika fast vi har samma kropp. Jag har haft världens foglossning med killarna. Blev sjukskriven sist. första gången pluggade jag så då kunde jag ju inte bli sjukskriven. Foglossning är piss, speciellt när man har fler barn och inte kan vila när som. har du bälte? Vattengympa kan också underlätta. Kryckor gör fan bara värre! Grrrr!
    Jag mår faktiskt hyfsat bra. Tycker dock att jag är mkt tröttare igen.....inga roliga kvällar längre. Går och lägger mig senast kl 22. Sover hyfsat..är så utmattad av tempot här hemma. Min 3-åring är som en hoppande kanin 90 % av tiden hemma. Jag förstår inte hur han orkar? Det skriks, det hoppas, det knuffas.....ja , ängnar man inte honom 200 % av sin uppmärksamhet blir han ett monster. Sen kan han vara hur go och lugn som helst...suck!!!!! Sen har vi Viggo som har ett jävla humör. Men samtidigt kan vara så himla söt o go! jag förstår inte hur jag ska orka detta? Ett till barn snart.... Har varit så ledsen på sistonde, speciellt för att min man på något sätt skjuter detta framåt. Jag förstår att han är nervös och orolig som jag. Men att han inte bara kan komma till mig och prata om hur han känner gör mig ledsen. Har försökt...han har sagt att han ska bättra sig. Känner mig bara så ensam i denna graviditet. Känner inte alls för att föda...usch, är inte laddad alls. Kommer väl bli helt deprimerad sen och hamna u psykos, inte vet jag? Känner mig bara ledsen och orolig inför vad som komma skall. Är detta normalt eller är det bara jag som känner såhär? ALla verkar ju bara länga efter sina bebisar å vill inget annat än ha ut dem nu......

Uswch å fy för alla idioter som talar illa om andras barn! Har man sådana åsikter kan man åtminstonde hålla tyst om det. Klart fan det sårar!!!!! Usch. Förmodligen är de avundsjuka eller uttråkade. Men det är verkligen inte ok!
    Jag kan relatera till din känsla med sambon. Har en liknande med min. INte på något vis att han inte vill ha barnet. bara att han hela tiden försöker skjuta upp tiden. Han pratar inte om bebisen. Inga namnförslag, vagn eller ja... ingenting i stort sett. Han är djupt koncentrerad i rusten av huset. Att han måste hinna det klart bla bla.  När jag försöker tala om att jag är stor, trött och har det jobbigt och verkligen verkligen skulle behöva lugn och ro nu innan bebis kommer så blir det nästan sura miner.... 
    Jag förstår ju såklart att han gör detta för oss. Det är hans sätt att boa och förbereda. Men ibland brister det väl i komunikationen när båda är nervösa.... Ingen vet ju hur det kommer bli med tre barn. Två är ju en resa för sig..... Klart som fasen jag med är nervös! Men jag längtar otroligt ändå.
    och självklart vet jag att han är glad och längtar han med. Men jag önskar han ville prata med mig om det som han gjorde när Theo var på väg.... 
    ja... gravidhormoner kanske.

Föresten, har märkt att mina hormoner spökar mer nu än tidigare. Jag kan verkligen ha dagar upp och ner. En hel dag kan gå åt till at bara vilja sitta och gråta och allt känns hopplöst och skit. Medan dagen efter är totalt toppen och man är skitglad. Snacka om berg och dahl...
  • kicki08

Popcornplaya: NÄÄÄ det syns VERKLIGEN inte! Jag tycker du ser jättefin ut.

Jojo: vilken superduperfin mage *avis*

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2