• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Jojo 85

Mjölk är ju bra eftersom det innehåler kalcium, lätt- o mellanmjölk innehåller även d-vitamin. Det är tillsammans bra för skelettet.

NoahLeah skrev 2010-05-03 11:01:43 följande:
    Jag dricker sällan mjölk då jag är laktosintolerant, försöker däremot äta mer kalciumberikad sojayoghurt mm
    OK.. men laktosfri mjölk borde ju oxå innehålla kalcium o d-vitamin om du skulle vilja dricka det under graviditeten jag tycker att dagens laktosfria mjölk smakar näst intill som vanlig mjölk, arlas var bäst enl mej. (testade det ett tag medan jag ammade) Dock är det ju mycket dyrare.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Party of five

Jag är laktosintolerant och dricker röd mjölk. Blev tipsad av en bekant som har svår laktosintolerans som också kan dricka den bra. Hon hade hört det av någon som jobbar på ett mejeri. Jag var så skeptiskt först, men jag får inga som helst besvär av den, trots att jag nu dricker mängder!!

Jag har dille på hamburgare...

• Jojo 85
    Party of five skrev 2010-05-03 12:13:17 följande:
    Jag är laktosintolerant och dricker röd mjölk. Blev tipsad av en bekant som har svår laktosintolerans som också kan dricka den bra. Hon hade hört det av någon som jobbar på ett mejeri. Jag var så skeptiskt först, men jag får inga som helst besvär av den, trots att jag nu dricker mängder!! Jag har dille på hamburgare...
    där ser man.. är det lägre laktoshalt i den eller? fick du någon förklaring till varför det funkar med just röd mjölk?
  • Jojo 85

Googlade på detta o hamnade här på FL igen där jag läste att den är gjord på pastöriserad mjölk.. hmm, undra om man ska ta o köpa hem lite. Brukar inte gilla det, men sedan i lördags när jag vart bjuden på tunnbrödrulle med det i så har jag varit jätte sugen. Jag undvek att äta den rullen då det även var kallskuret på.. var osäker på om jag skulle äta det eftersom jag inte visste vad det var mer exakt så jag avstod. Säkr före det osäkra!

• frukarlssonn

Keso är inga problem Jag åt det förra graviditeten med frukt ibland. Himla gott.

♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • NoahLeah
    Party of five skrev 2010-05-03 12:13:17 följande:
    Jag är laktosintolerant och dricker röd mjölk. Blev tipsad av en bekant som har svår laktosintolerans som också kan dricka den bra. Hon hade hört det av någon som jobbar på ett mejeri. Jag var så skeptiskt först, men jag får inga som helst besvär av den, trots att jag nu dricker mängder!! Jag har dille på hamburgare...
    Låter ju toppen, ska testa det.
  • Maddie72

Imorgonbitti är det dags för vanligt UL för mig. Jag går in i v13+0, är diabetiker och får komma på fler UL pga det och det känns skönt. Jag är nervös dock, har inte sett den lill* sedan v 9+0 och man inbillar sig ju allt möjligt. Men jag får för mig att jag känner bebis ibland så lite lugn är jag dock. =)

Är svag för rostat bröd just nu.

• Jojo 85
    Maddie72 skrev 2010-05-03 17:45:17 följande:
    Imorgonbitti är det dags för vanligt UL för mig. Jag går in i v13+0, är diabetiker och får komma på fler UL pga det och det känns skönt. Jag är nervös dock, har inte sett den lill* sedan v 9+0 och man inbillar sig ju allt möjligt. Men jag får för mig att jag känner bebis ibland så lite lugn är jag dock. =) Är svag för rostat bröd just nu.
    Åh, jag blev så sugen på rostat bröd nyss när det var en som åt det på TV SNart ska dottern ha gröt, efter det blir det nog till att rosta lite..
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2