• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • yonasam

Hello tjejer!

V 15 imorrn

MEN.....

Fick mitt Angelsound idag och har inte lyckats hitta några hjärtljud....hittade ngt för några sekunder och sen inget...ska jag ha panik eller ??
    Gravsymptomen är ju kvar!?

Jag är så orolig nu att jag ågrar att jag köpte skiten :(

Var det inte ngn annan som hade köpt ett sånt? minns inte vem, hur var det för dig och var på magen hör du hjärtljud och hur låter det?

• Jojo 85
    yonasam skrev 2010-05-03 20:22:00 följande:
    Hello tjejer! V 15 imorrn MEN..... Fick mitt Angelsound idag och har inte lyckats hitta några hjärtljud....hittade ngt för några sekunder och sen inget...ska jag ha panik eller ?? Gravsymptomen är ju kvar!? Jag är så orolig nu att jag ågrar att jag köpte skiten :( Var det inte ngn annan som hade köpt ett sånt? minns inte vem, hur var det för dig och var på magen hör du hjärtljud och hur låter det?
    du får vara glad att du hittade det i några sekunder, skulle jag säga Bebisen rör nog på sej rätt mycket där inne.. o då tappar man bort hjärtljuden.. inget jag skulle oroa mej för. Som sagt så hittade du ju ljudet i några sek.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Helen C
    Hello tjejer!V 15 imorrn MEN.....Fick mitt Angelsound idag och har inte lyckats hitta några hjärtljud....hittade ngt för några sekunder och sen inget...ska jag ha panik eller ??Gravsymptomen är ju kvar!?Jag är så orolig nu att jag ågrar att jag köpte skiten :(Var det inte ngn annan som hade köpt ett sånt? minns inte vem, hur var det för dig och var på magen hör du hjärtljud och hur låter det?
    Ta de lugnt.... Bebisen e inte stor nu heller.... Jag tror inte du behöver vara orolig och du fick ju höra de några sekunder. Och som jojo skrev. Bebisen rör på sig mycke oxå
  • yonasam

Va gulliga ni är....blir lite tårögd...

Ok, ska lugna ner mig och prova igen om en stund....

• frukarlssonn
    Hello tjejer! V 15 imorrn MEN..... Fick mitt Angelsound idag och har inte lyckats hitta några hjärtljud....hittade ngt för några sekunder och sen inget...ska jag ha panik eller ?? Gravsymptomen är ju kvar!? Jag är så orolig nu att jag ågrar att jag köpte skiten :( Var det inte ngn annan som hade köpt ett sånt? minns inte vem, hur var det för dig och var på magen hör du hjärtljud och hur låter det?
    Hittade du några sek kan jag inte tänka mig det är ngn fara. Som de andra skriver så rör de sig fort o mkt och dessutom är det väl strålning från den så de känenr av och kanske den rör sig automatiskt ifrån den. Så va det hos bm att bebisen reagerade mkt när hon satte dopplern mot magen och stack ifrån den Det är därför en del bm ogärna lyssnar efter hjärtat innan v22 har jag hört, vet inte om det stämmer men ha hört att det kan va svårt o hitta hjärtat för tidigt o vill inte skapa oro i onödan. Sorry för svamlet men hoppas du förstår

Nu har mina ådror på brösten börjat uppenbara sig igen. Med dottern kom de så fort jag plusade men inte denna gång, förrän nu den sista veckan.
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • tessiej

ni som har fler barn, är man trött längre med nr 2? Jag känner mig fortfarande nästan konstant trött och varje gång jag lägger dottern somnar jag också. Å annars somnar jag i soffan.. minns inte när man slutade vara trött under förra graviditeten men jag tippar på att man kommer vara mera trött nu eftersom man inte kan vila på samma sätt!

• yonasam
    Marinero skrev 2010-05-03 21:31:28 följande:
    Hittade du några sek kan jag inte tänka mig det är ngn fara. Som de andra skriver så rör de sig fort o mkt och dessutom är det väl strålning från den så de känenr av och kanske den rör sig automatiskt ifrån den. Så va det hos bm att bebisen reagerade mkt när hon satte dopplern mot magen och stack ifrån den Det är därför en del bm ogärna lyssnar efter hjärtat innan v22 har jag hört, vet inte om det stämmer men ha hört att det kan va svårt o hitta hjärtat för tidigt o vill inte skapa oro i onödan. Sorry för svamlet men hoppas du förstår Nu har mina ådror på brösten börjat uppenbara sig igen. Med dottern kom de så fort jag plusade men inte denna gång, förrän nu den sista veckan.
    ok, va skönt o höra...
  • Rosen

hej alla!
    har hittat hit nu oxå
    o kul att här finns några nya oxå i tråden.

• frukarlssonn
    tessiej skrev 2010-05-03 21:41:10 följande:
    ni som har fler barn, är man trött längre med nr 2? Jag känner mig fortfarande nästan konstant trött och varje gång jag lägger dottern somnar jag också. Å annars somnar jag i soffan.. minns inte när man slutade vara trött under förra graviditeten men jag tippar på att man kommer vara mera trött nu eftersom man inte kan vila på samma sätt!
    Jag har inte vart trött denna graviditeten men matt! Herregud jag orkade knappt gå ut vissa dagar eller byta blöja, kändes som ett projekt! Jag inbillar mig iaf att jag känner mig lite mer medtagen denna graviditet pga att jag redan är lite mer sliten och ganska otränad till skilland fr när jag blev gravid m dottern. Kan ff känna av mattheten men inte lika mkt.
    ♥ Olivia 090610 & Bf nov ♥
  • Hedi

Hej! jag missade att vi hade gjort en ny trad .

När Emmie var runt 7-8 manader akte jag till London och tyckte det var jätteskönt att fa komma bort och fa leva lite som man gjort innan. Men när jag däremot var borta nu i feb när hon nästan var 2 ar var det jättejobbigt. Jag tycker det blir värre desto äldre hon blir.
    Emmie säger inga meningar än men hon maste ju a andra sidan lära sig tva sprak.

Alltsa desto längre jag tänker pa pojknamn desto svarare tycker jag det är att hitta nagot bra. Manga namn är ok, men inget som känns hundra.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2